کد خبر: ۱۴۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کشف كلاهبرداری ميلياردی در فیروزآباد تا اعتراف پدر و پسر سارق

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف كلاهبرداري 60 ميلياردي در فیروزآباد

فرمانده انتظامي استان گفت: فردي كه به بهانه فروش خودروهای صفر کیلومتر اقدام به كلاهبرداري 60 ميليارد ريالي از 20 شهروند در شهرستان فیروزآباد كرده بود، دستگير شد.

سردار "رهام بخش حبیبی"، اظهار داشت: در پي مراجعه تعدادي از شهروندان به پليس آگاهي شهرستان فیروزآباد مبني بر کلاهبرداري توسط فردي با درج آگهی در یکی از سایت های خرید و فروش کالا مبنی بر فروش خودروهای صفر کیلومتر، موضوع به صورت وي‍ژه در دستور کار مأموران انتظامي آن شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده و شبانه روزی، متهم مورد نظر را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، وی را طی یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان فیروزآباد دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان كرد: متهم در بازجويي اوليه و مواجه شدن با شواهد و مستندات پليس، به جرم ارتكابي خود مبني بر كلاهبرداري از 20 شهروند به مبلغ 60 میلیارد ریال اعتراف كرد.

سردار حبیبی با اشاره به اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: افراد سود جو و كلاهبردار از هر شيوه‌اي براي رسيدن به مقاصد شوم خود و فريب افراد استفاده مي‌كنند و در اين زمينه شهروندان باید در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، مراتب را سريعا با پليس 110در ميان بگذارند.

پلمب 7 واحد صنفي متخلف در "كوه چنار"

فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار از پلمب 7 واحد صنفي متخلف به دليل عدم رعايت قوانین و مقررات خبر داد.

 "لطف اله محمدي" در تشريح اين خبر گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي، طرح نظارت و كنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامي طي 48 ساعت گذشته  در كوه چنار اجرا شد.

وي اظهار داشت: در این راستا 85 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفتند كه در نتیجه آن 7 واحد صنفي متخلف به علت عدم رعايت نكات بهداشتي و قوانین و مقررات پلمب شدند.

کشف 30 کیلوگرم شیشه در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از كشف 30 کیلو و 100 گرم شیشه در بازرسي از یک خودروی سواری خبر داد.

"داوود امجدی"، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "بندرعباس- لارستان" به یک دستگاه خودروی سواری "ولیکس" مظنون و به راننده آن دستور ایست دادند که وی بدون توجه، اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن 30 کیلو و 100 گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه متهم با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد، گفت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.

خودرو حامل تریاک در "فسا" متوقف شد

فرمانده انتظامی فسا از كشف 46 كيلو و 300 گرم ترياك در بازرسي از سواري پژو 405 در آن شهرستان خبر داد.

 "محمدهاشم قسام" در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی به يك دستگاه سواري پژو 405 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پليس و علائم هشدار دهنده، اقدام به فرار كرده و پس از طی مسیری با استفاده از تاریکی هوا و پوشش خاص منطقه، خودرو را به ناچار رها و متواري شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: در بازرسی از این خودرو، 46 کیلو و 300 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

قسام با اشاره به تلاش پلیس جهت دستگیری متهم متواری، خاطر نشان کرد: با تلاش خادمان مردم در نیروی انتظامی، شهرستان فسا محل ناامنی برای قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خواهد بود.

کشف سموم کشاورزی قاچاق در "داراب"

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف یک تن و 500 کیلوگرم سموم کشاورزی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال خبرداد.

" علیرضا نوشاد"، در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام گشت زني و کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از این خودرو، یک تن و 500 کیلوگرم سموم کشاورزی قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ،2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری معتاد و خرده فروش مواد مخدر در "کازرون"

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری 50 معتاد و خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

 "اسماعیل زراعتیان" ،گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان، ماموران انتظامي با اقدامات اطلاعاتي و پلیسی موفق شدند با اجرای 3 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده، 50 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر را دستگير کنند.

وي افزود: در نتیجه اجرای این طرح، 2 کيلو و 654 گرم ترياک، 5 گرم حشيش، 63 گرم هروئين و 192 گرم ساير مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون هدف پليس از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را افزايش امنيت، آسايش و آرامش برای شهروندان عنوان کرد و گفت:پليس با توان عملیاتی بالا اجازه نخواهد داد سوداگران مرگ جوانان اين مرز و بوم را آلوده کنند و از مردم درخواست می شود هرگونه موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

اعتراف پدر و پسر سارق به 20 فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری پدر و پسر سارق و اعتراف آن ها به 20 فقره سرقت خبرداد.

 "فرشید زینلی"، گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو و کابل در شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت های شبانه روزی، موفق شدند سرنخی از مشارکت یک پدر و پسر سابقه دار را در وقوع این سرقت ها به دست آورند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بيان اينكه مأموران انتظامی پس از تحقيقات فني و تخصصي هر 2 متهم را شناسایی و دستگير كردند، تصريح كرد: پدر و پسر در بازجويي هاي انجام گرفته، به 20 فقره سرقت درون خودرو و کابل در سطح شهرستان اعتراف كردند.

زینلی در پایان با اشاره به اينكه متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شدند، به مالکان وسایل نقلیه هشدار داد: از پارک خودرو در مکان های خلوت و فاقد روشنایی کافی پرهیز و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و ضد سرقت مجهز کنند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان