کد خبر: ۱۴۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

قیمت مرغ در بازارهای فارس روند کاهشی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از تثبیت قیمت مرغ طی روزهای آینده خبر داد و گفت: از امروز شاهد کاهش قیمت مرغ در سطح استان خواهیم بود.
به گزارش سرویس رصد شیرازه، محمدمهدی قاسمی زئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: در مقطع یک هفته‌ای به دلیل خارج شدن بخشی از مرغ مادر با کمبود تولید جوجه و جوجه ریزی مواجه شدیم.

او ادامه داد: تولید گوشت مرغی که به دست ما می‌رسد مربوط ٤٥ روز قبل تر است اما چون دهه قبل و بعد از آن میزان جوجه ریزی بیشتر بود، جبران کسری آن را می‌کرد اما الان از دوره کمبود جوجه ریزی گذشته‌ایم و گوشت مرغ آن اکنون به دست مصرف کننده می‌رسد.

تحریم دلیل عمده افزایش قیمت مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، عمده دلیل افزایش قیمت مرغ طی روزهای گذشته را مسائل ناشی از تحریم‌ها دانست که که نهاده‌ها کامل به دست مرغداران نمی‌رسد.

قاسمی بیان کرد: با اتحادیه مرغدران، زنجیره‌های تولید و کشتارگاه‌ها صحبت شده و در جلسه تنظیم بازار فارس به تفاهم رسیده‌ایم که قیمت مرغ براساس میزان نهاده‌های تامین شده مرغداران محاسبه شود.

او با اشاره به اینکه نهاده‌های صنعت مرغ از خارج از کشور تامین می‌شود، مجددا گفت: تحریم‌ها و نبود امکان تامین ارز در زمان مشخص موجب شده تا نهاده به میزان مشخص و در زمان مقرر به دست مرغدار نرسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: اکنون بیش از ٦٠ درصد نهاده‌ها تامین شده و بابت ٤٠ درصد باقی مانده، تفاوت قیمت پیدا می‌شود چون مرغدار ما مجبور است که از شرایط بازار آزاد استفاده کند برهمین اساس یک تفاوت قیمت پیدا خواهد کرد که در کارگروه تنظیم بازار محاسبه شده و به اطلاع تولید کنندگان رسیده است.

قاسمی همچنین به کاهش قیمت مرغ منجد در فارس از امروز شنبه ٨ آذرماه اشاره و اضافه کرد: مرغ منجمد استان فارس نیز در بازار با روش‌های استاندارد ذخیره سازی شده و با قیمت ١٥ هزار تومان به میزان نامحدود به دست مصرف کننده می‌رسد.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان