کد خبر: ۱۴۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹
نماینده فسا خواستار شد؛

لزوم تسریع در اعلام اختیاری شدن پزشک خانواده در فارس

نماینده مردم فسا در مجلس از وزارت بهداشت و درمان خواست در اعلام اختیاری شدن پزشک خانواده در استان فارس تسریع بخشد.
به گزارش سرویس رصد سلامت شیرازه، حجت‌الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درخصوص لزوم تسریع در اعلام اختیاری شدن پزشک خانواده در استان فارس توسط وزارت بهداشت و درمان گفت: کمتر از 10 سال است که پزشک خانواده به صورت آزمایشی و پایلوت در دو استان فارس و مازندران انجام می شود تا اگر این طرح نتیجه رضایت بخش داد، در تمام استان های کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از گذشت چند سال از این موضوع نتیجه این طرح مشخص نشده و استان های دیگر از این طرح تبعیت نکردند؛ چراکه مشخص نشد که آیا این طرح مناسب است یا مناسب نیست بنابراین باید برای استان های فارس و مازندران نیز، طرح مذکور تعیین تکلیف شود و اگر نامناسب است حذف شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر پزشک خانواده در استان فارس به صورت اجباری در حال اجرایی شدن بوده البته براساس ابلاغ اخیر وزارت بهداشت و درمان، افرادی که تمایل به خروج از این طرح را دارند، می تواند خارج شوند اما این طرح به صورت فرهنگ درآمده و مردم به آن عادت کردند.

فیروزی بیان کرد: بحث ما در این خصوص، حذف اجباری این طرح توسط وزارت بهداشت و درمان نیست بلکه تعیین تکلیف این موضوع و تسری دادن آن به سایر استان‌ها است و اگر نتیجه مطلوب ندارد، آن را حذف کنند.

انتهای پیام/ ر/ م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان