کد خبر: ۱۴۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹
رئیس مجمع نمایندگان فارس خبر داد:

حرکت هدفمند مجمع نمایندگان فارس با نیازسنجی پروژه‌ها در افق ۱۴۰۰

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس همچنین از تهیه طرحی برای حرکت هدفمند مجمع نمایندگان در نیازسنجی و اولویت‌بندی پروژه‌های استان خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از برگزاری نشست پیگیری اعتبارات استان خبر داد.

ابراهیم عزیزی در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل بودجه، مجمع نمایندگان فارس در تهران با جدیت پیگیر اعتبارات استان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مجمع نمایندگان فارس در خصوص پیگیری اعتبارات استان فارس گفت: در این نشست پروژه‌های کلان و خرد استان مورد بررسی قرار گرفته است تا اقدامات لازم برای جذب بودجه آن انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس همچنین گفت: در این نشست اولویت‌های ماده ۲۳ که ردیف بودجه داشته و نیازمند اعتبار هستند، بررسی و مقرر شد ضمن بررسی توسط نمایندگان و اولویت‌بندی در جلسات بعد مجمع ارائه و اقدام مقتضی صورت گیرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: پروژه‌های حوزه سرزمینی که نیاز به اعتبار داشته یا باید اجرا شود، مشخص شده تا با توجه به فصل بودجه ریزی بتوان اعتبار لازم را برای آن جذب کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس همچنین از تهیه طرحی برای حرکت هدفمند مجمع نمایندگان در نیازسنجی و اولویت‌بندی پروژه‌های استان خبر داد.

عزیزی گفت: بیش از پنج هزار پروژه بزرگ و کوچک دارای کد و ردیف بودجه در استان فارس وجود دارد که باید به سامان برسد اما اینکه کدام پروژه باید در اولویت قرار گرفته و با توجه به بودجه تخصیصی به بهره برداری برسد، نیازمند یک نقشه هدفمند، منطقی و هوشمندانه بود.

وی از عزم نمایندگان استان برای تهیه این نقشه راه خبر داد و گفت: پس از تهیه سندی جامع از پروژه‌های مختلف استان فارس، اطلاعات این سند در اختیار ۱۸نماینده استان قرار خواهد گرفت تا آنها نیز در سه جدول متفاوت پروژه های مربوط به شهرستان خود را با توجه به اولویت و نیاز منطقه، دسته بندی کرده و به ترتیب در جداول یک، دو و سه با درجه اهمیت درج کنند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تاکید کرد: اهمیت این جدول سه‌گانه از آنجاست که هر نماینده می‌داند در تخصیص بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، کدام پروژه‌ها با توجه به نیاز مردم و شهرستان در اولویت است و همین موضوع تلاش نمایندگان برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها را هدفمند می کند و طبیعتا پروژه‌های مورد نیاز سریع تر به بهره برداری خواهد رسید.

عزیزی با اشاره به همدلی و تعامل بی نظیر نماینده استان فارس در تحقق اهداف بلند و زیربنایی خاطرنشان کرد: امروز این همدلی انگیزه ای برای حرکت های بزرگ در جهت رشد و توسعه استان فارس شده که جا دارد از تک تک نمایندگان به دلیل نگاه علمی، خردمندانه و هوشمندانه آنها به مسائل استان و کشور، تقدیر کرد.

بنابراین گزارش، بیش از پنج هزار پروژه در سراسر استان فارس با پیشرفت فیزیکی صفر تا  ۹۰درصد وجود دارد که برخی سال‌هاست راکد مانده و نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و قدرتمند برای تکمیل آن‌هاست.

برنامه جدید و ابتکاری مجمع نمایندگان استان فارس برای تکمیل پروژه‌ها و تقسیم آنها به سه اولویت درجه یک، دو و سه می‌تواند تا حد زیادی گره گشای روند تکمیل پروژه‌های مذکور باشد چراکه هر نماینده با آگاهی و اطلاعات دقیق از پروژه‌های شهرستان خود، می‌تواند پیگیر تامین منابع مالی آن در بودجه سال کل کشور باشد.

این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور نیز قلمداد شود.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان