کد خبر: ۱۴۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری سارق احشام در اقلید تا کشف ۱۱۶ كيلوگرم ترياك در داراب

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

۱۱۶ كيلوگرم ترياك در داراب كشف شد

فرمانده انتظامی استان از كشف ۱۱۶ كيلو ترياك در بازرسي از سواري پژو ۲۰۶ در شهرستان داراب، خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: روز گذشته ماموران انتظامي بخش جنت داراب حين گشت‌زني در محورهاي فرعي منتهي به اين شهرستان، به يك سواري پژو ۲۰۶ مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

سردار حبيبي عنوان داشت: راننده قاچاقچي بدون توجه به دستور پليس و علائم هشدار دهنده، با افزايش سرعت اقدام به فرار كرد.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه قاچاقچي حرفه‌اي با توجه به تاريكي هوا و كوهستاني بودن منطقه خودرو را رها و متواري شد، گفت: در بازرسي از آن سواري، ۱۱۶ کيلو ترياك كشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اينكه تلاش براي دستگيري متهم متواري ادامه دارد، تصريح كرد: مبارزه با قاچاقچيان به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

پلمب ۱۵ واحد صنفي متخلف در فیروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از اجراي طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۱۵ واحد صنفي متخلف طی دو روز گذشته خبر داد.

مهدی جوکار در تشريح اين خبر، گفت: در راستاي اجراي مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پيشگيري از شيوع اين بيماري در بين شهروندان، طرح بازديد و نظارت بر واحدهاي صنفي متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا است.

وي افزود: ماموران دايره نظارت بر اماکن عمومي اين فرماندهي با همکاري اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحدهاي صنفی اين شهرستان بازديد و بر رعايت صحيح شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي نظارت مي‌کنند.

 جوکار تصريح کرد: ماموران انتظامي ضمن بازديد از ۸۵ واحد صنفي، ۱۵ واحد متخلف را به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعايت قوانين و مقررات و ضوابط اماكن عمومي و صنفي و عدم رعايت موارد بهداشتي با دستور مقام قضائي پلمب و برای ۲۴ واحد صنفي هم اخطاريه صادر كردند.

رئيس پليس شهرستان فیروزآباد با بيان اينکه مبارزه و پيشگيري از شيوع ويروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پليس قرار دارد از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي ۱۱۰ به پليس اطلاع دهند.

كشف ۳۵ راس گوسفند قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از توقيف يك دستگاه كاميون و كشف ۳۵ راس گوسفند قاچاق خبر داد.

 داود امجدي، با اعلام اين خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان حین كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه كاميون حامل گوسفند مشکوک و آن را توقيف كردند. 

وي با بيان اينكه پس از بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد اين خودرو حامل ۳۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشكي است، عنوان داشت: كارشنان ارزش احشام مكشوفه را يك ميليارد و ۹۰ ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير شد، تصريح كرد: راننده خودرو براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دستگیری سارق و کشف احشام سرقتی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید، گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی، 15 راس گوسفند سرقتی کشف و یک نفر سارق دستگیر شد.

 مراد صارمی اظهار داشت: در پی وقوع يك فقره سرقت احشام در يكي از محلات اقليد، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص يك نفر سارق را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آن را دستگير كنند.

 صارمي با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم ۱۵ راس احشام مسروقه كشف شد، گفت: اين سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید، خاطر نشان كرد: ارزش احشام مکشوفه برابر نظر كارشناسان، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

كشف سيگار قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامي لامرد از توقيف يك دستگاه پژو پارس و كشف ۳۷۵ هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال خبر داد. 

 مهراب زارع‌پور، گفت: ماموران انتظامي شهرستان لامرد هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه پژو پارس حامل بار مظنون و آن را متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، ۳۷۵ هزار نخ سيگار خارجي قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان لامرد با بيان اينكه در اين راستا يك نفر دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، ۳ ميليارد و ۵۰۹ ميليون ريال برآورد شده است.

 زارع‌پور بيان كرد: براي مقابله با پديده قاچاق، شهروندان و مسئولان بايد با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضاي موجود را براي قاچاقچيان و سودجويان ناامن كنند.

يك كشته و ۴ مصدوم حاصل برخورد پژو پارس با تير چراغ برق

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم گفت: بر اثر برخورد سواري پژو پارس با تير چراغ برق، يك نفر فوت و ۴ نفر نيز مصدوم و راهي بيمارستان شدند. 

 افشين حيدري، بيان كرد: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در محور روستايي صادق‌آباد شهرستان جهرم، بلافاصله ماموران پليس راهور به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند يك دستگاه پژو پارس با پنج سرنشين با تير چراغ برق برخورد كرده و بر اثر آن يكي از سرنشينان فوت و چهار  نفر ديگر مجروح و راهي بيمارستان شدند. 

اين مقام انتظامي افزود: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه به دليل تخطي از سرعت مطمئنه عنوان كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم به رانندگان توصيه كرد: از عجله و شتاب بي مورد در حين رانندگي خودداري و براي حفظ سلامتي خود و همسفران به قوانين رانندگي احترام بگذارند.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان