کد خبر: ۱۴۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از مرگ مشکوک مردی داخل چادر مسافرتي در شیراز تا دستگیری کاشف تقلبی داروی ضدکرونا در فیروزآباد

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف  422 تن خوراک دام احتکار شده در داراب

جانشين فرماندهي انتظامی استان از کشف 422 تن خوراک دام احتکار شده به ارزش 30 میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی بخش جنت‌شهر شهرستان داراب پس از انجام یک سری اقدامات فني و تخصصي، موفق به شناسایی انبار احتكار خوراک دام و طیور شدند.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، تیمی از ماموران به همراه کارشناسان تعزيرات به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 200 تن جو، 77 تن گندم، 25 تن ذرت، 100 تن یونجه و 20 تن سبوس کشف كنند.

سردار ملك‌زاده با بيان اينكه حسب دستور مقام قضائي انبار مورد نظر پلمب شد، عنوان داشت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالاهای كشف شده 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشين فرماندهي انتظامی استان با تاکید بر مقابله قاطعانه پلیس با قانون شکنان، تصريح كرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی، تحويل دادسرا شد.

 تشدید طرح کنترل صنوف با پلمب 19 واحد صنفي متخلف در داراب

فرمانده انتظامي داراب از پلمب 19 واحد صنفي متخلف طي 4 روز گذشته در اين شهرستان خبر داد.

علیرضا نوشاد، در تشريح اين خبر گفت: در راستای مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا و به منظور ساماندهي واحدهاي صنفي، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طي 4 روز طرح بازديد از صنوف را اجرا كردند.

وی افزود: ماموران در اجراي اين طرح از 267 واحد صنفی در سطح شهر بازدید و به 248 واحد تذکر داده شد و 19 واحد صنفی دیگر به علت تخلف از مقررات ابلاغي پروتکل‌های بهداشتی، پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از استمرار اقدامات كنترلي و طرح‌هاي نظارتي پليس براي حفظ سلامت مردم خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

مرد 49 ساله داخل چادر مسافرتي فوت كرد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از فوت فردي 49 ساله به علت گاز گرفتگي در چادر مسافرتي در شيرازخبر داد و گفت: پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره مرگ مشكوك در يكي از روستاهاي شهرستان شيراز، بلافاصله ماموران انتظامي و عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

كاووس محمدي، افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه مردي 49 ساله داخل شركت معدن و درون چادر مسافرتي در حال استراحت بوده كه به علت استنشاق گاز مونوكسيد كربن ناشي از روشن كردن پيك‌نيك جان خود را از دست داده است.

وي با بيان اينكه جسد متوفي تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان خواست براي گرم كردن محيط زندگي خود حتما از وسايل گرمايشي استاندارد استفاده كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

كشف داروي غير مجاز در منزل مسكوني در شیراز

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از كشف انواع قرص و شربت متادون خارجي و غيرمجاز در يك منزل مسكوني در اين شهرستان خبر داد و گفت: در پي كسب خبري مبني بر دپو داروي غير مجاز در منزلي در يكي از خيابان‌هاي شيراز موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

فرج شجاعي، افزود: ماموران كلانتري 20 گل‌سرخ با انجام اقدامات فني به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق به كشف 52 هزار و 100 عدد قرص روانگردان، متادون، ترامادول و 11 ليتر شربت متادون خارجي و غير مجاز شدند.

وی خاطر نشان كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كشف 58 کیلو گرم تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 58 کیلو ترياك در بيابان‌هاي اطراف يكي از روستاهاي اين شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامي این شهرستان با اقدامات فني و تخصصي از خبری مبنی بر دپو مقداري مواد مخدر در بيابان‌هاي اطراف يكي از روستاهاي آن شهرستان مطلع شدند و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

داود امجدي با بیان اینکه پس از هماهنگي قضائي مأموران انتظامی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، عنوان داشت: در پاكسازي از آن مكان، 58 كيلو ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در مسیر رودخانه زیر سنگ‌ها دپو شده بود كشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان عنوان کرد: تلاش براي دستگيري قاچاقچيان و صاحبان بار كماكان ادامه دارد.

توقيف کامیون حامل 10 ميليارد کالای قاچاق در کوار

فرمانده انتظامي كوار از توقيف یک دستگاه کامیون و كشف انواع کالای قاچاق به ارزش 10ملیارد ريال خبر داد و گفت: ماموران پليس آگاهی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي منتهي به کوار، به يك دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف كردند.

علي بابايي، افزود: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، 440 عدد ساعت مچي هوشمند و معمولي، 2 دستگاه آبمیوه‌گیری، 3 دستگاه سرخ کن، جارو برقی و ماشین لباسشویی خارجي قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان كوار با بيان اينكه در همین رابطه يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، افزود: ارزش اين محموله برابر نظر كارشناسان، 10 ميلیارد ريال برآورد شده است.

دستگیری ادمین صفحه اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری جوان 20 ساله به اتهام ایجاد و مدیریت صفحه شرارت در فضای مجازی خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان فسا با رصد فضای مجازی، صفحه اینستاگرامی را شناسایی كردند که ادمین آن اقدام به تبلیغ شرارت و ناامني مي‌كرد.

محمدهاشم قسام با بيان اينكه كارشناسان پليس فتا موفق شدند با اقدامات فني ادمين پيج را شناسايي و وي را دستگير كنند، گفت: برخورد با عاملان سلب آرامش و ناامنی در فضای مجازی در دستور کار پلیس قرار دارد و همواره با اینگونه افراد برخورد قانوني خواهد شد.

پلمب 12 واحد صنفي متخلف در استهبان

فرمانده انتظامي استهبان از پلمب 12 واحد صنفي متخلف در اجراي طرح پيشگيري از شيوع ويروس كرونا و سلامت شهروندان در این شهرستان خبر داد. 

حسین اکبرپور، افزود: با اجراي طرح مشترک اداره نظارت بر اماكن عمومي و شبكه بهداشت و اصناف شهرستان به منظور پيشگيري از شيوع ويروس كرونا، از تعدادي واحد صنفي بازديد به عمل آمد.

وی تصريح كرد: در اجراي اين طرح، 12 واحد صنفي متخلف به دليل عدم رعايت مصوبات ستاد پيشگيري از بيماري كرونا با دستور مقام قضائي پلمب شدند.

17 واحد صنفي متخلف در ممسنی پلمب شد

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی از اجراي طرح تشديد، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب 17 واحد صنفي متخلف خبر داد و گفت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومي اين شهرستان با هدف ارتقاء امنيت در جامعه صنفي و مقابله با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و همچنين ارزيابي ميزان پايبندي اصناف به قوانين و مقررات، با همکاری شبکه بهداشت و درمان طرح تشديد، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

محمد نیکبخت، افزود: در اين طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و کارشناسان شبکه بهداشت به صورت محسوس و نامحسوس از 58 واحد صنفی بازدید و 17 واحد را به علت عدم رعايت قوانين و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمب کردند.

کاشف تقلبی داروی ضد کرونا در فیروزآباد دستگیر شد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از دستگیری کاشف تقلبی و فروشنده داروی ضد کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: در پي اخبار واصله مبني بر اينكه فردی به هويت معلوم در فضای مجازی به صورت گسترده اقدام به تبلیغ در خصوص کشف داروی ضد کرونا و فروش آن به شهروندان می‌کند كه با توجه به اهمیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پليس قرار گرفت.
 
مهدی جوکار، افزود: مأموران انتظامي این شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، هویت متهم را شناسایی و پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائي، وي را در مخفيگاهش دستگیر کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از مخفي گاه متهم، 4 لیتر مایع دست ساز داروی کرونای تقلبی كشف شد، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص توزيع و نگهداري اينگونه كالاها را از طريق تلفن 110 اطلاع دهند تا نسبت به دستگيري متخلفان در سريعترين زمان ممکن اقدام شود.

كشف 103 كيلو ترياك در ني‌ريز

فرمانده انتظامي ني‌ريز گفت: با تلاش مأموران انتظامي اين شهرستان، در يك عمليات ضربتي 2 دستگاه خودرو توقيف و 103 كيلو ترياك كشف شد.

سيد‌محمد يوسفي افزود: مأموران انتظامي ني‌ريز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه كاميون و سواري سمند مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر توقيف كردند. 

وی با بيان اينكه در بازرسي از كاميون 60 كيلو و 700 گرم و سواري سمند نيز 42 كيلو و 300 گرم ترياك (جمعا 103 كيلو ترياك) كشف شد، افزود: در اين خصوص 2 نفر قاچاقچي دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

کشف دستگاه گنج‌ياب قاچاق ميلياردي درآباده

فرمانده انتظامي آباده از کشف يک دستگاه گنج ياب قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد و گفت: در پي اطلاع واصله توسط شهروندان به مامورين كلانتري سورمق، مبني بر اينكه افرادي در يك منزل قديمي و غير قابل سكونت اقدام به حفاري غير مجاز مي‌كنند كه بلافاصله موضوع در دستور كار قرار گرفت.

خسرو رزمجويي، خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از آن مكان، يك دستگاه گنج ياب خارجي قاچاق را كشف كنند.

وي با بيان اينكه در اين خصوص 4 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد : كارشناسان ارزش دستگاه مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان