کد خبر: ۱۴۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای استان‌های جنوبی تا ۲ کشته در محور سيمكان-جهرم

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کلاهبردار حرفه‌ای استان‌هاي فارس، هرمزگان و کهگيلويه و بويراحمد دستگير شد 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردي خبر داد كه با 8 فقره كلاهبرداري، 2 ميليارد ريال از شهروندان اخذ كرده بود.

كاووس حبيبي اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره كلاهبرداري با ادعاي صاحب منصب بودن در دستگاه‌هاي دولتي، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي تصریح کرد: كارآگاهان با کنترل مجرمين و زندانيان آزاد شده و همچنين با اقدامات فني و تخصصي، موفق شدند در اين خصوص فردي كلاهبردار را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

حبيبي خاطر نشان كرد: متهم در بازجويي اوليه به 8 فقره كلاهبرداري به مبلغ 2 ميليارد ريال با معرفي خود به عنوان قاضي تعزيرات در استان‌هاي فارس، هرمزگان و کهگيلويه و بويراحمد اقرار كرد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، به مردم هشدار داد: کلاهبرداران با استفاده از عناوین مختلف و همچنين سادگی برخي افراد به نيت پليد خود مي‌رسند لذا در برخورد با این افراد هوشیاری لازم را داشته باشید. 

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامي شهرستان آباده از اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در هفته جاري با هدف برخورد با فروشندگان مواد مخدر و پاكسازي نقاط آلوده خبر داد.

خسرو رزمجويي، بيان داشت: ماموران انتظامي شهرستان آباده در راستاي برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنيت، با بهره گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي خود، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: در همين راستا ماموران انتظامي موفق شدند ضمن دستگيري 25 معتاد و خرده فروش، 29 كيلوگرم انواع مواد مخدر نيز كشف و ضبط كنند.

رزمجويي با بيان اينكه در اين خصوص 5 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان كه به وسيله آن اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر مي‌كردند توقيف شد، گفت: كشف 2 هزار ليتر گازوئيل قاچاق و دستگيري 3 نفر، دستگيري 17 سارق و كشف 2 دستگاه موتورسيكلت مسروقه نيز از ديگر نتايج اجراي اين طرح بود. 

فرمانده انتظامی آباده خاطر نشان كرد: موفقيت در اجراي طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي حاصل همكاري صميمانه مردم فهيم اين شهرستان با پليس است و ان‌شاء‌الله در آينده نزديك شاهد پاك شدن همه محلات جرم خيز از وجود افراد هنجارشكن خواهيم بود.

رزمجویی ازشهروندان خواست در صورت مشاهده افرادي كه اقدام به تهيه، مصرف و همچنين توزيع مواد مخدر مي‌كنند گزارش آن را طي تماس با تلفن 110به پليس اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف موتور سیکلت قاچاق به ارزش 700 میلیون ریال خبر داد.

 مراد صارمی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل يكي از شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید، خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند يك دستگاه موتورسيكلت قاچاق را كشف كنند.

صارمی با بيان اينكه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر كارشناسان، 700 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: دستگيري مالك آن در دستور كار پليس قرار دارد.

دستگيري سارق حرفه‌اي قطعات خودرو در فسا

فرمانده انتظامي فسا از دستگيري سارق حرفه‌اي قطعات خودرو با 20 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام، در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت قطعات و درون خودرو، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهی شهرستان "فسا" قرار گرفت. 

فرمانده انتظامي فسا افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي، فني و گشت‌زني‌هاي محسوس و نامحسوس، موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه ای را شناسايي و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

قسام با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت قطعات و درون خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست: خودروهاي خود را به سيستم ايمني مجهز كنند و از نگهداري اشياء و اموال قيمتي، وجه نقد و... در آن خودداري و هرگونه موارد مشكوك را بلافاصله به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

افزايش 70 درصدي سازش پرونده‌هاي قضائي در فیروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از افزايش 70 درصدي سازش پرونده‌هاي قضائي با تلاش مشاوران پليس از ابتدای سال جاري تاکنون خبر داد.

 مهدی جوکار، افزود: از تعداد 275 فقره پرونده قضائي ارجاعي به واحدهاي مشاوره كلانتري‌ها، 215 فقره از آنها منجر به صلح و سازش شده است.

جوکار خاطر نشان كرد: وجود كارشناسان و مشاوران مددكار در كلانتري‌ها باعث شده است پرونده‌هايي كه در اين مراجع به خصوص در حوزه درگيري و اختلاف خانوادگي تشكيل مي‌شود با سازش خاتمه يابد و پرونده ها كمتر به دادگاه ارجاع شود.

وي گفت: توصيه مشاوران پليس فیروزآباد به خانواده‌ها به منظور کاهش آسيب‌ها در محيط زندگي، رعايت اخلاق حسنه، تاب آوري در برابر مشکلات، کنترل خشم و تصميم نگرفتن در اين شرايط و مراجعه به مشاوره قبل از هرگونه تصميم گيري است.

توقيف 139دستگاه وسيله نقليه هنجارشكن در کازرون
 
فرمانده انتظامي كازرون از اجراي طرح برخورد با رانندگان قانون شکن و توقیف 139 دستگاه وسلیه نقلیه متخلف خبر داد.

اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: به منظور ارتقاء احساس آرامش عمومي و امنیت شهروندان، طرح برخورد با رانندگان قانون شكن در آبان‌ماه اجرا شد.

وي افزود: در اجرای اين طرح، 78 دستگاه خودرو  و 61 دستگاه موتورسيكلت قانون شكن که با رانندگی خطرناک و انجام حرکات نمایشی برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کردند توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامي کازرون خاطر نشان كرد: هدف اصلي از اجراي اين طرح كه با بازخورد مثبت شهروندان رو به رو شد، برخورد با مخلان نظم و آسايش عمومي در سطح شهرستان بوده و پليس به هيچ عنوان اجازه فرصت طلبي به آنان را نخواهد داد.

كشف 46 كيلوگرم ترياك در داراب

فرمانده انتظامي داراب گفت: با تلاش مأموران اين فرماندهي، يك سواري 405 توقيف و 46 كيلو ترياك كشف شد.

عليرضا نوشاد، تصريح كرد: مأموران انتظامي پاسگاه قلعه بيابان داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پژو 405 مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.

نوشاد با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 46 كيلو ترياك كشف شد، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

2 كشته و يك مجروح حاصل واژگوني پرايد

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر واژگوني سواري پرايد در محور سيمكان-جهرم، 2 نفر در دم فوت و يك نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شد. 

عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور سيمكان-جهرم به مأموران اعلام شد، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پرايد با 4 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون شده است.

وی با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر از سرنشينان فوت و يك نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شد، تصريح كرد: کارشناسان ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

کشف 320  تن یونجه و جو احتکار شده در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف 320 تن یونجه و جو احتکار شده به ارزش 9 میلیارد و 800 ملیون ریال در اين شهرستان خبر داد.

محمدعلی فرهادی، گفت: ماموران انتظامي شهرستان ارسنجان در راستاي طرح مبارزه با احتكار و گران فروشي اقلام اساسي، از دپو حجم زیادی یونجه و جو  واقع در یک انبار مطلع شدند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 320 تن یونجه و جو احتکار را کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه ارزش این محموله كشف شده برابر نظر کارشناسان، 9 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهم تحويل مراجع قضائي و انبار مورد نظر نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان عنوان داشت: پلیس در کنار انجام سایر ماموریت‌های خود برای تامین امنیت اقتصادی جامعه نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از چنین مواردی، موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگيري ضاربان كمتر از 6 ساعت در سروستان

فرمانده انتظامي سروستان از دستگيري 2 نفر از ضاربان كه يك شهروند را با ضربات چاقو مجروح كرده بودند در كمتر از 6 ساعت خبر داد.

عبدالرسول مجتهدي، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره نزاع و درگيري منجر به جرح در يكي از محلات اين شهرستان به مأموران اعلام شد.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه 2 نفر با مراجعه به يك مغازه ساندويچي، مالك آن را با ضربات چاقو مضروب و متواري شده‌اند.

مجتهدي خاطر نشان كرد: ماموران موفق شدند با انجام تحقيقات فني و تخصصي هر 2 نفر ضارب را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به جرم خود اقرار كردند، عنوان داشت: مصدوم توسط عوامل امدادي به بيمارستان منتقل و حال عمومي وي رضايت بخش نمي‌باشد.

وی با اشاره به اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست در زمان درگیری آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا شاهد چنین موارد پشیمان کننده‌ای در جامعه نباشیم.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان