کد خبر: ۱۴۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹
به بهانه بازدید فرمانده سپاه فجر از فعالیت گروه جهادی مدینةالنبی شیراز؛

از امید روستاهای محروم تا گلایه از بی‌مهری مسوولان

مسوول گروه جهادی مدینةالنبی شیراز با گلایه از مسوولین استانی گفت: هدف گروه‌های جهادی کمک به مناطق و روستاهای محروم است که این امر باید با همراهی و همدلی مسوولین همراه باشد؛ چرا که اگر همراهی نباشد روستاهای محروم از لحاظ امکانات محروم تر از قبل خواهند شد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اردوی جهادی را می‌توان مقدمه‌ای بر سبک زندگی جهادی و رشد و توسعه فرهنگ و روحیه جهادی دانست که منجر به آبادانی و محرومیت‌زدایی از چهرهشهر و کشور باشد.

درواقع گروه‌های جهادی با دغدغه محرومیت‌زدایی علاوه بر خدمات‌رسانی به محرومان، به خودسازی می‌‍‌پردازند و یاددلاورمردان فرزندان انقلاب را در هشت سال دفاع مقدس زنده نگاه می‌دارند.

 می‌توان اردوی جهادی را این‌گونه بیان کردکه اردوی جهادی درراستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای اقتصا مقاومتی حرکت می‌کند؛ چراکه اقتصاد مقاومتی تعبیری در پی از بین بردن بحران و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و مقاوم سازی آن است گه این موضوع نیاز به پیش‌شرط مدبرانه وباور عمیق برای کاهش وابستگی و تاکید بر توانمندی داخلی دارد.

تلاش جهادگران انقلابی در اردوهای جهادی همواره مود عنایت رهبر معظم انقلاب بوده و و معظمً‌له تاکیدهای فراوانی بر مضوع بسیج سازندگی و اردوهای جهادی تصریح فرموده‌اند؛ به‌طوری که در یک یادداشت دست‌نویس خطاب به یک گروه جهادی مرقوم فرموده‌اند:

بسمه‌تعالی

از همه‌تان سپاسگزارم و شما را به خدا می‌سپارم. میل به خدمت به مردم و تحمل سختی‌های آن، نقطه‌ئی نورانی در باطن انسان است؛ آن را هر چه میتوانید در جان خود گسترش دهید و نگذارید آفتها: سودجوئی، خودنمایی، تنبلی و ... آن را گِل‌اندود کند. نیت خود را خدائی نگهدارید و از او کمک بخواهید و از همه‌ی نیروی خود برای آن مایه بگذارید. موفق باشید.

در ادامه تصریح بر اهمیت فعالیت‌های جهادی، با توجه به بازدید سردار بوعلی و هیات همراه از تکمیل ساختمان نیمه‌کاره در روستای دهک دولت‌آباد به مناسبت هفته بسیج به سراغ مسوول گروه جهادی مدینةالنبی شیراز رفته و به این بهانه با وی گفتگویی داشتیم.

حجت سیاسی مسوول گروه جهادی مدینةالنبی شیراز با اشاره به مناطق کم برخوردار اطراف شیراز اظهار داشت: خوشبختانه گروه‌های مختلف جهادی در استان سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند اما غافل از روستاهای شهر شیراز شدیم، روستاهایی که به شهر شیراز نزدیک هستند و با مشکلات حداقلی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: گروه جهادی مدینةالنبی از ابتدای راه‌اندازی سال 1389 توانسته در روستاهای اطراف شیراز از جمله ظفرآباد، دهنو، شهرسیدان و اکنون روستای دهک دولت‌آباد فعالیت‌های جهادی خوبی به نمایش بگذارد.

مسوول گروه جهادی مدینةالنبی شیراز با گلایه از مسوولین استانی بیان داشت: هدف گروه‌های جهادی کمک به مناطق و روستاهای محروم است که این امر باید با همراهی و همدلی مسوولین همراه باشد چرا که اگر همراهی نباشد روستاهای محروم از لحاظ امکانات محروم تر از قبل خواهند شد.

سیاسی از تکمیل ساختمان نیمه کاره در روستای دهک دولت‌آباد گفت: خانواده‌ای در ساختمان اسکلتی که حداقل امکانات از جمله درب هم نداشت به مدت دوسال و نیم زندگی می کردند لذا گروه جهادی با توجه به نیاز سنجی انجام شده نسبت به تکمیل ساختمان و خرید وسایل اولیه زندگی ویژه این خانوده اقدام نموده است.

وی به هزینه برآورد این ساختمان اشاره کرد و افزود: ساخت این ساختمان هزینه بالغ بر 120 میلیون تومان دربر داشته است.

مسوول گروه جهادی مدینةالنبی شیراز ادامه داد: در راستای شناسایی و کمک به محرومان، خانه‌ای در همان نزدیکی شناسایی شد که مراحل اولیه ساخت آن تا زیر سقف رسیده و با کمک‌های انجام شده توسط خیرین مقرر شد تکمیل ساختمان به عهده مالک باشد.

سیاسی به روند مطالبه گری از مسوولان توسط گروه جهادی اشاره کرد و تصریح کرد: در جهت رفع محرومیت‌زدایی از مسوولین کشوری و استانی دعوت شده که تاکنون نجابت و قادری نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس، بذرافشان مدیرکل کمیته امداد، حضور یافته‌اند و منتظر حضور دیگر مسوولان از جمله استاندار، فرماندار و مدیران ارشد سازمان های استان هستیم.

وی به اقدامات بهداشتی و محرومیت‌زدایی گروه جهادی اشاره و بیان داشت: در روستای دهک دولت‌آباد بیش از دویست عدد ماسک، 500 قطعه اسباب بازی، دویست کاپشن ویژه کودکان و نوجوانان، شش عدد بخاری و آبگرمکن ویژه منازل، خرید ابسردکن ویژه مسجد، توزیع 600 لیتر نفت در مناطق فاقد گاز، توزیع 200 بسته کمک مومنانه، توزیع 300 بسته لوازم التحریر و برگزاری کلاس های تربیتی ویژه نوجوانان از جمله فعالیت های گروه جهادی مدینه النبی بوده است.

مسوول گروه جهادی مدینةالنبی شیراز همچنین به فعالیت‌های انجام شده در مبازه با کرونا ویروس یادآور شد: گروه جهادی مدینةالنبی از ابتدای شروع ویروس منحوس کرونا ضدعفونی معابر محلات و همچنین تولید ماسک مرغوب به عنوان اولین گروه جهادی در سطح استان فارس اغاز به کار کرده است، همچنین آماده سازی آبمیوه و قهوه ویژه پرستاران، کمک به بیماران کرونایی با عنوان همیار بیماربوده است.

این فعال جهادی به اعضاء گروه جهادی مدینةالنبی اشاره و بیان داشت: گروه جهادی مدینه النبی از سال 1389 شروع به فعالیت نموده است که اکنون بیش از 200 نفر اعضاء متشکل از دانش آموز، دانشجو، طلبه، کارگر فصلی و خیرین است همچنین واحد خواهران با بیش از 10 نفر عضو فعالیت خود را شروع کرده است.

وی به برنامه‌ای آینده گروه جهادی اشاره کرد و گفت: با مجموعه پزشکان در جهت ایجاد اکیپ پزشکی رایزنی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم در آینده نزیک فعالیت خود را شروع کنند.

تصاویر شیرازه از این بازدید را در ادامه مشاهده کنید.


نظرات بینندگان