کد خبر: ۱۴۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹
رئیس‌کل دادگستری فارس:

طرح همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد راه‌اندازی شود

برئیس‌کل دادگستری فارس با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی طرح همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد کشور گفت: این طرح یکی از رویکرد‌های جدید قوه قضائیه برای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با بهره‌گیری از فرهنگ دینی صلح و سازش است.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، ششمین نشست شورای سیاستگزاری شوراهای حل اختلاف استان با حضور رئیس کل و معاونین، سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز  استان و رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی در این نشست با تاکید بر اهمیت و نقش شوراهای حل اختلاف خواستار مشارکت و حضور مستمر همه معاونین و رؤسای حوزه های قضایی استان و نظارت دقیق بر عملکرد شوراهای حل اختلاف بویژه در راستای ارتقای فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه شد.

وی با تاکید بر اهمیت راه اندازی طرح همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد کشور خاطر نشان کرد: مساجد و علما  نقش محوری و مؤثری در ترویج فرهنگ صلح و سازش حل و فصل خصومت ها  در جامعه دارند و این طرح یکی از رویکرد‌های جدید قوه قضاییه برای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با بهره‌گیری از فرهنگ دینی صلح و سازش است.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: امروز شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مدنی و مردم محور برآمده از بطن مردم نقش بسیار مهمی در نظام دادرسی و در حوزه قضازدایی و عدالت سازشی ترمیمی ایفا می نماید و همچنین تعداد بسیاری از پرونده های موجود در نظام قضایی کشور از سوی شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می گردد و همین کارکرد مهم نتیجه نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش است.

در ادامه این نشست سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس نیز به ارائه گزارشی ازعملکرد هفت ماهه شوراهای حل اختلاف استان و مقایسه با هفت ماهه مشابه سال قبل  پرداخت و بیان داشت: ارتقاء عملکرد شوراهای حل اختلاف نیازمند همکاری و مساعدت همه معاونت های دادگستری استان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توانی افزود: در 7 ماه اول سال ۹9 پرونده‌های وارده به شعب شوراهای حل اختلاف بیش از 139 هزار فقره بوده که  نزدیک به همین مقدار پرونده مختومه و بیش از 33 هزار پرونده در مجموعه شوراهای حل اختلاف در استان فارس به مصالحه ختم شده است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف با اشاره به افزایش 31درصدی پرونده های وارده در مهرماه به مجموعه شوراهای فارس تصریح کرد: حوزه های قضایی بیرم،کنارتخته وکمارج، شیبکوه،گراش، زرقان، بیضا و خرامه دارای بیشترین درصد مصالحه درمهرماه سال جاری بوده است.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان