کد خبر: ۱۴۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹

آخرین وضعیت کروناویروس در فارس/ جان‌باختن ۲۸ هم‌استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از جان‌باختن ۲۸ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، گفت:با افزوده شدن این افراد، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون به هزار و ۸۷۴ نفر در استان فارس رسیده است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آخرین گزارش‌های مربوط به کروناویروس در فارس را طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد.

سید روح‌الله حسینی با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس تا امروز، از افزایش آمار نمونه‌گیری‌های مربوط به شناسایی این بیماری به ۴۲۳ هزار و ۷۳۴ مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.

وی بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۱۴ هزار و ۱۵۳ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۹۷ هزار و ۴۰۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ادامه با اشاره به بستری دو هزار و پنج بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۳۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می کنند.

حسینی همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۲۸ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اعلام کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به هزار و ۸۷۴ نفر در استان فارس رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با این هشدار که حضور در میهمانی و تجمعات و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می شود، از مردم خواست تا آنجاکه امکان دارد در خانه بمانند و با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران را نیز جدی بگیرند.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان