کد خبر: ۱۴۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹
در گفت‌وگوی اختصاصی با «شیرازه» مطرح شد؛

تاکید بانوی مدافع سلامت شیراز بر تاثیرات مثبت تفکرات بسیجی در زندگی/ تفکر انقلابی عامل پیش‌برنده است

نجمه احمدزاده پزشک متخصص داخلی و از بانوان مدافع سلامت شیراز گفت: بنده معتقدم مهم تفکر انقلابی است که به عنوان یک عامل پیش برنده به ما کمک می‌کند تا از حداکثر توان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، چرا که اگر همه ما یاد بگیریم که از تمام توان خود برای حل مشکلات بهره ببریم و همواره در این مسیر گام برداریم بخش عمده‌ای از کاستی‌ها و مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

به گزارش سرویس سلامت شیرازه، نجمه احمدزاده پزشک متخصص داخلی و از بانوان مدافع سلامت، یکی از پزشکانی است که از زمان دانشجویی در بسیج آغاز به کار کرده و با عضویت در این مجموعه اهداف خود را هدفمند تر دنبال کرده و اکنون با وجود داشتن دو فرزند هشت و دو و نیم ساله جهادگرانه در جبهه سلامت مشغول به فعالیت است.

وی در گفتگویی اختصاصی با شیرازه از تاثیرات مثبت تفکرات بسیجی در زندگی شخصی و کاری خود صحبت کرد و در ادامه گفت: از سال 82 یعنی زمان دانشجویی با گروه بسیج دانشگاه همکاری داشتم و پس از آن نیز از زمان فارغ التحصیلی به صورت جدی تر با مجموعه بسیج جامعه پزشکان به این همکاری ادامه دادم.

احمدزاده در پاسخ به این سوال که تفکر بسیج و بسیجی بودن، چقدر در زندگی شخصی و کاری شما تاثیرگذار بوده است، عنوان کرد: قطعا این مدل طرز تفکر در تمام جنبه‌های زندگی، به درد انسان می‌خورد چون که برای به حرکت انداختن فرد در شرایطی که فکر می‌کند سخت، نگران کننده و پرخطر است و یا با امکانات و منطقش جور نیست این تفکر بسیار موثر است.

این پزشک بسیجی افزود: به تعبیر حضرت آقا_رهبر معظم انقلاب_ که می‌فرمایند «مهم تفکر انقلابی است»، بنده معتقدم مهم تفکر انقلابی است که به عنوان یک عامل پیش برنده به ما کمک می‌کند تا از حداکثر توان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، چرا که اگر همه ما یاد بگیریم که از تمام توان خود برای حل مشکلات بهره ببریم و همواره در این مسیر گام برداریم بخش عمده‌ای از کاستی‌ها و مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

احمدزاده در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر زمان آغاز فعالیتش در بیمارستان‌های کرونایی شیراز، گفت: از اسفندماه سال گذشته با آغاز شیوع بیماری کرونا تا پایان فروردین در بیمارستان حضرت علی اصغر شیراز و پس از آن تا پایان شهریور در بیمارستان چمران به فعالیت مشغول بودم و پس از آن نیز مجدد برای حضور در بیمارستان‌های کرونایی نام‌نویسی کردم و اکنون با توجه به افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، تصمیم به ادامه فعالیت در کنار کادر درمان استان را دارم.

این بانی مدافع سلامت در پاسخ به سوال دیگری که با وجود خطرناک بودن این ویروس و ترس عده‌ای از حضور در بیمارستان‌های کرونایی، شما چگونه حاضر شدید در این بیمارستان‌ها حضور پیدا کنید؟ اظهار کرد: شرایط جامعه گاهی در حالت جنگ سخت افزاری و میدانی قرار می‌گیرد و گاه جنگ بیوتروریسم و اکنون که جامعه در شرایط جنگ بیوتروریسم قرار دارد و در حال تجربه آن هستیم و هیچ یک از ما هم آمادگی آن را نداشتیم، پس طبیعی است که ترس از شرایط برای هر کسی ایجاد شود.

این پزشک بسیجی ادامه داد: اما با توجه به اینکه همه ما پزشکان و کادر درمان برای چنین روزهایی تربیت شده‌ایم بنده هم تصمیم به ماندن در این عرصه گرفتم چون معتقدم ما که توان مداخله در تصمیمات کلان‌تر در راستای مقابله با این ویروس منحوس و اتفاقات وارده به جامعه را نداریم، ولی باید در حد توان خود از علمی که فرا گرفته‌ایم استفاده کنیم شاید بخشی از مشکل قابل حل باشد، پس سعی کردم از حداکثر توان خود برای کمک به هموطنانم بهره ببرم.

احمدزاده که هم مادر است و هم همسر، تصمیم گرفته تا نقش مدافع سلامت را نیز به خوبی ایفا کند پس در پاسخ به این سوال که شما با وجود دو فرزند کوچک ترسی نداشتید در شرایط کرونایی که سختی و خطر کار بیشتر از هر زمان دیگری بود در این عرصه فعالیت کنید؟ اظهار داشت: اگر قرار باشد هر کدام از ما به خاطر شرایطی که در زندگی داریم از جمله فرزند کوچک، شرایط پر خطر، وجود سالمند در منزل، باردار بودن کاری انجام ندهیم اوضاع بحرانی تر خواهد شد، از طرفی نیز با توجه به ماهیت برنامه‌های کادر درمان که همواره با خطرات روبرو هستند بنده با توکل به خدا به کارم ادامه دادم و سعی کردم شرایط را برای فرزندان و خانواده‌ام به گونه‌ای تشریح کنم و آموزش دهم که بتوانند در حد درک و توان خود من را همراهی کنند و در خانه نیز تا حد مقدور شرایط بهداشتی را رعایت کردیم که به لطف خداوند تاکنون مشکلی برایمان ایجاد نشده است.

این پزشک جهادگر و بسیجی در پاسخ به تعبیر خود در راستای تفسیر تفکر بسیج و بسیجی بودن در یک جمله گفت: تفکر بسیجی یعنی تلاش برای استفاده حداکثر از حداقل امکانات، با گام برداشتن در مسیر درست و با تکیه به خداوند و عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان