کد خبر: ۱۴۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹

عصبانیت اصلاح‌طلبان از جای خالی وکیل‌الدوله‌ها در مجلس

رسانه‌های اصلاح‌طلب از جای خالی وکیل‌الدوله‌ها در مجلس ناراضی و خشمگین هستند، یکی از وکیل‌الدوله‌ها در مجلس دهم در اظهارنظری تأمل‌برانگیز ..
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «همه تعیین تکلیف‌های قالیباف برای روحانی» نوشت: «شاید هیچ رئیس مجلسی به اندازه قالیباف برای رئیس دولت هم‌دوره‌اش نه تکلیف تعیین کرده و نه باید و نباید کرده است. اول که وارد مجلس شد، گفت دولت را با نقد صریح و دلسوزانه، نظارت بر بودجه و اجرای قوانین معطل‌مانده به مجلس و مردم پاسخ‌گو می‌کنیم. به اعتقاد او دولت فعلی پاسخ‌گو نبوده است. این در حالی است که به‌جز وزرای روحانی، مجلس اصولگرا با همه ادعاهایش حتی نتوانسته برای طرح یک سؤال ساده روحانی را به مجلس فرابخواند».

مشرق نوشت: این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «همه متفق‌القول‌اند که قالیباف مدیر اجرائی است نه تقنینی، برای همین در مقام رئیس قوه مقننه هم نمی‌تواند از پوسته مدیر اجرائی خارج شود و فراتر از قانون‌گذاری شروع به بایدگذاری می‌کند. رئیس مجلس همان ابتدای کار اعلام کرد که به دنبال نظارت بر دولت است و قرار است این کارویژه مجلس بر کارویژه قانون‌گذاری‌اش اولی شود. برای همین گفته بود: "نظارت پیشینی و در حال اجرا باید بر نظارت پسینی اولویت داشته باشد، هدف از این نوع نظارت‌ها به‌هیچ‌عنوان مچ‌گیری نیست". اما در واقع این نظارت مجلس بیشتر به نظارت رئیس مجلس بر رئیس دولت بدل شده آن‌هم با ادبیات "تکلیف" و "باید" محور».

در ماه‌های اخیر رسانه های اصلاح طلب به صورت مداوم مجلس یازدهم را آماج حمله قرار داده اند. برای نمونه این رسانه ها مدعی شدند که چون قالیباف از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافته است، پس بنابراین نباید به میان مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان برود!

رسانه های اصلاح طلب مدعی هستند که مجلس نباید بر وظیفه خود مبنی بر نظارت بر عملکرد دولت تمرکز کند. این رسانه ها به قالیباف خرده می‌گیرند که چرا در جایگاه نماینده مجلس بر کار دولت نظارت می‌کنی!؟

البته این عصبانیت و خشم اصلا غیرطبیعی نیست. چرا که رسانه های اصلاح طلب پیش از این همواره حامی اصلی «وکیل الدوله ها» بوده اند. نمایندگانی که بجای قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دولت، یکروز مشغول «سلفی حقارت» بودند و روز دیگر سرگرم برگزاری جشن تولد صفحه اینستاگرامی خود.

همان نمایندگانی که یکروز مشغول اروپاگردی بودند و روز دیگر درگیر حواشی کمیته رفع حصر سران فتنه و...

رسانه های اصلاح‌طلب از جای خالی وکیل الدوله ها در مجلس ناراضی و خشمگین هستند. یکی از وکیل الدوله ها در مجلس دهم در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم اما الان صبح تا شب و دور از خانواده مشغول کار هستم و این حقوق مجلس فاجعه است. بعداً نگویند چرا نماینده دزد شد. مدیر را باید تأمین کنید تا فساد ایجاد نشود. می‌گویند برای اسلام کار کن! تا کی؟».

جالب است بدانید که این نماینده در انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد اما چندی بعد و بدون هیچ سابقه مرتبط،  با حکم «محمدباقر نوبخت» به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری انتخاب شد.

انتهای پیام/  م

نظرات بینندگان