کد خبر: ۱۴۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از حادثه نصب ایزوگام در شیراز تا کشف انبار احتکار روغن خوراکی در فسا

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

ام‌ وي‌ ام با 163 كيلوگرم حشيش در ني‌ريز توقيف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواري ام‌وي‌ام و كشف 163 کیلو حشيش در محور "قطرويه-ني‌ريز" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، گفت: مأموران انتظامي ني‌ريز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي با يك خودرو ام‌وي‌ام قصد انتقال مواد مخدر به اين شهرستان را دارد كه موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس به محور قطرويه-ني‌ريز اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس، عنوان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن، 163 کیلو حشيش کشف و در این رابطه يك قاچاقچي دستگیر شد.

سردار حبيبي با اشاره به اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

انبار احتكار مواد غذايي در لارستان كشف شد 

فرمانده انتظامي لارستان از شناسايي و كشف 3 انبار مواد غذايي احتكار به ارزش 11 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

داود امجدي، در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران انتظامي لارستان به همراه كاركنان ناحیه مقاومت بسیج با انجام اقدامات فني به سر نخ‌هايي از احتكار مقادير زيادي مواد غذايي در 3 انبار واقع در يكي از محله‌هاي اين شهرستان مطلع شدند.

امجدي افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائی به محل‌هاي مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبارها، 2 هزار و 500 کیلوگرم شکر، 250 كيلو قند، يك هزار و 752 پاکت پودر لباسشويی، 8 هزار و 88 قوطی کنسرو ماهی، يك هزار و 680 قوطی نوشیدنی، 240 کیلو لوبیا، 280 لیتر روغن، 320 کیلو عدس و ۳ دستگاه خودرو پژو پارس احتكار را کشف کردند.

فرمانده انتظامي لارستان با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، 11 ميليارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: با توجه به عدم حضور مالك انبارها، در اين خصوص پرونده تشكيل و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

432 تن پياز احتكار در انبار كشف شد

جانشين فرماندهي انتظامي استان، گفت: مأموران پليس امنيت عمومي شهرستان سپيدان، انبار پياز احتكار شده به ارزش 21 ميليارد و 600 ميليون ريال را كشف كردند.

سردار يوسف ملك‌زاده، بيان كرد: مأموران پليس امنيت عمومي سپيدان با اقدامات فني و تخصصي از اخباري مبني بر نگهداري و احتكار پياز در يكي از روستاهاي اين شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

سردار ملك‌زاده همچنین تصريح كرد: بلافاصله با كسب مجوز قضائي و با حضور نمايندگان اصناف، از انبار مورد نظر بازديد به عمل آمد و 432 تن پياز كه فاقد مدارك ورودي و خروجي و احتكار شده بود كشف و توقيف شد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه ارزش اين محموله احتكار شده برابر نظر كارشناسان، 21 ميليارد و 600 ميليون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: با توجه به عدم حضور مالك آن، انبار پلمب و پرونده تشكيل شده تحويل مراجع قضائي شد.

سرقت در شيراز و كشف زانتیا در فيروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فيروزآباد از کشف یک دستگاه خودرو زانتیا با سابقه سرقت از شيراز خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام كارهاي فني و تخصصي از وجود یک دستگاه سواري زانتیا سرقتی در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

مهدی جوکار، با بيان اينكه ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بررسی و استعلام از سامانه پليس، مشخص شد سواري زانتیا سابقه سرقت از شهرستان شيراز را دارد. 

وی با بيان اينكه با دستور مقام قضائی خودرو مسروقه به مالباخته تحویل شد، تصريح کرد: در اين خصوص يك نفر سارق دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شد.

تلف شدن 92 راس گوسفند در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از تلف شدن 92 راس گوسفند به علت مسمومیت با كود شيميايي در اين شهرستان خبر داد.  

حسين اكبرپور، با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستاهای شهرستان استهبان ماموران بلافاصله براي بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

اكبرپور افزود: ماموران پس از حضور در محل، مشاهده كردند تعداد 92 راس گوسفند بر اثر استفاده از جو كه با كود شيميايي مخلوط بوده است تلف شده‌اند.

کشف 107 راس گوسفند قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامي سروستان از کشف 107 راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

عبدالرسول مجتهدي، بيان كرد: مأموران پليس آگاهي سروستان حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به 2 دستگاه كاميون حامل احشام مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

مجتهدي با بيان اينكه ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودروها، 107 راس گوسفند قاچاق را كشف كنند، خاطر نشان كرد: در اين خصوص 2 نفر دستگير شدند.
فرمانده انتظامي سروستان با بيان اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: ارزش احشام مكشوفه برابر نظر كارشناسان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

يك كشته و 2 مجروح حاصل برخورد 2 خودرو 

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: در برخورد وانت پيكان با پژو 405 در محور مواصلاتي مرودشت، يك نفر كشته و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره تصادف فوتي در محور مواصلاتي مرودشت به ماموران اعلام و سريعا به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئيس پليس راه شمالي استان افزود: ماموران پليس راه در بررسي هاي اوليه مشاهده کردند يك سواري 405 با 3 سرنشين با يك وانت پيكان با 2 سرنشين به شدت برخورد كرده است.

دهقاني با ببان اينكه در اين حادثه راننده وانت پيكان و يك سرنشين سواري مجروح و ديگر سرنشين وانت فوت كرد، گفت: كارشناسان پليس راه در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ از سوي راننده وانت اعلام كردند.

کشف  5 تن سویا  قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 5 تن سویای دامی قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال خبر داد. 

فرشید زینلی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردي با يك دستگاه كاميون قصد تخليه يك بار سوياي قاچاق در يك گاوداري را دارد كه موضوع در دستور کار ماموران انتظامی مرودشت قرار گرفت.

زینلی عنوان داشت: پس از هماهنگي قضائی، ماموران پلیس به همراه نماینده جهاد کشاورزی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند يك دستگاه كاميون حامل 5 تن سوياي دام را توقيف كنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، 800 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

وي افزود: برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس اين شهرستان قرار دارد و ازشهروندان درخواست مي‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را سريعا به پليس 110 گزارش كنند.

انبار احتکار روغن خوراکی در فسا کشف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف 2 تن و 483 کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده در آن شهرستان خبر داد. 

محمدهاشم قسام در تشریح اين خبر گفت: در پي كسب خبري مبني بر احتكار روغن خوراکی توسط فردي به هويت معلوم، پیگیری موضوع در دستور كار ماموران کلانتری 14 زاهدشهر  فسا قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 2 تن و 483 کیلوگرم روغن خوراکی را كشف كنند.

قسام با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 260 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

تعطیلی مراکز تعویض پلاک در شهرستان‌های داراي وضعیت قرمز 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تعطیلی مراکز تعویض پلاک در شهرستان های دارای وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

مصطفي عباسي، اظهار داشت: در راستای پيشگيري از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن وحفظ سلامت شهروندان و با تصویب ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، مراکز تعویض پلاک در شهرستان های دارای وضعیت قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل مي باشد.

وی افزود: شهرستان های دارای وضعیت قرمز استان شامل شيراز، زرقان، مرودشت،‌سپيدان، ممسني،‌ اقليد،‌ آباده،‌ ارسنجان، كوار،‌ فيروزآباد، جهرم، خفر،‌ قيروكارزين،‌ فسا،‌ داراب،‌ استهبان،‌ سروستان و بيضا هستند.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان فارس، ضمن تشكر از همكاري خوب مردم در اجراي طرح، از شهروندان خواست از ترددهای غیر ضروری اکیداخودداری كرده و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا انشاءالله با همكاري یکدیگر شاهد ريشه كن شدن اين ویروس در جامعه باشيم.

نصب ایزوگام حادثه‌ساز شد/ آتش‌سوزی منزل مسکونی در مجاورت انبارهای لوازم یدکی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه 5 ایستگاه عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: به محض رسیدن؛ آتش سوزی در پشت بام شیروانی خانه ویلایی دو طبقه با همجواری منازل مسکونی و انبار های لوازم یدکی با سقف های بهم چسبیده مشاهده شد.

 محمد هادی قانع افزود: 20 آتش نشان در پی اعلام آتش سوزی سنگین خیابان تختی درساعت 10:50 امروز یک آذر  1399 به محل حادثه اعزام شدند.

وی در توضیح جزییات این حادثه عنوان کرد:  به محض رسیدن؛ آتش سوزی در پشت بام شیروانی یک باب خانه ویلایی با همجواری منازل مسکونی و انبار های لوازم یدکی با سقف های بهم چسبیده مشاهده شد که شعله های آتش به طبقه دوم منزل مسکونی سرایت کرده و در حال گسترش بود.

خوشبختانه بنا بر اطلاعات شهروندان و بررسی اولیه آتش نشانان، تمامی ساکنان پس از وقوع آتش سوزی ساختمان را ترک کرده بودند كه این امر موجب سهولت در عملیات آتش نشانان شده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی ادامه داد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی، سریعا با سوراخ کردن بخشی از سقف منزل مسکونی از طریق پشت بام و از داخل کوچه نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش آتش اقدام کردند و توانستند به سرعت شعله های آتش را مهار كرده و مانع از سرایت آن به دیگر منازل مسكونی و انبارهای همجوار شوند.

قانع علت آتش سوزی را سرایت آتش حین نصب ایزوگام پشت بام  منزل همجوار  و نهایتاسرایت به پشت بام خانه  دو طبقه ویلایی عنوان کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به این که این حادثه هیچ مصدومی درپی نداشت، تصریح كرد: نیروهای آتش نشانی پس از خاموش كردن شعله های آتش اقدام به تخلیه دود از داخل ساختمان كرده و پس از ایمن سازی كامل، با حضور كارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز به بررسی علت وقوع این آتش‌ سوزی پرداختند.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان