کد خبر: ۱۴۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

جهادگران در راه مبارزه با کرونا/ از جهاد همدردی تا جهاد همدلی

ایرانی همیشه ثابت کرده که در هر صحنه‌ای برای کمک به مملکت خود بی‌ادعا به میدان می‌آید و حتی جان خود را فدا می‌کند؛ جهادگران فارسی این بار نیز به میدان آمدند تا با اراده و توان خود و مطابق با فرمان رهبر انقلاب اسلامی سلامتی و لبخند را برای کادر درمان و مردم به وجود آورند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جهادگران فارسی در راه مبارزه با کرونا جان بر کف در لبیک به ندای رهبر همه توان خود را بسیج کرده‌ و به میدان مبارزه با این ویروس با هدف کمک به کادر درمان و بیماران کرونایی آمده‌اند.

شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن کشورمان با این ویروس شرایط خاصی در شهرها، استان‌ها و مناطق مختلف کشور ایجاد گردید؛ شرایطی که گروه‌های جهادی بسیاری را تشکیل داد تا در هر سنگر، بخشی از نیازهای این روزها رفع شود.

همه در حال تلاش هستند تا بلکه در این جنگ تمام عیار با یک ویروس خطرناک، باری از دوش جامعه بردارند و از سوی پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران، فعال شدند و تولیدکنندگان نیز در تولید تجهیزات مواد شوینده و بهداشتی خوش درخشیدند. 

ایرانی همیشه ثابت کرده که در هر صحنه‌ای برای کمک به مملکت خود بی‌ادعا به میدان می‌آید و حتی جان خود را فدا می‌کند؛ جهادگران فارسی این بار نیز به میدان آمدند تا با اراده و توان خود و مطابق با فرمان رهبر انقلاب اسلامی سلامتی و لبخند را برای کادر درمان و مردم به وجود آورند.

سربازان بی‌ادعای حوزه سلامت این روزها به کمک کادر درمان کشور آمده‌اند؛ آمده‌اند که باشند و جهاد کنند، جهادی از نوع  عشق، ایثار و دلدادگی؛ آن‌ها یک بار دیگر با جهاد خود، حال و هوای دفاع مقدس را برای مردم ایران اسلامی و کادر درمان زنده کرده‌اند.

جهاد سلامت: تذکر آمرین سلامت به مراکز مهم مانند نانوایی و سوپر مارکت‌ها

محسن داودیان مسوول گروه جهادی شهید خادم الصادق شهر صدرا در گفتگو با شیرازه بیان داشت: سربازان مدافع سلامت خطر ابتلا به بیماری را به جان خریدند و ما نیز لباس رزم می‌پوشیم و تمام توان خود را برای کمک به کادر درمان به کار خواهیم بست و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

جهادگران در راه مبارزه با کرونا/ از جهاد همدردی تا جهاد همدلی

وی ادامه داد: گروه جهادی شهید خادم الصادق شهر صدرا، اسفندماه 1398 همزمان با شیوع کرونا فعالیت خود را با حضور 250 نفرعضو از بسیجیان شهر صدرا در جهت کمک به مردم تشکیل شد.

داودیان؛ ضدعفونی بیش از 5 هزار واحد مسکونی، بیش از 10 مسجد و حسینیه، تمامی عابربانک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، پارک ها، مراکزخرید تجاری، برپایی ایستگاه غربالگری و بهداشت به مدت 10 روز و کمک های معیشتی بیش از سه هزار بسته به نیازمندان و متضررین به کرونا از فعالیت این گروه جهادی برشمرد.

مسوول گروه جهادی شهید خادم الصادق شهر صدرا به آمرین سلامت نیز اشاره کرد و گفت: آمرین سلامت در مراکز مهم مانند نانوایی و سوپر مارکت‌ها با حضور و تذکر جهت رعایت بهداشت و توزیع ماسک بین آنها در پیشگیری از شیوع کرونا جلوگیری کردند.

جهاد همدردی: تغسیل بیش از 1500 نفر اموات کرونایی

مجید ایمنی مسوول اجرایی گروه جهادی شهید مسرور به تغسیل اموات کرونایی اشاره کرد و گفت: گروه جهادی شهید مسرور مطابق با فرامین مقام معظم رهبری وارد میدان شده و این حرکت را وظیفه و تکلیف خود می‌داند.

جهادگران در راه مبارزه با کرونا/ از جهاد همدردی تا جهاد همدلی

وی به حضور گروه جهادی در غسل و تدفین اموات کرونایی اشاره داشت و افزود: بیش از 60 نفر طلبه و حوزوی تغسیل بیش از 1500 نفر اموات کرونایی در غسل و دفن را تا کنون انجام داده اند.

ایمنی به طرح همیار بیمار نیز اشاره داشت: نزدیک به یکماه است که در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز که به عنوان بیمارستان مرجع کرونا است، بیش از 50 نفر در سه شیفت صبح، عصر، شب به صورت 24 ساعته در قسمت های همیار بیمار، خدمات و تاسیسات همکاری دارند.

مسوول اجرایی گروه جهادی شهید مسرور ضمن تشکر از بسیج دانشگاهی و کادر پزشکی بیمارستان حضرت علی اصغر و حوزه علمیه یادآور شد: اغلب گروه های جهادی در بحث اسکان و هزینه های جاری از مسوولان کشوری تقاضای همکاری و همیاری دارند

جهاد همدلی: همکاری خانواده‌ها در کنار دانش‌آموزان

علی صفری مسوول گروه جهادی بچه‌های انقلاب نیز بحث فرهنگی در کنار کار عمرانی و درمان اشاره داشت: توزیع 600 بسته لوازم التحریر طی دو مرحله، توزیع 20 عدد تبلت ویژه دانش آموزان نیازمند در سطح شیراز و بخش مرکزی، توزیع کتاب، پخش فیلم و فرهنگ سازی در روستاها در قالب اردوی جهادی، تولید روزانه بیش از 8 هزار عدد ماسک به مدت یکماه، ضدعفونی معابر با 2هزار لیتر مواد ضدعفونی به صورت شبانه ، اجرای 10 مرحله کمک های مومنانه هر مرحله بیش از 300 بسته به ارزش ریالی 500 هزار ریال از جمله فعالیت های گروه جهادی بچه های انقلاب است.

صفری به همکاری خانواده‌ها در کنار دانش آموزان نیز اشاره کرد: گروه جهادی 300 خانواده را توسط دو گروه دانش آموز و دانشجویی با حمایت خانواده‌ها تحت پوشش دارد که دانش آموزان به شکل تربیتی  از هزینه‌های روزانه خودشان جهت تامین فرزندان تحت حمایت بهره می برند و در شناسایی، ارتباط گیری و توزیع اقلام مشارکت دارند.

وی به گروه دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: گروه دانشجویی بیشتر حامی و رابط بین گروه جهادی، خانواده‌ها و دانش آموزان است که نیازهای گروه دانش آموزان در بحث آموزش به خصوص درسی، تعمیرات منزل و... برطرف می‌کند.

جهاد فرهنگی: آموزش از راه‌دور ادامه فعالیت گروه‌های جهادی

نجمه اشرفی مسوول گروه جهادی نادیان به حرکت و یک دهه تجربه این گروه تا رسیدن به تشکیل حلقه مردمی در مناطق را جزء اهداف دانست و ادامه داد: با شیوع کرونا اکثر اعضای گروه در کارگاه‌های تولید ماسک، گان، مواد ضدعفونی کننده مشغول شدند و عده‌ای هم در بحث تامین بسته‌های معیشتی و ضدعفونی معابر خدمات داوطلبانه داشتند، به این ترتیب باتوجه به وضعیت شیوع بیماری در شیراز و پرخطر بودن اعضای گروه امکان اردوی حضوری در روستاهای هدف به صفر رسید اما گروه جهادی با خلاقیت و استفاده از بسترهای مجازی ارتباط خود را با حلقه مردمی که در روستا شکل داده بودند حفظ کردند و از اسفند سال گذشته تاکنون برنامه های جهادی را از راه دور برای اهالی روستا ادامه دادند و مشارکت خوبی هم از طرف اهالی روستا شاهد بودیم. 

جهادگران در راه مبارزه با کرونا/ از جهاد همدردی تا جهاد همدلی

مسوول گروه جهادی نادیان ادامه داد: در روستایی که سال گذشته اردوی حضوری داشتیم و جشن عید غدیر را برپا کردیم، امسال بصورت مجازی مسابقه "شما به عشق علی(ع) چه می‌کنید؟" را برگزار کردیم و اهالی از فعالیت عیدانه خود در روستا برای ما فیلم و عکس فرستادند و پس از داوری آثار ارسالی جوایز نقدی به کارت بانکی افراد برگزیده واریز شد علاوه بر آن با توجه به آغازماه محرم برای  همه شرکت کنندگان مسابقه بزرگداشت غدیر کتاب‌هایی درباره حماسه عاشورا ارسال شد که هم خودشان بخوانند هم در حین برگزاری مراسم‌ها محرم و صفر به سایر عاشقان حسین(ع) امانت دهند.

وی به دیگر برنامه های اجرایی در بستر فضای مجازی اشاره و بیان اشت: برگزاری چندین مسابقه کتاب برای پدر، مادر و نوجوان‌ها، مشاوره تلفنی و واتس اپی، مسابقه قرآن تحت عنوان آیه های زندگی، مسابقه نقاشی روی سنگ و ارسال عکس محصولات از جمله برنامه‌هایی است که طی این مدت در فضای مجازی برای اهالی روستای هدف ما برگزار شده است.

اشرفی به برگزاری جشنواره ظرفیت و مشکلات روستا از دید اهالی بیان داشت: جشنواره هر روستایی یک ایده برای آبادی هم یکی از برنامه های مجازی اخیر بوده که در این جشنواره از اهالی روستا خواستیم درباره ظرفیت‌های روستا و همچنین مشکلاتی که با آن مواجه هستند در قالب‌های مختلف عکس، فیلم، نقاشی و انشا آثار تولیدی خود را برای ما ارسال کنند که این جشنواره به مناسبت روز روستا ۱۵ مهرماه برگزارشد و تا نیمه آبان ماه ادامه داشت و پس از داوری آثار هدایای برگزیدگان تقدیم شد.

لبخند معیشتی در کنار برنامه‌های فرهنگی

مسوول گروه جهادی نادیان فعالیت‌های فرهنگی به این برنامه‌ها محدود ندانست و یادآورشد: به مناسبت میلاد رسول رحمت در دو محله از محلات شیراز در 9 مغازه سوپری و میوه فروشی حساب دفتری سرپرست‌های خانواری که شناسایی شده بودند تسویه شد تا عزتمندانه بتوانند مایحتاج خانواده را در محله تهیه کنند همچنین از طرفی رونقی به کسب حبیبان مهربان خدا که در این شرایط نابسامان و نوسان قیمت‌ها نسیه را ممنوع نکردند، برسد؛ لذا این برنامه یکی از شادترین برنامه های فرهنگی ومعیشتی بود که تجربه کردیم و وقتی با سرپرست خانواده تماس میگرفتیم و اطلاع میدادیم که حساب شان به‌یمن میلاد پیامبر(ص) تسویه شده شادی در حد معجزه در موج صدایشان ملموس بود و طنین صلوات پشت گوشی می‌پیچید حتی بعضی ها باورشان نمی‌شد و باید با صدای فروشنده متقاعدشان می‌کردیم که این برنامه واقعیت دارد.

جهاد عمرانی: ساخت کامل منزل در منطقه دارنگون فارس

اسماعیل غلامی مسوول گروه جهادی یوسف مقاومت نیز به تشکیل این گروه همزمان با شیوع ویروس منحوس کرنا خبر داد و افزود: بر اساس نیاز جامعه و در راستای محرومیت زدایی کار سم پاشی در اماکن پر تردد مناطق شمالغرب بخصوص محله انجیره شروع شد و هم زمان با توجه به تحت شعاع قرار گرفتن اقتصاد و معیشت قشر ضعیف و کم درآمد جامعه اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه بسته های بهداشتی و پرداخت چند مورد رهن منزل مسکونی و در مواردی کمک مومنانه نقدی، توزیع بن ریالی، کمک و تامین مصالح جهت مرمت منازل محرومین و یک مورد ساخت کامل منزل محروم در منطقه دارنگون فارس، ذبح گوسفند و... صورت گرفته است.

جهادگران در راه مبارزه با کرونا/ از جهاد همدردی تا جهاد همدلی

غلامی به کمک در درمان بیماران نیز اشاره کرد: پرداخت هزینه جراحی چشم و پرداخت هزینه تامین دارو جهت درمان چشم کودک که به عفونت چشم مبتلا بود با تامین حدودا 600 میلیون تومان به همت خیرین و نیک اندیشان جامعه تامین شد.

انتهای پیام/ ر/ م
نظرات بینندگان