کد خبر: ۱۴۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

فارس در تولید محصولات کشاورزی و ارگانیک پیشرو است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان در تولید محصولات کشاورزی و پتانسیل تولید محصول گواهی شده و ارگانیک در کشور پیشرو است.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، محمدمهدی قاسمی در نشستی که به منظور پیگیری اجرای طرح تولید و توزیع محصولات زراعی و باغی گواهی شده و کنترل قیمت این محصولات در بازار به دعوت معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، برگزار شد، عنوان کرد: استان فارس در تولید محصولات کشاورزی و پتانسیل تولید محصول گواهی شده و ارگانیک در کشور پیشرو است.

وی افزود: در صورتی که دستگاه های ذی ربط به تناسب مسئولیتی که دارند از تولید محصولات استاندارد و گواهی شده حمایت کنند، در کوتاه مدت توسعه ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت و به رفع دغدغه مردم در زمینه مصرف محصول سالم کمک می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تشکل‌های این سازمان آمادگی همکاری لازم را دارند، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی استان فارس ساماندهی و عرضه این محصولات در سطح شهر شیراز و شهرستان های استان فارس را متقبل شده اند.

قاسمی اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه در فرم هایی که می تواند در فضای مجازی ایجاد شود نه تنها سازمان تعاون روستایی بلکه از هر شخص، گروه و تشکلی که بتواند شرایطی برای عرضه سهل تر و شفاف تر به شهروندان فراهم کند، استقبال می شود.
وی اشاره به ضرورت اجرایی شدن هر سریع تر تعهدات در ارتباط با هشت محصول سبزی و صیفی در فاز اول و در سطح استان، گفت: انتظار داریم این گشایش توسط شهرداری و شورای شهر فراهم شود که بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن محصولات مختلف را با قیمتی مناسب به دست مصرف‌کننده برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه خواستار اعلام نظر دستگاه های اجرایی در ارتباط با شیوه نامه واگذاری غرف شد و افزود: شیوه نامه خاص با نگاه ویژه و تعیین تکلیف واگذاری غرفه ها و اخذ مصوبات قانونی توسط شهرداری محترم و سازمان میادین شهرداری باید تعیین شود.

قاسمی اظهار کرد: بخشی از عرضه محصولات توسط اصناف انجام می شود اما در کنار اصناف، ساز و کارهای دیگری که غرف شهرداری هم باشند مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی بیان کرد: قیمت گذاری محصول گواهی شده و استاندارد توسط تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیریت توسعه بازرگانی باید انجام شود تا غرف با قیمت مشخص، یکسان و شفاف محصولات را عرضه کنند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان