کد خبر: ۱۴۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹

بازدید مدیرکل ارشاد فارس از ۳ کتاب‌فروشی شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مناسبت هفته کتاب به همراه هیئتی از سه کتاب‌فروشی شهید مطهری، شهر کتاب و بانک کتاب شیراز که در طرح پاییزه کتاب شرکت داشتند، بازدید کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در روز پایانی هفته کتاب و همزمان با سراسر کشور، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی و غلامرضا خوش‌اقبال، مشاور و مدیر روابط عمومی این اداره کل و محمد درخشان رییس اتحادیه کتابفروشان شیراز به بازدید از سه کتاب‌فروشی شهید مطهری، شهر کتاب و بانک کتاب شیراز، که در طرح پاییزه کتاب شرکت داشتند، پرداختند.

صابر سهرابی در این بازدید، مسایل و مشکلات کتاب‌فروشی‌ها را از نزدیک بررسی و با آن‌ها آشنا شد و گفت: همه کسب و کارهای فرهنگی و هنری از اسفند سال گذشته تاکنون که بیماری کرونا بر کشور سایه افکند، چون در گروه شغلی 4 دسته‌بندی شدند، از پویایی آن‌ها کاسته شد و آسیب‌هایی چون بی‌کاری، کم‌کاری و مشکلاتی در روند درآمدزایی برای‌شان پیش آمد.

وی با اشاره به کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان روزهای نخست تا کنون، در بازه‌ها و شیوه‌های گوناگون، ادامه داد: هم‌اکنون هم کتاب‌فروشی‌ها و هم دیگر کسانی که از فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، می‌توانند از تسهیلات 4 درصد کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بانک کارآفرینی امید در سامانه تحفه در نظر گرفته است، استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ایده تابستانه یا پاییزه کتاب، که هر سال بیش از سال پیش، کتاب‌فروشی‌ها و مردم از آن استقبال می‌کنند، هم سودی برای خواهنده‌های کتاب دارد و هم سودی برای پخش‌کننده و کتاب‌فروشی‌ها دارد. 

سهرابی بیان داشت: بر آن هستیم تا با پیوستن کتاب‌فروشی‌های بیشتری به این ایده‌های فصلی و نرم‌افزارهای مجازی، خرید و فروش کتاب را هم ساده‌تر و هم بهداشتی‌تر انجام دهیم.

گفتنی است، این کتاب‌فروشی‌ها تا پایان آبان‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان فارس فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان