کد خبر: ۱۴۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹
آیت‌الله دژکام در دیدار با مسوولان بسیج دانش‌آموزی فارس:

اغراض خاص در برنامه تربیتی باعث پرورش انسان‌های غیرمتعهد می‌شود/ اقتضائات بومی را در برنامه‌هایتان مدنظر بگیرید

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تصریح بر این موضوع که گاهی یکسری اغراض در کار آموزشی وارد می‌شود یا یک نگاه سیاسی سبب به هم زدن برنامه تربیتی می‌شود، گفت: به هم خوردن برنامه‌های تربیتی در مدارس باعث پرورش یافتن انسان‌های غیر متعهد و مسوولان خیانتکار می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در دیدار با مسوولان سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه در هفته بسیج قرار داریم و به نظر می رسد برگزاری این جلسه مناسبت خوبی است تا عهدی با بسیج تازه کنیم، اظهار کرد: در این جلسات عهدی با ولایت و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب تازه می‌کنیم که ما هنوز بسیجی هستیم و تا آخر بر این مسیر ارزشمند دینی و انقلابی باقی می‌مانیم.

اغراض خاص در برنامه تربیتی باعث پرورش انسان‌های غیرمتعهد می‌شود/ اقتضائات بومی را در برنامه‌هایتان مدنظر بگیرید

وی افزود: بنده در ابتدا عرض می‌کنم که کار نکرده و بار بر زمین مانده به ویژه در زمینه تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوان زیاد است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح بر این موضوع که باید واقعیت‌ها را نیز در نظر بگیریم و آرمان‌گرایی ما باعث ایجاد شدن توقعات غیر منطقی در مردم نشود، بیان داشت: ما ملتی هستیم که 40 سال محاصره و تحریم شده‌ایم و در همین این شرایط، 40 سال است که کار کرده‌ایم و پیش رفته‌ایم.

آیت‌الله دژکام در دیدار با مسوولان سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس بیان داشت: در شهرستان‌های فارس شما برای هر شهرستان هدف‌گذاری نسبت به توانایی آنجا انجام دهید و اقتضائات بومی و توانمندی‌های محلی را در برنامه‌هایتان در نظر بگیرید.

امام جمعه شیراز با اشاره به بحث مربی اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش مربیانی می‌خواهیم که برای دانش‌آموز دل بسوزانند و به درد و دلش گوش دهند؛ کسانی که ارتباط خانواده، مسجد و مدرسه واقعا برایشان مهم باشد و آن مربی است که ما دنبالش می گردیم و همه کار ما را او انجام می دهد.

بنابه اظهارات آیت‌الله دژکام؛ گاهی یکسری اغراض در کار آموزشی وارد می‌شود یا یک نگاه سیاسی سبب به هم زدن برنامه تربیتی می‌شود که به هم خوردن برنامه‌های تربیتی در مدارس، یعنی پرورش یافتن انسان‌های غیر متعهد، یعنی پرورش یافتن مدیری که در آینده می‌تواند اختلاس و دزدی کند و به مردم خیانت کند، یعنی پرورش یافتن مسوولی که به آرمان‌های انقلاب پشت پا بزند و یا نماینده‌ای که دنبال منافع شخصی‌اش برود و اگر چنین افرادی را در جامعه می‌بینید، بدانید در کار تربیتی و پرورشی در مدارس و خانواده‌ها عقب مانده‌ایم که چنین نتایجی در پی داشته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان این دیدار تصریح کرد: اگر می‌خواهید رفتار افراد جامعه ایرانی را اصلاح کنید باید فقه را با ظرافت و لطافت آموزش دهید.

وی بیان داشت: ما به جای آموزش فقه سراغ ترویج مباحث عرفانی می‌رویم، بنده مخالف عرفان نیستم بلکه موافق آن هستم اما هیچ عارفی بدون فقه به عرفان واقعی دست پیدا نمی کند و عرفان بدون فقه عرفان انحرافی است، یعنی شما با ترویج عرفان ذهن بچه را متوجه بُعد معنوی می کنید ولی چون این عرفان چارچوب ندارد اصل و انحراف با یکدیگر قاطی شده و انحراف حاصل می‌شود؛ درحالی که فقه، چارچوب دهنده به عرفان و بلکه همه مسائل دیگر است، بنابراین در همه طرح ها و دوره هایی که هست آموزش فقه باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان