کد خبر: ۱۴۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
مدرس دانشگاه:

جو بایدن همان ترامپ بزک شده است/ آمریکایی‌ها نسبت به استقلال‌طلبی و اسلام‌خواهی ما مشکل ماهیتی دارند

یک مدرس دانشگاه گفت: آمریکایی‌ها نسبت به ما و استقلال‌طلبی و اسلام‌خواهی ما مشکل ماهیتی و ذاتی دارند و بحث هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌ای بیش نیست؛ آنان می‌خواهند ما گاو شیرده باشیم و زیر بار کاپیتولاسیون برویم.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، غلامرضا صفرپور طی گفتگویی با این رسانه به بررسی محورهای آخرین بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و با تاکید بر این که ما در این مدت ۴۲سال هرجا از خود قدرت و مقاومت نشان داده‌ایم جواب گرفته و دشمن را به عقب رانده‌ایم، گفت: نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است چون هر جا انقلابی و جهادی عمل کرده‌ایم موفق بوده‌ایم، ولی هر جا نگاهمان به خارج از کشور بوده با مشکل روبرو شده‌ایم.

وی با بیان اینکه بر اساسآیه‌ای از قرآن ما ۴۰ سال قبل گفتیم ربنا الله....جمهوری اسلامی آری و ۴۰ سال استقامت ورزیدیم و اکنون نباید خوف و ترسی را از غرب و آمریکایی ها داشته باشیم، افزود: خود آنها الان درگیر مشکلات متعددی نظیر اقتصادی و سیاسی هستند و نباید اکنون که آمریکا در حال افول است عصای دست جو بایدن و امثال وی باشیم بلکه باید نگاه به داخل داشته باشیم و جوانان انقلابی با روحیه جهادی خود را دریابیم جوانی که می‌تواند موشک و پهباد داروهای کمیاب، هوافضا و نظایر آن بسازد می‌تواند صنعت خودرو را هم متحول کرده و اقتصاد را هم سروسامان بدهد.

این مدرس دانشگاه در ادامه گفتگو با شیرازه تصریح کرد متاسفانه دوباره دولت برای فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی هفت ساله خود مجددا با تغییر در کاخ سفید و روی کار آمدن جو بایدن دوباره به دنبال مذاکره هستند و دو قطبی سازی مذاکره و معیشت را مطرح می کنند.

آمریکایی‌ها نسبت به ما و استقلال طلبی و اسلام‌خواهی ما مشکل ماهیتی و ذاتی دارند

این فعال سیاسی با بیان اینکه در زمان جو بایدن که معاون اوبامای دموکرات بود، دیدیم برجام که امضا شد دولت دموکراتیک اوباما هم تحریم ها را که برنداشت هیچ، بلکه آنها را افزایش هم داد، اظهار داشت: این خوش‌بینی بیش از حد مذاکره‌طلبان نسبت به آمریکا متاسفانه با توجه به سابقه عهدشکنی، جنایت و خیانت آمریکایی‌ها (چه دموکرات، چه جمهوری‌خواه) در حافظه تاریخی ملت ایران وجود دارد و این تنها در زمان جمهوری اسلامی هم نبوده بلکه در زمان آقای مصدق که در مقابل روسیه و انگلیس تمایل به امریکا پیدا کرد، باز همین آمریکایی‌ها با تبانی با انگلیس کودتا کردند و حتی مصدق را که به دنبال جمهوری اسلامی و ملی‌گرا هم نبود را برنتافتند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها نسبت به ما و استقلال‌طلبی و اسلام‌خواهی ما مشکل ماهیتی و ذاتی دارند و بحث هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌ای بیش نیست؛ آنان می‌خواهند ما گاو شیر ده باشیم و زیر بار کاپیتولاسیون برویم.

مدرس دانشگاه آزاد شیراز با تصریح این مطلب که در مرحلهاول که برجام امضا شد ما به همه تعهدات خود عمل کردیم، افزود: اما در زمان اوباما که جو بایدن معاون اولش بود هیچ اقدامی در رفع تحریم‌ها نکرد و الان که جو بایدن خود رئیس جمهور شده متاسفانه فکر می‌کنند حافظه تاریخی ملت ایران از دست رفته و می‌توانند با دوقطبی‌سازی مذاکره و معیشت جامعه را به سمت‌وسوی مذاکره با آمریکا ببرند که این یک دروغ و تحریف بیش نیست.

دولتی که نمی‌تواند قیمت مرغ و تخم مرغ را نظارت و کنترل کند و نگاهش به خارج از کشور است حنایش دیگر برای مردم ایران رنگی ندارد

صفرپور با اشاره به اینکه آنها تنها به دنبال برجام ۲ و ۳ هستند و حتی جو بایدن اعلام کرده همان شروط ۱۲گانه را باید دنبال کنند و ایران باید شرایطی که ما می گوییم را بپذیرد نه اینکه ما شروط ایران را قبول کنیم، عنوان کرد: متاسفانه این وضعیت در خصوص مذاکره در جریان اصلاح‌طلب و دولت وجود دارد و ما باید برای رفع مشکلات بهاقتصاد مقاومتی برگردیم به باور جوانان این مرز و بوم با روحیه جهادی و انقلابی.

وی همچنین تصریح کرد: این وضعیت که دولت نگاهش به غرب است باید اصلاح شود چرا که این نگاه تا کنون جواب نداده و باید مردم هوشیار و بیدار باشند که فریب هفت سال قبل را نخورند و بدانند که مذاکره با آمریکا فایده بخش نیست حتی با اروپایی ها.

این مدرس دانشگاه و فعال سیاسی در پایان با صراحت گفت: دولتی که نمی تواند قیمت مرغ و تخم مرغ را نظارت و کنترل کند و نگاهش به خارج از کشور است حنایش دیگر برای مردم ایران رنگی ندارد.

انتهای پیام/ س/ م

برچسب ها: بایدن ، ترامپ ، شیرازه
نظرات بینندگان