کد خبر: ۱۴۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

برگزاری نماز جمعه هفته جاری در ۸ شهرستان فارس

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: با استناد به نامه کتبی ستاد استانی مبارزه با کرونا نماز جمعه این هفته در ۲۷ شهرستان استان فارس برگزار نمی شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان به خبرنگاران اظهار کرد: نماز جمعه شهرستان‌های زرین‌دشت، بختگان، رستم، سرچهان، مهر، لامرد، لارستان، خنج و توابع آن‌ها مجموعاً ۱۸ شهر با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی اقامه خواهد شد.

وی با استناد به نامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و نامه کتبی ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا اعلام کرد: ۲۷ شهرستان در استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد؛ از همین رو برای حفظ سلامتی مردم در شهرستان‌های قرمز و توابع آنها، نماز جمعه این هفته در ۵۸ شهر از جمله کلان شهر شیراز اقامه نمی‌شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس از همه نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند و افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلاً از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

حجت‌الاسلام ملک‌مکان، همچنین از دیگر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

انتهای پیام/ح/ م

نظرات بینندگان