کد خبر: ۱۴۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری عامل انتشار فیلم خصوصی جشن تولد در فسا تا آتش‌سوزی انبار کالا پزشکی در خیابان پوستچی

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی این شهرستان با بهره‌گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي خود، طرح ارتقا امنيت اجتماعي را با قدرت و جديت اجرا كردند.

داود امجدی افزود: در اين راستا ماموران انتظامي موفق شدند  9 کیلو و 698 گرم تریاک،35گرم سوخته تریاک،تعداد3حقه وافور،تعداد261عددقرص متادن، یک دستگاه ترازوی دجیتال، تعداد30عددپایپ، مقدار19گرم هروئین،مقدار260گرم موادمخدر شیشه کشف و 12 معتاد و خرده فروش دستگیر کردند.
 
وی توقیف 35 دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف، کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق، کشف احشام سرقتی و دستگیری سارقان اماکن خصوصی را از دیگر نتایج مهم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی عنوان کرد.

 امجدی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، می توانند مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

پلمب 17 واحد صنفی متخلف در کازرون

 فرمانده انتظامي شهرستان کازرون از اجراي طرح نظارت و بازديد از واحد هاي صنفي پرخطر و پلمب 17 واحد صنفی متخلف خبر داد. 

اسماعیل زراعتیان افزود: در راستای پيشگيري از شيوع ويروس كرونا در سطح شهرستان ، موضوع نظارت بر نحوه فعاليت تمامي واحدهاي صنفي در دستور كار ماموران پليس امنيت عمومي قرار گرفت.

وي ادامه داد: در اين خصوص تعداد 125 واحد صنفي پرخطر با موضوع بيماري كرونا مورد بازديد قرار گرفته و تعداد 17 واحد صنفي كه برخلاف دستورالعمل هاي صادره اقدام به فعاليت می کردند، با همكاري بازرسان اتاق اصناف و شبكه بهداشت پلمب شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون خاطر نشان كرد : به هيچ عنوان اجازه نخواهيم داد عده اي سلامتي مردم و جامعه را مورد تهديد قرار دهند و با هرگونه قانون شكني در اين خصوص به شدت برخورد می شود.

اعتراف 2 سارق به 20 فقره سرقت

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد 2 سارق لوازم خودرو دستگیر و در تحقیقات به 20 فقره سرقت اعتراف کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم خودرو در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.

مهدی جوکار ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، موفق به شناسایی 2 سارق شدند و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به 20 فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف کردند، گفت: در این خصوص یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی که سارقان از آن در سرقت استفاده می کردند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد به مالکان وسایل نقلیه توصیه كرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن خودرو در کوچه ها و معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

18واحد صنفي متخلف در آباده پلمب شد

فرمانده انتظامي شهرستان آباده گفت: در اجراي طرح برخورد با صنوف متخلف، 18 واحد صنفی متخلف پلمب شد.
 
خسرو رزمجويي، گفت: در راستاي اجراي مصوبات ستاد مقابله با كرونا و پيشگيري از شيوع بيماري كرونا در بين شهروندان و به منظور برخورد با صنوف متخلف، طرح برخورد با صنوف متخلف  در سطح شهرستان اجرایی شد.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح ، مأموران انتظامی از  238 واحد صنفي بازديد کردند که از این تعداد 18 واحد صنفي متخلف به دليل عدم رعايت محدوديت ساعت كاري و عدم  رعايت پروتكل هاي بهداشتي با دستور مقام قضائي پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني اصناف، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگیری سارق با 11 فقره سرقت

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری یک سارق با 11 فقره سرقت اماکن خصوص در این شهرستان خبر داد و گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

محمد نیکبخت، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران انتظامی مخفیگاه یک متهم را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی های صورت گرفته، به 11 فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد، خاطر نشان كرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت های اصلی این فرماندهی می باشد.

كشف 2 تن چوب قاچاق در قيروكارزين

فرمانده انتظامي قيروكارزين از کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه خودرو نيسان كه حامل چوب بود، مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
 
حميد رضا صالحي فرد با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، مشخص گرديد 2 تن چوب جنگلي بدون مجوز حمل و قاچاق كشف شد، تصريح كرد: در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

وی در پايان خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي با قاچاقچيان کالا و مخربين محيط زيست برخورد قاطع و قانوني خواهد كرد و اجازه جولان و سركشي به آنها نخواهد داد.

دستگیری عامل انتشار فیلم خصوصی جشن تولد در فسا

زن جوانی که فیلم خصوصی جشن تولد یکی از اقوامش را در گروه های واتساپی منتشر کرده بود، توسط پلیس فتا شهرستان فسا شناسایی شد. 

فرمانده انتظامی فسا در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده قضایی به پلیس فتا با موضوع انتشار فیلم جشن تولد خانوادگی در گروههای واتساپی، بررسی موضوع توسط کارشناسان آن پلیس آغاز شد.

محمد هاشم قسام افزود: با اقدامات فنی انجام شده، متهم که از اقوام شاکی بود شناسایی و احضار که در تحقیقات انجام شده مشخص گردید وی به دلیل اختلافات قبلی با شاکی، به لینک گروه های واتساپی وارد و فیلم شخصی شاکی را با شماره های ناشناس منتشر کرده است.

 قسام با اشاره به اینکه برخی از شهروندان با استفاده ناصحیح از فضای مجازی، این فضا را ناامن و محلی برای تسویه حساب شخصی خود قرار داده اند، خاطرنشان کرد: شناسایی عاملان ایجاد ناامنی و سلب آرامش در فضای مجازی همواره در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و با این گونه افراد برخورد قانونی خواهد شد.

پلمب 12 واحد صنفي متخلف در اقليد

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد گفت: پليس نظارت بر اماکن عمومي اين شهرستان طرح نظارت بر صنوف را در سطح شهرستان به اجرا گذاشته و در اين راستا 12 واحد صنفي متخلف را پلمب كرد. 

مراد صارمي با اعلام اين خبر، گفت: با توجه به شيوع ويروس کرونا در شهرستان اقليد و شهر سده و اعمال محدوديت توسط ستاد ملي مقابله با کرونا براي فعاليت برخي از صنوف، پليس نظارت بر اماکن عمومي طرح نظارت بر رعايت محدوديت هاي اعمال شده را در دستورکار خود قرار داد.

وي با اشاره به بازديد از 115 مغازه و مرکز فروش در 24 ساعت گذشته؛ اظهار داشت: در اين طرح براي 35 واحد اخطاريه صادر شده و 12 واحد نیز به دليل عدم رعايت محدوديت ها پلمب شدند.

صارمي با بيان اين که پليس در مرحله اول به واحد هاي صنفي تذکر داده و در صورت عدم توجه به تذکرها اقدام به پلمب واحدهاي صنفي مي کند، بيان کرد: در 24 ساعت گذشته به 87 واحد صنفي توسط پليس نظارت بر اماکن عمومي شهرستان تذکر داده شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد خاطرنشان کرد: از شهروندان عزيز تقاضا داريم با رعايت محدوديت هاي بهداشتي، در قطع زنجيره انتقال کرونا ياري دهنده مسئولان باشند.

آتش سوزی انبار کالا پزشکی در خیابان پوستچی
 
آتش نشانان با حضور به موقع و در یك عملیات چشمگیر توانستند شعله های در حال گسترش آتش در یك انبار کالاهای پزشکی در مرکز چشم پزشکی را مهار و خاموش كنند.

در ساعت 16:18 دقیقه روز گذشته كارکنان مرکز چشم پزشکی در تماس با سامانه 125 از وقوع آتش سوزی انبار این مرکز، در  خیابان پوستچی خبر دادند كه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 11 و 2 را به محل حادثه رهسپار كرد.

براساس گزارش این حادثه : یك باب انبارکالا در یک مرکز چشم پزشکی مملو از لوازم پزشکی، به علت نا معلومی طعمه شعله های آتش شد.

با توجه به این که شعله های آتش به سرعت در حال گسترش و سرایت به اتاق های مجاور بود و با  وجود حجم زیاد دود، آتش نشانان بلافاصله به دستگاه تنفسی مجهز شدند و پس از حضور در محل آتش سوزی، با رعایت موارد ایمنی اقدام به قطع جریان برق و گاز کردند.

 نیروهای آتش نشان در ادامه با اطمینان از نبود کارکنان در مرکز، با استفاده از دو رشته لوله آبده آتش نشانی از قسمت ورودی انبار اقدام به مهار اولیه شعله های آتش کردند.

 آتش نشانان در فاز اول عملیات از سرایت آتش به اتاق های مجاور جلوگیری كردند و سپس آنان در یك عملیات تهاجمی توانستند به سرعت شعله های در حال گسترش آتش را در همان دقایق اولیه فرو نشانده و مهار كنند.

نیروهای آتش نشانی پس از مهار كامل شعله های آتش، با استفاده از فن های قوی اقدام به تخلیه دود كرده و همچنین به منظور پیشگیری از بروز آتش سوزی دوباره، با یک رشته لوله آبدهی به لکه گیری این آتش سوزی پرداختند.

با سرعت عمل تیم اطفایی دراین حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید و فقط خسارت مالی کمی در پی داشت.

با حضور كارشناسان این سازمان علت وقوع این آتش سوزی تحت بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان