کد خبر: ۱۴۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
استاندار فارس مطرح کرد؛

تخفیف مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی در صورت مشارکت در ساخت کتابخانه

استاندار فارس گفت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با مشارکت در ساخت کتابخانه‌ها از تخفیفات مالیاتی برخوردار شوند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، عنایت‌اله رحیمی  امروز یکشنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه کسب رتبه نخست انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور توسط استان فارس زیبنده این استان است، گفت: چرا که فارس مهد فرهنگ، هنر، ادب و تمدن است، پس باید این میراث گرانبها را پاس بداریم.

وی افزود: فارس به عنوان یک استان فرهنگی و شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و خاستگاه علما، فلاسفه، شعرا و دانشمندان است پس بر خود واجب می‌دانیم که در این مسیر همچون گذشتگان گام برداشته و در راستای شکوفایی دانایی، علم و دانش در استان تلاش کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه نام فارس همواره با کتاب و کتابخوانی، فرزانگی و فرهیختگی عجین بوده و این سرزمین همواره مهد پرورش فرزانگان صاحبان تالیفات ملی و بین‌المللی بوده است، گفت: بر همین مبنا در طول تصدی مسئولیت خدمت به مردم توفیق حاصل شد که این استان در حوزه کتاب و کتابخوانی حرکت هایی رو به جلو و در نهضت دانایی، حرفی برای گفتن و اقدامی در دستور کار داشته باشد.

رحیمی در ادامه بیان کرد: از سال 92 تاکنون تلاش‌های ارزنده‌ای در جهت ارتقا سطح کیفی و کمی کتابخانه ها صورت گرفته و هم اکنون بیش از 240 کتابخانه در استان فعال است که نشان دهنده رشد 30 درصدی در این زمینه است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم احداث کتابخانه در شهرستان‌های فاقد کتابخانه، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و مشارکت شهرداری‌ها و خیرین این امر محقق شود.

استاندار فارس با بیان اینکه اجرای طرح کتابخانه مرکزی شیراز از دیگر اهداف دولت است، به اختصاص زمین دولتی برای اجرای کتابخانه اشاره و اظهار داشت: این طرح با حمایت شهرداری شیراز از سهم نیم درصدی در نظر گرفته شده اجرایی خواهد شد و امیدواریم تا سه سال آینده به نتیجه برسد.

استاندار فارس تصریح کرد: مبنای توسعه همه جوامع دانایی است و مسیر این دانایی دانش اندوزی و کتاب خوانی است و هر فعالیتی در این زمینه میراث بزرگ برای آیندگان به شمار می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با مشارکت در ساخت کتابخانه‌ها از تخفیفات مالیاتی برخوردار شوند.

انتهای پیام/س/ م

نظرات بینندگان