کد خبر: ۱۴۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

گلایه‌های به حق از قفسه‌های خالی از روغن/ مردم و مسوولین به کمک یکدیگر باید مشکلات را حل کنند

بخشی از نگرانی و هم‌همه به وجود آمده در بازار ناشی از جو روانی و احساس نا امنی در جامعه است که به‌واسطه فعالیت برخی از دلالان و ایجاد شایعات کمبود و گرانی محصولات ایجاد شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، این روزها که بیشتر بار روانی جامعه درگیر بیماری منحوس کرونا است، شنیدن اخبار گرانی اجناس و یا کمبود آنها در قفسه‌های فروشگاهی شرایط روانی جامعه را بیش از پیش ملتهب کرده و نگران می‌کند.

طی هفته‌های گذشته بعد از گرانی‌های اقلامی از جمله مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ، گرانی روغن و کمیاب شدن آن نیز به مشکل جدیدی برای مردم تبدیل شده است.
کمتر کسی است که بتواند ادعا کند طی دو هفته گذشته برای تامین روغن مورد نیاز خود در بازار با مشکل مواجه نشده است، این در شرایطی است که در کنار کمبود روغن برخی از مغازه داران اقدام به افزایش قیمت چندین برابری موجودی خود کرده اند و یا روغن را همراه با اجناس دیگر به مشتری فروخته‌اند که واکنش های زیادی را از مردم در پی داشته است.

بخشی از نگرانی و هم‌همه به وجود آمده در بازار ناشی از جو روانی و احساس نا امنی در جامعه است که به‌واسطه فعالیت برخی از دلالان و ایجاد شایعات کمبود و گرانی محصولات ایجاد شده است. 

اگرچه شرایط اقتصادی موجود در جامعه موجب مشکلات معیشتی مردم شده است اما در برخی از اجناس بیش از این که افزایش قیمت مواد اولیه منجر به گرانی شده باشد شاهد حضور دلالان و احتکار گران هستیم.

حضور جدی تعزیرات حکومتی و نهادهای نظارتی در این مسئله بسیار اثر گذار است و می‌تواند از احتکار در ابعاد کم در مغازه‌ها، چند قیمتی و سوء استفاده از بازار جلوگیری کند.

اخبار منتشرشده در رسانه‌های مختلف خبر از آن می‌دهد که دلیل اصلی این گرانی‌ها نبود مواد خام اولیه تولید روغن در داخل کشور است که بنابراظهارات مسئولان مربوطه به زودی این مواد خام وارد کشور شده ومشکلات رفع می شود.

البته این تنها گوشه‌ای از مشکلات در حوزه روغن است، بلکه بخش اصلی قضیه نظارتی است که خبری از آن در شهر نیست، زیرا قیمت‌های افسار گسیخته در بازار نشان از عدم نظارت دارد.

با همه‌ این تفاسیر در کنار بی تدبیری و ضعف عملکردی برخی مسئولین که باعث به وجود آمدن این شرایط شده است، باید این نکته را نیز درنظر داشت که بدون کمک و همراهی مردم امکان پشت سر گذاشتن این روزها میسر نیست.

هجوم برای خرید محصولی که چندصباحی با کمبود عرضه مواجه شده است نمی‌تواند کمکی به بهبود اوضاع فعلی کند.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان