کد خبر: ۱۴۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹

رشد ۱۲.۸ درصدی صدور پروانه کسب در استان فارس

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صمت فارس از رشد ۱۲.۸ درصدی صدور پروانه کسب جدید از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، وحیدرضا محمود زاده گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش ۱۴۹۰۵ واحد صنفی جدید در این استان پروانه کسب دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۸درصد رشد داشته و زمینه  اشتغال تعداد، ۳۷ هزار و ۲۶۲  نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

وی افزود: از این تعداد پروانه کسب صادره ۲هزار و ۲۹۲ فقره تولیدی، ۲ هزار و ۶۰۵ فقره خدمات فنی، ۲ هزار و ۴۸۴ فقره خدماتی و ۷هزار و ۵۲۴  فقره نیز توزیعی است.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صمت استان فارس افزود : در مدت یاد شده مجوز فعالیت یک هزار و ۷۳۰ واحد صنفی استان هم تمدید شده است.

محمودزاده اضافه کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه های صنفی میتوانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف www.iranianasnaf.ir، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آئین نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را از طریق سایت به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

وی ادامه داد: اتحادیه های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان ، صدور استعلام و  نهایتا صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صمت استان فارس ا همچنین بیان کرد: در این مدت  بالغ بر  دوهزار واحدصنفی بدون پروانه کسب نیز شناسایی که منجر به صدور پروانه برای  ۲۹۸  واحد و تعطیلی سایر واحدهای شناسایی شده گردید.

انتهای پیام/س/ م
 
نظرات بینندگان