کد خبر: ۱۴۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری قاتل در صدرا تا پلمب انبار احتکار میلیاردی پياز در پاسارگاد

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

توقيف وانت پيكان و كشف 100 كيلو ترياك در داراب

جانشين فرماندهي انتظامی استان از توقيف يك دستگاه وانت پيكان و کشف 100 کیلو ترياك در شهرستان داراب خبر داد. 

سردار يوسف ملك‌زاده، گفت: در راستای مبارزه مستمر با قاچاقچيان مواد مخدر، ماموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي فرعي منتهي به اين شهرستان، به یک خودرو وانت پيكان مظنون و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

سردار ملك‌زاده افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقيف و راننده آن را نيز دستگير كنند.

جانشين فرماندهي انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، 100 کیلو تریاک کشف شد، بيان كرد: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد.

قاتل كمتر از 20 دقيقه در چنگال قانون گرفتار شد

معاون اجتماعي پليس فارس از دستگيري قاتل در كمتر از 20 دقيقه توسط ماموران انتظامي در شهر صدرا خبر داد.

كاووس محمدي، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل در شهر صدرا به ماموران اعلام شد و موضوع به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفت، بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه در پي مشاجره لفظي بين دو نوجوان 20 و 22 ساله، فرد 20 ساله با ضربات چاقو به قتل رسيده است.

وی با بيان اينكه قاتل 22 ساله بلافاصله از صحنه درگيري متواري شده است، عنوان داشت: ماموران انتظامي سريعا با اجراي طرح مهار و ترفندهاي خاص پليسي موفق شدند در كمتر از 20 دقيقه ضارب را كه با يك سواري پرايد قصد فرار داشت در يكي از محله‌هاي شهر صدرا شناسايي و آن را دستگير كنند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه متهم دستگير شده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، خاطر نشان كرد: علت اصلي اين درگيري مشكلات شخصي بين طرفين بوده است.

سرقت موتورسيكلت در اصفهان و كشف در آباده

فرمانده انتظامي آباده از كشف يک دستگاه موتور سيكلت سرقتي در اين شهرستان خبر داد و گفت: مأموران كلانتري 14 ايزدخواست شهرستان آباده در راستاي برخورد قاطع با سارقان و كشف سرقت‌هاي احتمالي، حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به يک دستگاه موتورسيكلت هوندا بلاصاحب مشكوك شدند.

خسرو رزمجويي، اظهار داشت : ماموران پس از انجام بررسي‌هاي كارشناسي و استعلام از سامانه پليس آگاهي، مطلع شدند كه موتورسيكلت ياد شده داراي سابقه سرقت از استان اصفهان مي باشد. 

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد، به شهروندان توصيه كرد موتورسيكلت خود را به لوازم ايمني نظير قفل سوئيچي، قفل فرمان و ساير وسايلي که از حركت و يا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگيري مي‌کند و يا حداقل آن را به تأخير مي‌اندازد مجهر كنند.

استفاده و پرواز کوادکوپترو هلی‌شات‌ها در مناطق مسکونی بدون مجوزقانونی ممنوع است

فرمانده انتظامي لارستان از کشف و ضبط یک دستگاه هلی شات توسط ماموران کلانتری 13 لطیفی این شهرستان خبر داد. 

داود امجدی، افزود: ماموران کلانتری 13 لطیفی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظي، به یک دستگاه هلی‌شات که در حال پرواز بود و از اماکن عمومی در حال فیلمبرداری و عکس برداری بود با تحت پوشش قرار دادن محل فرود، بلافاصله وارد عمل شدند و از مالک آن تقاضای مجوز کردند.

وی با بیان اینکه مالک دستگاه فاقد مجوز پرواز بود، عنوان داشت: با هماهنگي مقام قضائي هلی‌شات مذكور توقیف شد.

امجدي،بیان داشت: پرواز هرگونه شئ پرنده، هلی شات و کوادکوپتر در مناطق مسکونی به دلیل ایجاد مشکلات اجتماعی، امنیتی و روانی که بعضا به همراه فیلمبرداری و عکاسی انجام می‌شود و می‌تواند با پرواز بر روی مراکز حساس و حیاتی مورد سوء استفاده  افراد و دشمنان قرار بگيرد بدون مجوز قانوني ممنوع است و با مالك آن برخورد قاطع مي‌شود.

اجراي طرح پاكسازي و ارتقاء امنيت اجتماعي در كوه چنار

فرمانده انتظامي كوه چنار از اجراي طرح پاكسازي و ارتقاء امنيت اجتماعي طي يك ماه گذشته در این شهرستان خبر داد وگفت: در پي استمرار اجراي طرح پاكسازي و ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف نا امن کردن محلات جرم خيز، پاکسازي نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان، يگان‌هاي انتظامي اين شهرستان با بهره گيري از توان و امکانات موجود و با هماهنگي مقام قضائي به اجراي طرح‌هاي مربوطه پرداختند.

لطف الله محمدي با بيان اينكه در اجرای این طرح‌ها، 9 كيلو انواع مواد مخدر کشف و  25 نفر معتاد و خرده فروش نيز دستگير شدند، عنوان داشت: در اين خصوص 20 منقل خانه كه باعث نارضايتي شهروندان شده بود پاكسازي و پلمب شد.

فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار با اشاره به اين که متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، تصريح كرد: مشارکت شهروندان در ايجاد امنيت پايدار بسيار حائز اهميت است.

دستگيري سارق سابقه دار با 38 فقره سرقت در فراشبند

فرمانده انتظامي فراشبند از شناسايي و دستگيري يك نفر سارق حرفه‌اي و سابقه دار با 38 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. 

كرامت اله برومندي در تشريح اين خبر بيان كرد: در پي شکايت فردي مبني بر سرقت منزل وي، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت. 

وی افزود: ماموران کلانتري مركزي فراشبند با بررسي سرنخ هاي به جامانده و انجام اقدامات پليسي، يک سارق سابقه دار را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي در يک عمليات ضربتي آن را در مخفيگاهش دستگير کردند.

برومندي با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 38 فقره سرقت از اماكن خصوصي و دولتي اعتراف کرد، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر مالخر نيز شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند، افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند.

پلمب انبار احتکار 3 میلیاردي  پياز در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از شناسایی و پلمب یک انبار احتكار پیاز به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد. 

مصطفی توکلی، در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان پاسارگاد در راستای مبارزه با برهم زنندگان نظم اقتصادی، با اقدامات فني و تخصصي محل احتكار پیاز را در يك انبار شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این انبار موفق شدند 80 تن پیاز  احتکار شده را کشف كنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر به مراجع قضائي معرفي شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

توکلی ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خوب مردم با پلیس، تاکید کرد: پلیس با تمام توان و به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم احتکار و قاچاق کالاهای اساسی مبارزه خواهد کرد.

توقیف 13 میلیارد ريال کالای قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: با تلاش مأموران انتظامی اين شهرستان، در يك عمليات ضربتي 2 دستگاه پژو توقیف و در بازرسی از آنها، 13 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

عليرضا نوشاد، اظهار داشت: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از ورودی‌های این شهرستان، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه پژو پارس و 405 مظنون و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

نوشاد ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، 3 هزار و 791 پاكت تنباكو ميوه‌‌اي خارجي قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف كنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این خصوص 2 نفر متهم دستگیر و تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر اظهار نظر کارشناسان، 13 میلیارد ریال برآورد شده است.

واژگونی پژو  با 2 كشته

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر واژگوني سواري پژو آردي در محور خرم‌بيد-صفاشهر، 2 نفر كشته شدند. 

عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: شب گذشته از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور خرم‌بيد-صفاشهر، به مأموران اعلام شد.

وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پژو آردي با 2 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن هر 2 نفر بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت كرده‌اند.

رئيس پليس راه شمالي استان، بيان كرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو از سوي راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کرده اند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان