کد خبر: ۱۴۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

میزبانی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در شیراز

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینكه در هفته بسیج امسال بیش از ۶۰ برنامه توسط این سازمان در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: اجرای برنامه‌هایی نظیر جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، تجلیل از هنرمندان شاخص، اجرای مسابقه شب شعر مجازی از جمله این برنامه‌ها است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مجید میكائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس امروز در نشست خبری با خبرنگاران كه به‌صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته بسیج گفت: شجره طیبه بسیج كه به‌دستور بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی معماری شد، در حقیقت تضمین‌كننده تثبیت و تداوم این انقلاب بود.

وی با بیان اینكه بسیج نهادی اسلامی انقلابی برگرفته از بطن و متن مردم برای نیاز‌های انقلاب و گره‌گشای مشکلات فراروی کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی است، افزود: این شجره طیبه علاوه بر آنکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی است بلکه اهرم پیشرفت همه جانبه کشور در پروژه‌های ناامیدسازی دشمن و ضدانقلاب بوده و دیوار مستحکمی درمقابله با انواع نفوذ‌های بی‌امان دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با تصریح اینكه شعار هفته بسیج امسال با توجه به شرایط كنونی كشور «بسیج پیشرو خدمت، امیدآفرین» انتخاب شده است، گفت:‌ در این راستا رویكرد محوری برنامه‌های بسیج خدمت خالصانه و مؤمنانه به مردم است كه به یاری خدا تلاش می‌كنیم تا با اجرای برنامه‌های مختلف، گام‌های مستحكمی در این زمینه برداریم.

میكائیلی به تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج پرداخت و گفت: بیش از 60 برنامه در هفته بسیج به‌همت سازمان بسیج هنرمندان در سطح استان فارس هم در بستر فضای مجازی و هم به‌صورت حضوری و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. 

وی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا توسط هنرمندان، بازدید از خانواده شهدای هنرمند در شیراز و شهرستان‌های فارس، اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای روباز بیمارستان‌ها در سطح استان فارس، اجرای مسابقه شب شعر مجازی، برپایی مسابقه عكس مدافعان سلامت را از جمله برنامه‌های هفته بسیج سازمان بسیج هنرمندان فارس در سال جاری اعلام كرد.

میكائیلی با بیان اینكه همچنین در این هفته برنامه تجلیل از هنرمندان شاخص با حضور فرمانده سپاه فجر و ویژه برنامه‌های «آنلاین شو» با موضوع هفته بسیج را اجرا خواهیم كرد، گفت: جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به‌میزبانی شیراز در نیمه دوم آذرماه با همكاری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به‌مدت 5 روز برگزار خواهیم كرد. 

به گفته وی، كتابت خوشنویسان برجسته استان در محل گلزار شهداهای شهرستان‌های مختلف و تجلیل از خانواده شهید شیرعلی سلطانی، شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان در سال جاری از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این سازمان در هفته بسیج سال جاری خواهند بود.

میكائیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه امسال چند جشنواره را در دستور كار خود قرار داده‌ایم، گفت: امسال جشنواره 4 گانه بسیج را در رشته‌های خوشنویسی، هنرهای تجسمی، تئاتر و عكس برگزار خواهیم كرد كه پیش از این بنا بود مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها را در هفته بسیج برگزار كنیم اما به دلیل موج سوم كرونا و درگیری شدید جامعه با این قضیه، برگزاری این مراسم‌ها به تعویق افتاد. 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با تصریح اینكه در این راستا مهلت ارسال آثار به این جشنواره‌ها نیز تمدید شده است، گفت: هنرمندان علاقه‌مند جهت شركت در جشنواره خوشنویسی با عنوان «مشق مقاومت» می‌توانند آثار خود را به شماره واتس‌آپ ۰۹۱۷۱۰۴۱۱۲۷، جشنواره عكاسی با عنوان «نگار عاشقی» نیز آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۱۷۴۸۴۶۰۶۶، جشنواره هنرهای تجسمی با عنوان «دفاع عاشقانه» به شماره واتساپ ۰۹۱۷۶۰۲۶۸۲۲و جشنواره نمایش با عنوان « سروقامتان» به شماره واتساپ ۰۹۰۳۸۱۴۷۷۰۷ ارسال كنند.

وی، زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره‌ها را دهه بصیرت (دی‌ماه) سال جاری اعلام كرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر تا 20 آذرماه و سایر رشته‌ها تا 23 آذرماه سال جاری انتخاب شده است كه تاریخ دقیق برگزاری مراسم اختتامیه متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان