کد خبر: ۱۴۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

اعلام محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته‌ای در فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اعلام محدویت‌های کرونایی در فارس گفت: این محدودیت‌های از شنبه اول آغاز به مدت دو هفته اجرایی می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالرضا قاسم‌پور امروز با اعلام محدویت‌های کرونایی در فارس گفت: این محدودیت‌های از شنبه اول آغاز به مدت دو هفته اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که کرونا شروع شد رسانه ها نهایت اهتمام را برای اطلاع رسانی و آموزش به مردم داشتند، گفت: رسانه در راستای مقابله با بیماری فعالیت می کنند.

جانشین ستاد مبارزه با کرونا در فارس با اشاره به اینکه بیماری کرونا اوج گیری مجدد داشته و به قولی جهش پیدا کرده است، یادآور شد: در این ایام فشار سنگینی به بخش درمان و سلامت وارد شده است.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، علی رغم اینکه مشکلاتی که مردم با آن مواجه می شوند، محدودیت هایی را اجرا خواهد کرد، تاکید کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با روند بیماری کرونا در تمام شهرهای کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح هفت راهبرد دارد، که نمونه آن تشدید نظارت ها و بازرسی ها، انجام تست های فراوان و هوشمند بوده است که فارس بیشترین تست را در کشور دارد روزانه بیش از پنج هزار تست در فارس گرفته می شود، افزود: حدود 35 هزار تست در کشور گرفته می شود که این تست ها باعث می شود تا بیماریابی بیشتر مشخص شود.

قاسم پور با تاکید بر اینکه تا امروز بیش از 430 هزار بازرسی انجام شده است، اضافه کرد: 12 هزار مورد اخطار صادر شده و 6 هزار و 500 واحد متخلف هم پلمب شده اند.

وی با اشاره به اینکه شهر شیراز به 11 منطقه تقسیم شدند هر منطقه 2 سه اکیپ و هر اکیپ سه خودرو داشتند، افزود: افراد مبتلا باید در خانه بمانند و از این رو طرح محله و یا خانواده محور، با هدف غربالگری مستمر، هدایت و حمایت رونمایی شده است.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه برخی ابتلا دارند ولی ابتلای خود را پنهان می کنند که این جرم است و با طرح محله محوری با این موارد برخورد می شود، افزود: برخی مبتلا می شوند و به دلیل ضعف مالی از خانه خارج می شوند که باید به آنان کمک های مومنانه تحویل شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای محدودیت های هوشمند راهبر آخر است، اظهار کرد: از روز شنبه اول آذر آغاز می شود که از ابتدای شیوع طرح فاصله گذاری اجتماعی 23 روز زودتر از کشور آغاز کردیم و مبنا و ملاک این طرح، شهرهای کشور است که شهر ها به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می شوند.

جانشین ستاد مبارزه با کرونا در فارس با اشاره به اینکه ملاک این وضعیت، میزان بستری تست PCR مثبت به ازای هر یکصد هزار نفر است که اگر این میزان 4 نفر باشد، وضعیت آن شهر زرد، 6 نفر باشد وضعیت نارنجی و اگر 10 نفر باشد وضعیت قرمز است، تاکید کرد: 70 تا 80 درصد پیشنهادهای موجود از طریق اصحاب رسانه دریافت می کنم و تلاش این بود که تصمیم ها با نظر پزشکان و متخصصین باشد.

وی با اشاره به اینکه به جز امروز که استثنا هست از هفته های دیگر دوشنبه ها زمان مشخص شدن رنگ بندی شهرها، خواهد بود، تاکید کرد: در چند بخش مشاغل و اصناف، ادارات، فرهنگی اجتماعی و تردد ها شکل می گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هدف قطع زنجیره بیماری، مدیریت تجمع ها و تردد ها، افزایش فاصله گذاری، نظارت بر اجرای پروتکل های اجرایی است، تاکید کرد: در بحث اداری شهرهای قرمز، جلسات حداکثر 15 نفر، شهرهای نارنجی 20 نفر و زرد 30 نفره خواهد بود.

قاسم پور با تاکید بر اینکه اگر غیر از این باشد، با همه افراد برگزارکننده و حاضران و سایر افراد تسهیل کننده، برخورد می شود، افزود: طرح محدودیت رفت و آمد مسافرین که قرار بود از امروز 10 صبح آغاز شود لغو شد ولی روز شنبه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تردد بین شهری ممنوع است و از استانی به استان فارس سفر نکنند، افزود: اجازه اتراق مسافرین در بوستان ها وجود ندارد و مدارس هم به مسافرین داده نمی شود.

این مقام مسئولمعاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اینکه وضعیتی به نام سفید در سراسر کشور وجود ندارد، افزود: کارکنان ادارات در شهرهای قرمز، یک سوم حضور داشته باشند و 2 سوم باید دورکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش تجاری، بازرگانی و خدماتی در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک می توانند حضور داشته باشند، تاکید کرد: مردم می توانند تخلفات را از طریق سامانه 111 «سامد»، 190 دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فعلا تعطیلی ها 2 هفته است و اگر وضعیت تشدید شود ادامه خواهد یافت، تاکید کرد: در بخش آموزش عالی، مدارس، آموزشگاه های علمی و حوزه های علمیه تعطیل کامل هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش فرهنگی و اجتماعی در شهرهای قرمز همایش ها، نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و آئینی و همچنین نماز جمعه تعطیلی کامل خواهند داشت، اظهار کرد: پیرامون ترددهای خودرویی هم، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی به سایر شهرهای دیگر ممنوع است و جریمه یک میلیون تومانی لحاظ و این جریمه در هر 24 ساعت یک بار اعمال می شود.

قاسم پور با تاکید بر اینکه ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز هم ممنوع است، افزود: در شهرهای قرمز تردد خودروهای شخصی از ساعت 21 تا چهار بامداد  ممنوع است این موضوع شامل خودروهای دارای مجوز از استانداری می شود که جریمه 2 میلیون ریالی دارد.

وی در خصوص شهرهای نارنجی، هم گفت: ادارات در این شهرها 50 درصد و مابقی کارکنان دورکاری هستند و مشاغل گروه یک و 2 فعال خواهند بود، اما همچنان بخش های فرهنگی و اجتماعی و بخش آموزشی تعطیل است.

قاسم پور با تاکید بر اینکه در رابطه با تردد ها تفاوتی با شهرهای قرمز دارد، منع تردد شبانه وجود ندارد و ورود به سایر شهرها 500 هزار تومان در 24 ساعت است و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای زرد هم ممنوع است، تاکید کرد: حضور کارکنان ادارات شهرهای زرد، 2 سوم خواهد بود که مشاغل گروه های یک، 2 و سه فعالیت می کنند و گروه چهار در هر سه وضعیت تعطیل خواهند بود و بخش های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی هم تعطیل هستند اما محدودیت های خودرویی پیش بینی نشده است.

وی با یادآوری این مطلب که شهرهایی مثل شیراز و زرقان و یا صدرا با هم یکسان دیده می شوند تا مردم با مشکل کمتری مواجه شوند، تاکید کرد: سازمان ها حتی اگر از تهران دستور می گیرند، در این رابطه دستور از استان می گیرند و این موضوع پیگیری و بازرسی می شود و تاکنون عدم همکاری چند مدیرکل را به تهران اعلام کردیم و ادارات باید الگوی مردم باشند.

قاسم پور با اشاره به اینکه افراد حضور گروه های پرخطر در نارنجی و قرمز ممنوع است، تاکید کرد: حضور مادران باردار، بیماران زمینه ای، کارکنان مسن بالای 55 سال در ادارات در این 2 هفته ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن ماسک مبنای اعلام رنگ بندی کشور است، اظهار کرد: در جلسه های ادارات در شهرهای قرمز در سالن های سربسته باید افراد 4 متر مربع از هم داشته باشند و با تهویه مناسب همراه باشد.

این مقام مسئولمعاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اینکه برای دستگاه ها وظایفی ارائه شده است که باید انجام شود، افزود: هر جا رنگ بندی شهری تغییر کرد، تمام محدودیت ها هم تغییر اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 446 هزار 131 تست گرفته شده که 28 درصد آن مثبت شده است، تاکید کرد: در این ایام تعداد مثبت به 50 درصد رسیده است.

قاسم پور با تاکید بر اینکه ادارات لیست ضروری ها را اعلام کنند تا لیست شماره خودروهای لازم هم استفاده کنند، اظهار کرد: برای اموات هم سه روز تاخیر داشتند و غسال خانه «بهشت احمدی» هم زودتر راه اندازی شود و گروه های جهادی هم همچنان حضور و حمایت دارند.

وی با یادآوری این مطلب که نیمی از شهرستان ها هم آمادگی اعلام کرده اند که اموات کرونایی شهرهای خود را انجام دهند، تاکید کرد: 31 شهرستان قرمز، چهار نارنجی و یک شهر زرد است و این موضوع را بر اساس مصوبه وزارت بهداشت مشخص می شود.

گروه شغلی یک

کارخانه های تولیدی، مراکزی صنعتی و معدنی، کشاورزی شیلات و صنایع وابسته

مراکز زیرساختی و حیاتی، تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های تامین سوخت.

حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری، شامل ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی

حمل و نقل عمومی درون شهری

ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی

فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، میوه فروشی و سبزی فروشی ها، میادین عرضه میوه و تره بار

مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته

مراکز تولید و عرضه فراورده های لبنی و نانوایی (تولید فراورده های نانوایی)

مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی

داروخانه، مراکز و فروشگاه های دام پزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی

مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر

خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت های پستی

شرکت های خدمات اینترنتی (اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های اینترنت)

رسانه های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه

مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان و مراکز توانبخشی و مراقبتی، آسایشگاه ها

تعمیرگاه های انواع خودرو، لوزام خانگی، الکترونیکی و الکتریکی

فروشگاه های انواع قعطات، لوازم یدکی

انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات

کارگاه های صنعتی (جوشکاری، تراشکاری و مشابه آن)

چای خانه ها (چای خانه و قهوه خانه ها عرضه کننده مواد دخانی باید تعطیل باشند)

 خشکشویی، آرامستان ها

گروه 2

بوستان و مراکز تفریحی، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ در غیر مواد غذایی و بازارهای موقت

بازارها و نمایشگاه های انواع خودرو و مراکز شماره گذاری

باشگاه های ورزشی و سالن های بدنسازی

آرایشگاه ها مردانه

مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزئینات داخلی ساختمان

مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم تحریر

مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی و خیاطی

آتلیه و عکاسی

آژانس مشاور املاک و خدمات چاپ دیجیتال

مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری

قهوه خانه با عرضه دخانی (این گروه در کل زمان شبانه روز تعطیل هستند)

قنادی، شیرینی پزی تر و خشک، آبمیوه و بستی فروشی و مشاغل مشابه

گروه 3

شرکت های خصوصی

بوستان ها و مراکز تفریحی و مشاغل مشابه

مهدهای کودک

تالارهای پذیرایی

رستوران ها (شامل بیرون بر نمی شود)

آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی

موزه ها، سینما ها، تئاترها

استخرهای سرپوشیده و باشگاه های ورزشی پربرخورد

چای خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی (این گروه در کل ساعت شبانه روز تعطیل هستند)

گروه 4

بوستان ها و مراکز تفریحی و مشاغل مشابه

باشگاه‌های ورزشی و ورزش های پربرخورد

باغ وحش‌ها و شهرهای بازی

مراکز ورزش‌های آبی و استخر سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی سالنی

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان