کد خبر: ۱۴۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از بازداشت پدر داماد در خنج تا کشف روغن‌های احتکار در فیروزآباد

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

انهدام باند سارقان کابل های مخابراتی در فارس/ کشف 120 میلیارد اموال مسروقه از سارقان

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند سارقان کابل های مخابراتی و کشف 120 میلیارد اموال مسروقه در شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی، در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت کابل هاي مخابراتي ( واقع در حوضچه هاي زيرزميني) و قطعي گسترده شبکه و حساسيت ايجاد شده، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از تلاش های شبانه روزی مأموران انتظامی و در بررسی های تکمیلی مشخص شد که سارقان در اواخر شب با استفاده از يک دستگاه کاميون پس از قطع کردن کابل هاي ضخيم مخابراتي از درون حوضچه های زیرزمینی اقدام به سرقت مي کنند .

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران پلیس آگاهی موفق شدند 5 نفر از اعضای این باند سارقان را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه، همگی آن ها را دستگیر کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، مقادیر زیادی کابل مخابراتی کشف شد که کارشناسان مربوطه، ارزش آن ها را 120 میلیارد ریال عنوان کردند.

وی ضمن هشدار به سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی در جامعه، تأکید کرد: چشمان تیز بین پلیس اقدامات مجرمانه اینگونه افراد را رصد و قاطعانه و قانونی با آن ها برخورد می کند.

توقيف كاميون و كشف 270 هزار عدد ماسك‌ قاچاق

جانشين فرماندهي انتظامي استان از کشف 270 هزار عدد ماسک قاچاق به ارزش 16 میلیارد ریال در شهرستان قيروكارزين خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، گفت: در راستاي مقابله با قاچاق كالاهاي سلامت محور و با توجه به اعلام محدوديت‌هاي كرونا در سطح استان، ماموران انتظامي قيروكارزين حين کنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل كالا مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 270 هزار عدد ماسک قاچاق كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 16 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان با اشاره به اينكه در اين خصوص راننده دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، خاطر نشان كرد: پليس برابر قانون با قاچاقچيان، محتكران و مخلان نظم و امنيت اقتصادي به شدت برخورد مي‌كند.

روغن خوراکی‌هاي احتكار به بازار نرسيدند

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف 2 تن و 600 کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده در آن شهرستان خبر داد.

مهدی جوکار، در تشریح اين خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان فيروزآباد با اقدامات فني و تخصصي از احتكار مقدار زيادي روغن خوراكي در يك انبار مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی عنوان کرد: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 2 تن و 600 کیلوگرم روغن خوراکی احتكار را كشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 362 میلیون و 500 هزار ریال برآورد كرده‌اند.

بازداشت پدر عروس و داماد در داراب

فرمانده انتظامی داراب از تعطیلی يك مراسم عروسی و بازداشت پدر داماد و عروس در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی تماس با مرکز 110 مبنی بر برگزاری مراسم عروسی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یکی از محلات بخش جنت‌شهر این شهرستان، ماموران براي بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

علیرضانوشاد، تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری هرگونه مراسم عمومي بالاي 15 نفر، ماموران سريعا با هماهنگي مقام قضائي مراسم عروسي را تعطيل و پدر داماد و عروس را بازداشت كردند.

وی خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي با افرادی که سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند هیچگونه مماشاتی نخواهد کرد و با آنان برخورد قاطع مي‌كند.

كشف داروی دامپزشکی میلیاردی قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از كشف يك هزار و 150 عدد داروی دامپزشکی قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 282 ميليون ريال خبر داد.

مهدی جوکار، اظهار کرد: در راستاي مقابله با قاچاق كالاهاي سلامت محور، ماموران انتظامي شهرستان فيروزآباد هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به یک سواري پژو 405 مشکوک و به آن دستور ايست دادند كه راننده با افزایش سرعت متواری شد.

وی افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز راننده عرصه را بر خود تنگ دید و با توجه به کوهستانی بودن منطقه با به جا گذاشتن خودرو متواري شد.

فرمانده انتظامي فیروزآباد با اشاره يه اينكه تلاش براي دستگيري راننده متواري ادامه دارد، تصريح كرد: در بازرسي از آن خودرو، يك هزار و 150 عدد داروی دامپزشکی قاچاق كشف شد.

جوکار ارزش داروهاي قاچاق كشف شده را برابر نظر كارشناسان، 3 میلیارد و 282 ميليون ريال عنوان كرد.

کشف 7 رأس گاو قاچاق در سپيدان

فرمانده انتظامي سپيدان گفت: با تلاش مأموران انتظامي اين شهرستان، يک دستگاه كاميون متوقف و در بازرسي از آن‌ 7 رأس گاو قاچاق كشف شد.

احمد فداکار، گفت: مأموران انتظامي شهرستان سپيدان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي، به يک دستگاه كاميون حامل احشام مظنون و آن را متوقف كردند و در بازرسي از اين خودرو، 7 راس گاو قاچاق كشف شد.

وی افزود: كارشناسان ارزش احشام مكشوفه را 3 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

فداکار با اشاره به اينكه در اين خصوص يک نفر دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، اظهار كرد: با توجه به اينكه بسياري از بيماري‌هاي خطرناك قابل سرايت به انسان است؛ جا به جايي و نقل و انتقال هرگونه احشام بدون مجوز بهداشتي را ممنوع اعلام كرد.

كشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 350 میلیون ریال خبر داد.

داود امجدی، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی چهار برکه حین کنترل خودروهای عبوری، به 2 دستگاه اتوبوس حامل كالا مشکوک و آنها را توقيف كردند.

امجدي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودروها، 655 ثوپ پوشاک و 35 کیلوگرم زنجبیل قاچاق كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک میلیارد و 350 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامي لارستان با اشاره به اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مقام قضائي شدند، از شهروندان خواست: در حمایت از کالای ایرانی هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

پلمب 19 واحد صنفی متخلف در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه گفت: در راستای سلامت شهروندان و پیشگیري از شیوع بیماري کرونا، طرح بازدید از صنوف در اين شهرستان به اجرا گذاشته شد.

زمان‌اله کریمی، در تشریح این خبر گفت: به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان خرامه از 59 واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کرد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح 19 واحد صنفي متخلف به علت عدم رعایت پروتكل‍‌‌هاي بهداشتی و قوانین و مقررات، با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

کریمی با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع ویروس کرونا، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

پدر داماد تحويل مراجع قضائي شد

فرمانده انتظامي خنج گفت: مراسم عروسی با جمعیت 600 نفر در اين شهرستان تعطیل و پدر داماد تحويل مراجع قضائي شد.

کرامت کریمی، بيان كرد: در پی اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر برگزاري مراسم عروسي در روستاي كورده شهرستان خنج، بلافاصله ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده كردند كه حدود 600 نفر از شهروندان روستاي مذكور بدون توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در مراسم عروسی شرکت كرده‌اند.

کریمی با بيان اينكه مراسم عروسي مذكور با دستور مقام قضائي تعطيل شد، تصريح كرد: در اين خصوص پدر داماد دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شد.

پلمب 47 واحد صنفی ناقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در مرودشت

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت از اجراي طرح تشديد کنترل و نظارت بر اصناف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: در اين طرح 47 واحد صنفي متخلف پلمب شد.

فرشید زینلی، افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان مرودشت به دنبال شيوع ويروس کرونا در کشور و پيشگيري از خطر ابتلاي شهروندان به اين ويروس، با هماهنگي مقام قضايي و شبکه بهداشت شهرستان در آبان ماه سال جاري طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف و مشاغل پرخطر را اجرائی كردند.

وي افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن، 47 واحد صنفی اعم از کافه، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران، باشگاهای ورزشی، بازی‌های کامپیوتری و ... را به علت نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا توسط متصدیان و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های صنفی را پلمب کردند.

زینلی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غير قانوني توسط افراد متخلف، مراتب را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسی 110 اطلاع رسانی كنند تا نسبت به برخورد قانوني با آنان در سريع ترين زمان ممکن اقدام شود.

دستگیری 2 سارق و کشف 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری 2 سارق و كشف 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي در این شهرستان خبر داد و گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماكن خصوصي در اين شهرستان، طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

اسماعیل زراعتیان افزود: در همین راستا ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 2 نفر سارق را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

وی با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي اقرار كردند، عنوان داشت: سارقان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامی کازرون خاطر نشان كرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی اين فرماندهی می‌باشد.

يك كشته و 2 مجروح حاصل واژگوني پژو

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر واژگوني سواري پژو پارس در محور روستايي باراك شهرستان جهرم، راننده در دم فوت و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: شب گذشته از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي محور روستايي باراك شهرستان جهرم به مأموران اعلام شد.

دهقاني عنوان داشت: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پژو پارس با 3 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون شده است.

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين خصوص راننده در دم فوت و 2 سرنشين ديگر مجروح و راهي بيمارستان شدند، تصريح كرد: کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه از سوي راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

دستگیری یک سارق و کشف 13 فقره سرقت

فرمانده انتظامي اقليد از شناسايي و دستگيري يک سارق حرفه‌اي و کشف 13 فقره سرقت از اماکن خصوصي و داخل خودرو خبر داد و گفت: در پي افزايش سرقت‌هاي متعدد از اماكن خصوصي در اين شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه سده قرار گرفت.

مراد صارمی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فني و تخصصي و گشت زني نامحسوس و هدفمند، موفق شدند يك سارق را شناسايي و پس از هماهنگي با مراجع قضائي در يك عمليات ضربتي آن را در مخفيگاهش دستگير کنند.

وی با بيان اينكه متهم دستگير شده در تحقيقات فني پليس به 13 فقره سرقت از اماكن خصوصي و داخل خودرو اعتراف كرد، عنوان داشت: سارق پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي و از آن طريق روانه زندان شد.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان