کد خبر: ۱۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

جنگ فقر و غنا با بستنی روکش طلا 400 هزار تومانی/ عکس

تصور كنيد نوكيسه‌ها و آقازاده‌هاي بنز و بي.ام.و سوار را كه در طبقه فوقاتي در حال خوردن بستني طلاي هستند، در پايين برج مردم معمولي در بوفه معمولي رستوران در حال خوردن ساده‌ترين نوع بستني با قيمت نازل هستند

انتشار خبر سرو غذاي ۱۶۸ هزار توماني در رستوران گردان برج ميلاد واكنشَ‌هايي زيادي را به همراه داشت. به تازگي خبري در محافل نقل مي‌شود كه قرار است از هفته آينده بستي با روكش طلا به قيمت حدوداً ۴۰۰ هزار توماني در اين برج سرو شود.
به گزارش فارس، تصور كنيد نوكيسه‌ها و آقازاده‌هاي بنز و بي.ام.و سوار را كه در طبقه فوقاتي در حال خوردن بستني طلاي هستند، در پايين برج مردم معمولي در بوفه معمولي رستوران در حال خوردن ساده‌ترين نوع بستني با قيمت نازل هستند.

شهرداري تهران رستوران گردان برج ميلاد را به بخش خصوصي اجاره داده است كه با سرو غذای فوق العاده گران خود رکورد همه‌ رستوران‌های مجلل و گران‌قیمت را شکسته‌ است.

برج میلاد نام آسمان‌خراشی با ارتفاع ۴۳۵ متري است كه در شمال غربی تهران واقع شده است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برجهای دنیا مقام نخست را دارد. این سازه به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید.

ساخت اين برج بيش از ۱۱ سال طول كشيد و با بودجه شهرداري تهران كه از پول مردم تآمين مي‌شود اين سازه عظيم ساخته و آماده بهره‌برداري شد.

در گوشه كنار اين شهر غول پيكر اگر قدري جستجو خانواده‌هاي را مي‌يابيد كه به نان شب هم محتاج و در گوشه ديگر شهر در ارتفاع ۲۷۶ متري در رستوراني گردان و مجلل بستني با روكش طلاي خوراكي به قيمت ۴۰۰ هزار تومان سرو مي‌شود.

رستوران گردان برج ميلاد به گفته مطهر نژاد مدير عامل برج ميلاد تهران مخصوص عده‌اي خاصي از افراد است و قرار نيست تمام مردم بتوانند از آن استفاده كنند.

چگونگي سرو بستني‌هايي از طلا نيز خواندني است:

گل رخسارمسئول رستوران گردان برج ميلاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينكه سرو بستني طلاي حدوداً ۴۰۰ هزار توماني از هفته آينده در رستوارن گردان برج ميلاد آغاز مي‌شود، گفت: بايد بخشي از ظروف اين بستني را از خارج كشور وارد كنيم.

وي در ادامه مي‌گويد: با توجه به اينكه قيمت طلا بالا رفته است اين بستني نيز گران تر شده است.

به گفته گل‌رخسار، ۲ گرم ۳۰ سوت طلاي خوراكي در اين بستني استفاده مي‌شود. البته اين طلاي خوراكي فقط در كشور آلمان توليد مي‌شود و بايد وارد كشور كنيم.

وي درباره طلاي خوراكي مي‌گويد: اين طلا به صورت پودر و برگه است و در كشور از هر دوي آن استفاده خواهيم كرد.

مسئول رستوران گردان برج ميلاد با بيان اينكه در ساير كشورها از پودر طلا استفاده مي‌شده است، گفت: اما ايران دومين كشور است كه از برگه طلا استفاده مي‌كند.

وي با بيان اينكه كساني كه مي‌خواهند بستني طلا را ميل كنند بايد يك روز قبل سفارش دهند، گفت: ساخت اين بستني يك روز طول مي‌كشد.

به گزارش فارس، به باور برخي از كارشناسان امور اجتماعي استفاده از اين برج فقط مخصوص اعيان و اشراف زاده است و افراد معمولي حتي يك بار هم نمي‌توانند از اين رستوران استفاده كنند اين در حالي است كه هزينه ساخت اين برج را مردم پرداخت كرده‌اند.


شهرداری تهران سرو بستني طلا را متوقف كرد

پیرو انتشار برخی اخبار درباره عرضه نوع خاصی از بستنی توسط پیمانکار رستوران گردان برج میلاد ، روابط عمومی برج میلاد تهران با صدور اطلاعیه ای ضمن غیرمسئولانه خواندن این گونه اظهارات تاکید کرد: موضوعات مطرح شده از سوی پیمانکار رستوران گردان درباره سرو نوع خاصی از بستنی به هیچ وجه مورد تایید شهرداری تهران نبوده و نیست و شهرداری تهران از انجام چنین اقداماتی به طور حتم جلوگیری خواهد کرد.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است : عرضه نوع خاصی از بستنی در رستوران گردان برج میلاد ایده پیمانکار رستوران گردان بوده که در رسانه ها مطرح شده است و به هیچ عنوان تا به حال سرو چنین بستنی در برج میلاد انجام نشده است که با توجه به حرمت شرعی و اجتماعی چنین اقدامی ، شهرداری تهران پس از اطلاع از این امر دستور توقف موضوع را صادر کرده و مانع از انجام چنین طرحی خواهد شد.

نظرات بینندگان