کد خبر: ۱۴۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹
مسوول بسیج کارگران فارس مطرح کرد؛

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کاغذ در فارس/ بی‌تاثیری کرونا بر فعالیت کارخانه کیمیا الیاف

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر فارس در حاشیه بازدید فرمانده سپاه فجر از دو کارخانه گفت: افتتاح کارخانه کاغذ زاگرس فارس می‌تواند یک‌چهارم کاغذ کشور را تامین کند و اشتغال‌زایی نزدیک به ۶۰۰ نفر در آینده دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمدجواد مختاری طی گفتگویی با این رسانه در حاشیه بازدید فرمانده سپاه فجر از دو کارخانه کیمیا الیاف و کاغذ زاگرس فارس به مناسبت هفته بسیج در شهرستان زرقان اظهار کرد: کارخانه کاغذ زاگرس فارس با مشارکت بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است که مرحله نصب دستگاه‌ها به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کاغذ در استان است.

وی افزود: با راه‌ندازی این کارخانه اشتغال‌زایی نزدیک به ۶۰۰ نفر در آینده خواهد داشت که جهت تکمیل کارخانه تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن آزادسازی خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس یادآور شد: افتتاح کارخانه کاغذ زاگرس فارس می‌تواند یک چهارم کاغذ کشور را تامین کند که این امر از طریق کاغذهای بازیافتی که طی فرایندی به رول کاغذ تبدیل می‌شود، صورت می‌پذیرد.

بی‌تاثیری کرونا بر فعالیت کارخانه کیمیا الیاف 

مختاری در ادامه گفتگو با شیرازه با اشاره به فعالیت کارخانه کیمیا الیاف گفت: این کارخانه در سال ۱۳۸۹ در زمینه کیسه، گونی پلاستیکی جهت مصارف نانوایی و گندم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به بی‌تاثیری کرونا بر فعالیت کارخانه کیمیا الیاف افزود: متاسفانه ویروس کرونا باعث تعطیلی ادارات، واحدهای صنفی مختلف شده است که با مدیریت جهادی هم اکنون کارخانه کیمیا الیاف با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کارگر در حال فعالیت است که این نشان دهنده جذب هرساله کارگر و عدم اخراج کارگران بوده است.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: کارخانه کیمیا الیاف با ظرفیت کامل در حال فعالیت است که ۹۰ درصد محصول کارخانه صادرات می‌شود تا ارزآوری برای کشور داشته باشد.

مختاری تصریح کرد: ظرفیت این کارخانه باعث شده که جزو واحدهای موفق در صنعت شناخته شود که به گفته فرماندهی سپاه فجر، این راه همانند سربازی است که در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور در حال مبارزه است، پس باید این خط و روحیه جهادی همیشه حفظ شود.


انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان