کد خبر: ۱۴۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

گزارش «شیرازه» از بازنشر کلیپ فسا/ از خراب کردن قانونی در سال ۹۸ تا جریحه کردن احساسات عمومی در پاییز ۹۹

در پی انتشار کلیپ تخریب خانه زنی بی‌سرپرست در بندرعباس که بازخوردهای مختلفی داشت، این روزها کلیپی از تخریب خانه‌ای در فسا در حال انتشار است که با جریحه‌دار کردن و سوءاستفاده از احساسات عمومی به دنبال چیدن پازل‌های خود برای اقناع افکارعمومی علیه اجرای قانون است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در پی انتشار کلیپ تخریب خانه زنی بی‌سرپرست در بندرعباس که بازخوردهای مختلفی داشت، این روزها کلیپی از تخریب خانه‌ای در فسا در حال انتشار است که با جریحه‌دار کردن و سوءاستفاده از احساسات عمومی به دنبال چیدن پازل‌های خود برای اقناع افکارعمومی علیه قانون است. 

در واقع این کلیپ متعلق به سال ۹۸ بوده که اصلا فرد متصرف در این کلیپ وجود ندارد و در واقع این کلیپ در ادامه سناریوسازی جریان ذکر شده است.

در این راستا، اداره محیط زیست شهرستان فسا درخصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تخریب منزل فرد معلول در میان جنگل فسا جوابیه‌ای صادر کرده است که در ادامه متن آن می‌آید.

این روزها در فضای مجازی کلیپی از فردی معلول در منطقه میانجگل فسا در حالی که اعلام می کند منزلش توسط محیط زیست تخریب شده است، دست به دست می‌شود که واقعیت موضوع به قرار ذیل است:

در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ محمد بردبار فرزند خدایار اقدام به تخریب و تصرف عدوانی و ساخت‌وساز به میزان ۷۰ متر مربع اراضی منابع ملی منطقه حفاظت شده میان جنگل فسا می‌کند که پس از استعلام از ادارات محترم منابع طبیعی و بنیاد مسکن شهرستان مشخص می‌شود که اراضی مذکور جزو اراضی ملی و خارج از طرح هادی روستای پانل است. 

باوجود چندین مرتبه تذکر به وی مبنی بر ممانعت از ادامه ساخت‌وساز با هماهنگی مقام قضایی، بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فسا، دیوارچین‌های ساخته شده تخریب می‌شود.

قابل ذکراست، اراضی تخریبی متعلق به هیچ یک از افراد حاضر در فیلم منتشر شده نیست.

به گزارش شیرازه، به اذعان منابع محلی محمد بردبار خود صاحب منزل است. فردی به عنوان محمد بردبار در آبان ماه سال ۹۸ نسبت به تخریب، تصرف و ساخت و ساز به میزان ۷۰ متر مربع از اراضی منابع ملی منطقه حفاظت شده میان جنگل فسا اقدام کرده و پس از مراحل قانونی مشخص می‌شود که این اراضی جزو اراضی ملی و خارج از طرح هادی روستای پانعل در منطقه میان جنگل شهرستان فسا است.

و در واقع باید بدون هرگونه مواضع شتابزده و احساسی باید پرسید چه سناریویی پشت این جریان است که در فاصله کمی بعد از انتشار کلیپ بندرعباس به بازنشر کلیپی از سال قبل پرداخته می‌شود و دراین روزهایی که کشور درگیر جنگ اقتصادی و سلامت است، هدف از پرداختن به این نوع موضوعات چیست و چرا مردم را در دوگانه احساسات و قانون درگیر می‌شوند؟ هرچند برای اجرای چنین قوانینی باید تدبیر کرد.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان