کد خبر: ۱۴۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹
مسوول بسیج سازندگی فارس مطرح کرد؛

راه‌اندازی ۲۸۶کارگاه کارآفرینی با اشتغال‌زایی ۱۱۰۰نفر در سال جاری

مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس در آیین افتتاح ۱۵۱پروژه محرومیت‌زدایی گفت: از این تعداد پروژه، ۹۵مورد آن عمرانی و ۵۶ پروژه اشتغال‌زایی است که در ۳۰نقطه استان فارس به ارزش ریالی ۲۰۰میلیارد ریال صورت گرفته است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، اسماعیل قزل‌سفلی امروز در آیین افتتاح 151 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فجر استان فارس گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم بسیج را در یک تعریف کوتاه معرفی کنیم باید بگوییم بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در این چهل و اندی سال به چشم دیده‌ایم.

وی به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف در این چهل سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نیروی مؤمن انقلابی پای کار از ابتدای انقلاب در طرح‌های مختلف حضور چشم گیر و تعیین کننده در عرصه دفاع مقدس وحضور در عرصه‌های سازندگی در زمان جنگ تحمیلی و بعد از دفاع مقدس، فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری از جمله اقدامات بسیج در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی در این دوران بوده است را داشته‌اند. 

مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس به آئین افتتاح 151 پروژه محرومیت زدایی توسط سپاه فجر فارس اشاره نمود و افزود: از این تعداد پروژه، 95 مورد آن عمرانی و 56 پروژه اشتغال زایی است که در 30 نقطه استان فارس به ارزش ریالی 200میلیارد ریال که توسط خود سپاه فجر در این پروژه‌ها هزینه شده ومبالغ زیادی نیز توسط خیرین و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردم صورت گرفته است.

قزل‌سفلی به افتتاح95 پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی به مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: اجرای هفت پروژه چمن مصنوعی با متراژ 10 هزار و 300 متر مربع با ارزش تقریبی 53میلیارد و 500میلیون ریال، احداث 9 پروژه‌های آب رسانی نظیر استخر ذخیره آب، لایروبی قنات، انتقال آب شرب به ارزش تقریبی 20میلیارد ریال و احداث 3 پل بین راهی، احداث 2مدرسه، احداث 62 مسکن ویژه محرومین و نیازمندان، احداث شش پروژه محرومیت زدایی فرهنگی نظیر خانه عالم، و مسجد و کارگاه‌های اشغال زایی جمعاً به ارزش تقریبی 51میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته بسیج سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس است.

وی در ادامه نیز به 65 پروژه اشتغال زایی هفته بسیج اشاره نمود وبیان داشت:افتتاح پروژه های همچون کارگاه خیاطی، پرورش شتر مرغ، بسته بندی عسل و مربا و خرما، پرورش قارچ، تولید سرکه و میوه و پرورش بوقلمون و فراورده‌های لبنی و صنعتی و تولید ماسک و صنایع چوب به ارزش ریالی 40 میلیارد ریال و اشتغال بیش از 650 شغل مستقیم و بیش از 800 شغل غیرمستقیم است.

قزل‌سفلی ادامه داد: از ابتدای سال 99 تاکنون286 کارگاه با اشتغالزایی قریب به 1100نفر کمک بسیج سازندگی استان فارس و دستگاه‌های اجرایی همکار نظیر کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی اجرا و راه‌اندازی شده است.

بنابراین گزارش، هم‌زمان با هفته بسیج، آیین افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فجر استان فارس به محوریت شهرستان مرودشت با حضور سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس آغاز شد.

آیین افتتاح 151 پروژه محرومیت زدایی توسط سپاه فجر استان فارس که امروز 3 آذر ماه در شهرستان مرودشت و از طریق ارتباط تصویری در 30نقطه استان فارس با حضور سردار یداله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس و سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به صورت ارتباط تصویری و مسئولین محلی و شورای تامین شهرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان