کد خبر: ۱۴۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سردار بوعلی در نشست خبری هفته بسیج مطرح کرد؛

برگزاری بیش از ۱۰هزار ویژه برنامه هفته بسیج در سراسر فارس/ تشریح فعالیت‌های سپاه فجر در عرصه‌‌های معیشتی و سازندگی

فرمانده سپاه فجر فارس در نشست خبری هفته بسیج با تحسین حضور موثر بسیجیان در همه عرصه‌ها، گفت: امسال نیز همانند سال‌های قبل برنامه‌های متعددی با رویکرد کمک‌های مومنانه اجرایی خواهد شد و در مجموع بیش از ۱۰هزار ویژه برنامه در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار یدالله بوعلی در نشست خبری هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: فلسفه وجود و پیدایش بسیج همواره این بوده که بتواند از ظرفیت آحاد جامعه برای رفع مشکلات و مواجهه با همه بحران‌ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه بسیج دارای اقشار متعددی است و همه آحاد جامعه را با ٢٢ قشر تخصصی در بر می‌گیرد، افزود: اگر مسئله و مشکلی فراتر از ظرفیت یک سازمان در سطح ملی پیش بیاید، بسیج با استفاده از ظرفیت مردمی به میدان می‌آید.

فرمانده سپاه فجر فارس با تحسین اقدامات بسیجیان و حضور موثر آنان در همه عرصه‌ها، گفت: امسال نیز همانند سال‌های قبل برنامه‌های متعددی با رویکرد کمک‌های مومنانه اجرایی خواهد شد و در مجموع بیش از ۱۰هزار ویژه برنامه در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

سردار بوعلی با بیان اینکه امروز مردم در عرصه معیشت تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: ورود به پیشگیری و درمان از وظایف اصلی سپاه و بسیج است.

وی با بیان اینکه هفته بسیج همزمان با ٣٠ آبان ماه مصادف با ولات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود، عنوان کرد: حضور مسئولان در سطح همه رده‌های بسیج و کانون‌ها، اعزام گروه‌ها و تیم‌های جامع پزشکی در مناطق محروم و ویزیت رایگان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: در راستای اجرای این مهم طرح همیار سلامت با نام شهید سلیمانی در دستور اجرا قرار گرفته و براساس این طرح استان فارس به ٦٠٠ بلوک تقسیم شده و هر بلوک یک فرمانده دارد و هر فرمانده موظف است ملزومات بهداشتی مورد نظر را برای مرکز جامع سلامت را تامین کند، همچنین بیماریابی برابر پروتکل‌های اعلامی و مراقبت از بیماران به دو شکل پیش و پس از طی دوران قرنطینه از دیگر موارد پیش‌بینی شده در این طرح است.

سردار بوعلی با بیان اینکه همه اقدامات لازم با همکاری مراکز جامع سلامت انجام خواهد شد، از برپایی غرفه‌های جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه در هفته بسیج خبر داد و گفت: فارس متفاوت از استان‌های دیگر در این زمینه ورود کرده و ثابت کرد که دارای شهروندانی نوع دوست و دارای فرهنگ است و به موقع در صحنه حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: دو مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در فارس با توزیع بیش از دو میلیون و ٣٠٠ هزار بسته معیشتی، صد‌ها هزار بسته بهداشتی، نذر خون، بخشش و تخفیف اجاره‌ها، صد هزار بسته لوازم‌التحریر و پوشاک مورد نیاز دانش‌آموزان برگزار شده و مرحله سوم کمک‌های مومنانه در استان نیز آغاز شده و در طول هفته بسیج هم تداوم می‌یابد.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین برگزاری میز خدمت توسط بسیج ادارات، برپایی غرفه‌های خدمات مشاوره، میقات صالحین، برگزاری نمایشگاه مجازی با موضوع مکتب مقاومت و تفکر بسیجی، رونمایی از طرح‌های عمرانی، راه‌اندازی پویش‌های تخصصی برای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد فرهنگیان، برگزاری نشست‌های روشنگری به شکل مجازی و برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت محله محوری با رعایت پروتکل‌ها را از دیگر برنامه‌هایی این هفته اعلام کرد.

سردار بوعلی با بیان اینکه بسیج و سپاه فجر فارس در حوزه عمرانی سپاه به واسطه گستردگی ظرفیت و جامعه هدفی که دارد، با راه‌اندازی چهار قرارگاه اقدماتی را انجام داده و در دست اجرا دارد، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با ماموریت رفع محرومیت دهستان‌ها از جمله این قرارگاه‌هاست که شش دهستان را مورد هدف قرار داده و در هفته بسیج ١٧ پروژه به ارزش سه میلیارد و ٣٦٠ میلیون تومان را بهره‌برداری می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه بسیج سازندگی نیز گفت: این قرارگاه در همه استان و در حوزه‌های تولید، عمران، بهداشتی و اشتغالزایی ورود کرده و در هفته بسیج بیش از ٩٥ پروژه به ارزش ١٥ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان را به بهر برداری می‌رساند.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: قرارگاه شهید اسکندری نیز خاص شهر شیراز بوده و در ١٥ محله محروم این کلانشهر با استفاده از هم‌افزایی ظرفیت سایر نهادها، مشغول به فعالیت است. هزار پروژه در محلات شیراز تعریف شده است که بخشی از این پروژه‌ها در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

سردار بوعلی به فعالیت قرارگاه جوادالائمه(ع) نیز اشاره و بیان کرد: این قرارگاه در سایر شهرستان‌ها هم فعالیت می‌کند و بیان کرد: با محوریت بسیح جامعه کشاورزی استان نیز پایش سلامت دام‌ها و اجرای واکسیناسیون تحت عنوان کلینیک دامپزشکی سیار در هفته اجرایی استارت می‌خورد.

وی همچنین رونمایی از نظام جامع خدمات بسیجیان و اهدای کارت ایثار به رزمندگان را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا توسط سپاه فجر فارس در هفته بسیج ذکر کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه ها در هفته بسیج برای ابراز هم دردی با خانواده های داغدار بیماران کرونا است که توسط پایگاه ها صورت می گیرد، اقدام بعدی که با محوریت جامعه بسیج کشاورزی انجام خواهد شد، پایش سلامت دام و اجرای واکسینه دام‌ها است.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان