کد خبر: ۱۴۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

اعلام آمادگی بسیج دانشجویی فارس برای بررسی وضعیت فعلی آلودگی هوای زرقان

شورای تبیین بسیج دانشجویی استان فارس با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: این شورا اعلام آمادگی می‌کند که به پشتوانه اسناد و مدارک لازم از نهادهای قانونی و قضایی و همچینن تحقیقات علمی و میدانی، از مسئولین مربوطه دعوت می‌کند که در طی جلسه ای به بررسی وضعیت فعلی آلودگی هوای زرقان بپردازد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس جهت پیگیری حل مسئله آلودگی هوای زرقان و در پی اعمال فشار و تهدید برخی مسئولان استانی به دانشجویان مطالبه گر، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در رابطه با حواشی اخیر مطالبه گری دانشجویان بسیجی در رابطه با برخورد با صنایع آلاینده شهر زرقان به شرح زیر است:

باسمه تعالی

افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است. ۱۳۸۸/۰۳/۲۹

یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی و رسالت‌های بسیج دانشجویی پیگیری مطالبات بحق مردم است. لذا بسیج دانشجویی از ابتدای تاسیس همواره در این راستا به فعالیت پرداخته و مطالبه گری از مسئولین و تحقق مطالبات مردم را محور برنامه های خود قرار داده است.

دانشجویان بسیجی طبق منویات مقام معظم رهبری همواره در تلاش بودند که بر اساس تحلیل صحیح و منصفانه و توجه به قوانین و مقررات، به صورت مستقل و بدور از دعوا های سیاسی در مسیر صحیح مطالبه گری گام بردارد تا ضمن تحقق مطالبات بحق مردم، این مطالبات سمت و سوی تحقق امیال دشمنان نظام قرار نگیرد و باعث آسیب و ضرر به منافع عمومی نشود و البته این مساله متفاوت از نگاه محافظه کارانه می باشد.

مطالبه گری باعث می شود مسئولین و مدیران ضمن شنیدن مطالبات جوانان با نواقص و مشکلات آشنا شوند و با بیان توضیحات و عملکرد خود سبب شفافیت شوند و این شفافیت باعث می شود که شبهات وارده به عملکرد آنان پاسخ داده شود. نباید انتظار داشت که جوانان و دانشجویان در برابر عملکرد ضعیف بعضی از مسئولین و نواقصی که در جامعه وجود دارد و سبب ایجاد وضعیت نامناسب برای مردم می شود سکوت کنند. از طرفی از مسئولین نیز انتظار می رود که ضمن استقبال از مطالبه گری دانشجویی، با سعه صدر و نگاه خوشبینانه به مطالبات و درخواست های دانشجویان توجه کنند و در راستای کاهش مسائل و مشکلات استان گام های موثری بردارند تا شاهد بهبود وضعیت مردم شریف استان فارس در مسائل مختلف باشیم.

در همین راستا چندیست که تعدادی از دانشجویان بسیجی یکی از دانشگاه های شهرستان زرقان یکی از مسائل مهم و مورد مطالبه مردم را در دستور کار مطالبه گری خود قرار داده است و جای تاسف دارد که بعد از فعالیت های هسته تخصصی زیست محیطی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان و شفاف سازی وضعیت فعلی آلودگی هوای زرقان و روشن کردن علل و عوامل این مسئله، شاهد سنگ اندازی و ایجاد موانعی از طرف نهاد های مختلف هستیم که با ابزار فشار و تهدید خواستار اتمام این مطالبه گری بحق از سوی دانشجویان هستند و به جای پاسخگویی نسبت به این مسئله در پی مسکوت ماندن آن اقدام می کنند و در واقع این همان سیاستی است که مساله آلایندگی صنایع پر خطر زرقان را تا امروز دنباله دار نموده است و بدون شک همین رویکرد سلبی، مجموعه های دلسوز مردمی و انقلابی را به حاشیه رانده است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس به عنوان بالاترین مرجع حقوقی بسیج دانشجویی ضمن محکوم کردن شدید این نوع برخورد توسط هدع ای خاص، اعلام می دارد که این مجموعه تا تحقق کامل مطالبات مردم زرقان از پای نخواهد نشست و با قدرت تا حصول نتیجه به نفع مردم شریف زرقان به صورت مکرر از مسئولین مربوطه پیگیری و مطالبه خواهد کرد و این فشار ها و تهدید ها نه تنها مانع و خللی در این مسیر ایجاد نمی کند بلکه باعث ورود قدرتمند تر دانشجویان در این زمینه خواهد شد. لذا از تمام مجموعه های ذیریط که در وضعیت کنونی آلودگی هوای شهر زرقان دخیل هستند درخواست آن داریم که ضمن همراهی با جریان دانشجویی و اتمام این نوع برخوردها هر چه سریع تر به این وضعیت نابسامان خاتمه بدهند و بیش از این باعث ناراحتی و نارضایتی مردم این منطقه نشوند.

شورای تبیین بسیج دانشجویی استان فارس اعلام آمادگی می کند که، به پشتوانه اسناد و مدارک لازم از نهاد های قانونی و قضایی و همچینن تحقیقات علمی و میدانی، از مسئولین مربوطه دعوت می کند که در طی جلسه ای به بررسی وضعیت فعلی آلودگی هوای زرقان بپردازد و برای حل این مسئله همراهی و همکاری لازم را با مسئولین مربوطه خواهد داشت و به جد به تمام افراد تهدید کننده در این موضوع هشدار می دهیم که در صورت تداوم این روند با مردم شفاف تر صحبت خواهیم کرد.

والسلام علی من التبع الهدی

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان