کد خبر: ۱۴۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کشف جسد زن ۳۵ساله در تا دستگيری ۳۹متهم تحت تعقيب در شيراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

دستگیری 48 خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامي مرودشت از دستگیری 48 خرده فروش و کشف 21 کیلو انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد. 

فرشید زینلی، گفت: در ادامه روند مبارزه شبانه روزي با توزيع كنندگان مواد مخدر و در راستای ارتقاء احساس امنیت شهروندان، طرح تشدید برخورد با خرده فروشان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی، 48 خرده فروش و معتاد مواد مخدر را طي يك ماه گذشته در سطح شهرستان شناسایی و آنان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این راستا 4 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتور سیکلت توقیف و همچنین 21 کیلو و 216 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

 زینلی با اشاره به اینکه متهمان به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: برخورد قاطع ومستمر با خرده فروشان مواد مخدر وکسانی که بخواهند به هر نحوی آرامش وامنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند، توسط انتظامی شهرستان با اقتدار کامل انجام می شود.

اعتراف 2 سارق به 15 فقره سرقت در آباده

فرمانده انتظامي آباده از دستگيري 2 سارق سابقه دار و اعتراف آن ها به 15 فقره سرقت در سطح این شهرستان خبر داد. 

خسرو رزمجويي، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماكن خصوصي و كابل های مخابرات و برق در سطح شهرستان، موضوع شناسایی و دستگيري سارق یا سارقان به صورت ويژه در دستور كار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران انتظامی مخفیگاه 2 سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی، آن ها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رزمجويي بابيان اينكه متهمان در بازجويي های انجام گرفته به 15 فقره سرقت اعتراف كردند، افزود: در بازرسي از مخفیگاه این سارقان مقاديري لوازم مسروقه شامل شيرآلات ساختماني، باطري خودرو،كابل هاي مخابراتي و برق ،دينام خودرو،كنتور برق و سرسيلندر موتورسيكلت کشف و در این رابطه یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به تشکیل پرونده برای این متهمان و معرفی آنان به مرجع قضائی، گفت: شهروندان می توانند هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون فعاليت افراد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پلییس اطلاع دهند.

دستگيري 39 متهم تحت تعقيب در شيراز

ماموران انتظامي شهرستان شیراز طي 24 ساعت گذشته، 39 متهم تحت تعقيب را دستگير كردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، گفت: در اجراي دستورات قضائي و با هدف دستگيري مخلان نظم و امنيت و متهمان تحت تعقيب، شناسايي اين افراد در دستور كار این فرماندهي قرار گرفت.

فرج شجاعي، اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فني و پليسي در 24 ساعت گذشته، 39 متهم را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه آن ها را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز تصريح كرد: در سوابق اين افراد جرايمي همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهين و تمرد نسبت به ماموران، جعل و كلاهبرداري و ايجاد ضرب و جرح ديده مي شود.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فیروزآباد

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد از اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با فروشندگان مواد مخدر و پاكسازي نقاط آلوده خبر داد. 

مهدی جوکار، بيان داشت: ماموران انتظامي شهرستان فیروزآباد در راستاي برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنيت، با بهره گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي خود، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با قدرت و جديت اجرا كردند. 

وي افزود: در همين راستا ماموران انتظامي موفق شدند ضمن دستگيري 34 معتاد و خرده فروش، 9 كيلوگرم انواع مواد مخدر نيز كشف كنند.

جوکار با بيان اينكه در اين خصوص 4 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان كه به وسيله آن اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر مي‌كردند، توقيف شد، گفت: دستگيري 8 سارق و كشف یک دستگاه موتورسيكلت مسروقه از ديگر نتايج اجراي اين طرح بود.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بيان اينكه متهمان پس از تشكيل پرونده، براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از فعاليت‌هاي مشكوک ، مراتب را در اسرع وقت به پليس 110 اعلام كنند.

پلمب 18 واحد صنفي متخلف در قیروکارزین

فرمانده انتظامي شهرستان قيروكارزين، اظهار داشت: در راستاي اجراي مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پيشگيري از شيوع اين بيماري در بين شهروندان، طرح بازديد و نظارت بر واحدهاي صنفي به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا مي‌باشد.

حمید رضا صالحي فرد  با بيان اينكه در این راستا 103 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت، افزود: 18 واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعايت قوانين و مقررات و ضوابط اماكن عمومي و صنفي و عدم رعايت موارد بهداشتي با دستور مقام قضائي پلمب و برای 69 واحد صنفي هم اخطاريه صادر شد.

وی با بيان اينکه مبارزه و پيشگيري از شيوع ويروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف 200 تن یونجه احتکار شده در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف 200 تن یونجه احتکار شده به ارزش 6 میلیارد ریال در اين شهرستان خبر داد. 

محمدعلی فرهادی، گفت: ماموران انتظامي شهرستان ارسنجان از نگهداری مقدار زیادی یونجه در یک انبار مطلع شدند.

وی افزود: بلافاصله ماموران با هماهنگی های لازم به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار، 200 تن یونجه احتکار شده کشف و در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند.

فرهادی با اشاره به اینکه ارزش این محموله كشف شده برابر نظر کارشناسان 6 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: طرحهای ارتقاء امنیت اجتماعی با برنامه ریزی های انجام شده به صورت هدفمند و مستمر اجرا می شود. 

مراد صارمی افزود: در راستای پاکسازی نقاط آلوده وجرم خیز، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اقلید طی یک ماه گذشته با همکاری سایر یگان های انتظامی ،پاتوق خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه خرده فروشان، مقدار 72 کیلو و 293 گرم انواع مواد مخدر کشف و در این رابطه 51 متهم دستگیر شدند.

صارمی گفت: اجرای اینگونه طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی با جدیت و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

احتکار پوشاک بچه در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف 4 هزار و 428 عدد پوشاک بچه احتکار شده به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد . 

علیرضا نوشاد،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار پوشاک بچه در انباری واقع در مرکز شهرستان داراب، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پليس با هماهنگی مقام قضائی به محل عزیمت و در بازرسی از انبار مورد نظر، 4 هزار و 428 عدد پوشاک بچه احتکار شده کشف كردند .

این مقام انتظامی با اشاره به دستگيري یک متهم در این رابطه، اظهار داشت: کارشناسان مربوطه ارزش كالاي احتکار شده را 2 میلیاد ريال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب خاطرنشان کرد: مبارزه با اخلالگران اقتصادی و شناسایی محتکران کالاهای اساسی مردم به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.

توقيف نیسان با 96 کیلو تریاک در جهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از كشف 96 کيلو ترياك در بازرسي از يك خودرو نیسان خبر داد و گفت:
ماموران انتظامي اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور جهرم–خفر، به يك دستگاه نیسان مظنون و آن را متوقف كردند.

افشين حيدري، بيان كرد: در بازرسی از این خودرو، 96 کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

وی تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

پلمب 8 واحد صنفي متخلف در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از پلمب 8 واحد صنفي متخلف در 48 ساعت گذشته به دليل عدم رعايت مقررات و اجراي مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا خبر داد و گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و اجراي طرح نظارت و كنترل بر اصناف و  با توجه به محدودیت هاي اعلامي از ستاد ملي مقابله با كرونا، پلیس امنیت عمومی شهرستان طي 48ساعت گذشته از 210 واحد صنفي بازديد كردند.

داود امجدی اظهار داشت: در جريان اين طرح 8 واحد متخلف به علت عدم توجه به اجرای دستورالعمل هاي طرح محدودیت و عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي پلمب شدند.

فرمانده انتظامي لارستان عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف از واحدهای صنفی با تلفن 110 تماس حاصل نمایند.

کشف دو دستگاه موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از کشف دو دستگاه موتور سیکلت قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 750ميليون ريال دراين شهرستان خبر داد. 

داود امجدی، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان از نگهداری دو دستگاه موتورسیکلت در یک منزل مطلع و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: پس از بررسي صورت گرفته تعداد دو دستگاه موتور که هر دو فاقد پلاک، مدارک و مجوز گمركي بود، توسط ماموران کشف شد.

امجدي اظهار داشت: برابر نظر كارشناسان ارزش موتور سيكلت هاي قاچاق مكشوفه، 2 میلیارد و 750 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف جسد زنی 35 ساله در شیراز 

روز گذشته فیلمی در خصوص پیدا شدن جسد یک زن در کنار جاده کهمره سرخی شهر شیراز در فضای مجازی منتشر شد که در این فیلم گفته می شود دست های زن جوان قطع یا بریده شده است.

 حمید افرامن، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در خصوص این پرونده گفت: جسد این زن روز گذشته در کنار جاده کهمره سرخی و نزدیکی روستای کهمره سرخی شهر شیراز پیدا شد که تجسس های پلیسی برای بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: جسد این زن حدودا 30 تا 35 ساله روز شنبه یکم آذر ماه امسال در حالیکه در میان یک پتو پیچیده شده بود پیدا شد که بررسی های ابتدایی نشان از آن داشت که آثار ضربه روی صورت وجود دارد و با توجه به اینکه 24 ساعت از مرگ این زن می گذرد حیوانات بخشی از بافت های نرم صورت را خورده اند.

افرامن ادامه داد: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه جرم نشان از آن دارد که جسد به این محل منتقل شده و با توجه به از بین رفتن بافت های صورت توسط حیوانات و نبود مدارک شناسایی همراه این زن هنوز جسد ناشناس است که مقام قضایی دستور ا نتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس،افزود: جسد برای بررسی علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است و تحقیقات برای شناسایی هویت زن جوان و عاملان این جنایت معمایی در دستور کار ماموران پلیس استان فارس قرار گرفته است.

افرامن در خصوص بریده شدن دستان زن جوان گفت: بریده شدن دست ها صحت ندارد و هیچ آثاری مبنی بر ضربات چاقو روی بدن این زن دیده نشده و جسد به پزشکی قانونی منتقل شده است.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان