کد خبر: ۱۴۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از اختلاف محلی منجر به فوت پيرمرد در سپیدان تا نجات کوه‌نورد مصدوم از ارتفاعات دراک

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف خودرو 20 میلیاردی قاچاق در شيراز

جانشين فرماندهي انتظامي استان از كشف یک خودرو قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در شيراز خبر داد و گفت: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي از دپو خودرو بنز قاچاق در يك پاركينگ در يكي از محله‌هاي شيراز مطلع شدند و رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

سردار يوسف ملك‌زاده در ادامه، اظهار داشت: ماموران سريعا ضمن هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان، موفق شدند يك سواري بنز قاچاق و فاقد هرگونه مدارك گمركي را كشف كنند.

وی با بيان اينكه تلاش براي دستگيري مالك آن ادامه دارد، افزود: برابر نظر كارشناسان مربوطه ارزش خودرو مكشوفه، 20 میلیارد ريال برآورد شده است.

توقيف كاميون حامل 17 ميليارد كالاي قاچاق

جانشين فرماندهي انتظامي استان همچنین از توقيف يك كاميون و کشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 17 میلیارد ریال در شهرستان پاسارگاد خبر داد و افزود: ماموران انتظامي این شهرستان حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهر، به يك كاميون حامل بار مشكوك برخورد و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند. 

ملک زاده اضافه کرد: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، 500 قلم انواع لوازم خانگي شامل یخچال، ظرفشویی، تلویزیون، لباسشویی و انواع ظروف آشپزخانه خارجي قاچاق و فاقد مدارك گمركي را كشف كنند.

وی با بيان اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 17 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

مرگ 2 نفر بر اثر گازگرفتگي در ني‌ريز

معاون اجتماعي پليس فارس، گفت: مسموميت با گاز مونوكسيد كربن، موجب مرگ 2 نفر جوان 29 ساله در شهرستان ني‌ريز شد.

كاووس محمدي، در ادامه بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر حادثه گاز گرفتگي منجر به فوت در يك منزل مسكوني در خيابان شهيد خليل شهرستان ني‌ريز، بلافاصله ماموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل اعزام شدند.

وي تصريح كرد: ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند دو نفر مذكر 29 ساله در منزل مسكوني در حال استراحت بوده‌‌اند كه بنا به نظر كارشناسان به دليل استفاده از بخاري بدون دودكش دچار مسموميت شده‌ و جان خود را از دست داده‌اند.

محمدي با بيان اينكه جسد متوفيان براي سير مراحل قانوني تحويل پزشك قانوني شد، توصيه كرد: شهروندان بايد موارد هشدار دهنده هنگام استفاده از وسايل گرمايشي را جدي بگيرند تا شاهد چنين حوادث ناگواري نباشيم.

اختلاف محلي منجر به فوت پيرمرد 60 ساله شد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در ادامه به درگيري روز گذشته در روستاي سرتلي شهرستان سپيدان، اشاره کرد و افزود: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره درگيري در روستاي سرتلي شهرستان سپيدان، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه مردي 26 ساله به دليل اختلافات محلي با مراجعه به جلوي منزل پيرمردي 60 ساله با وي درگير و سپس با خودرو مزدا با وي برخورد و منجر به مجروحيت شديد وی مي‌شود. 

محمدي با بيان اينكه فرد مجروح پس انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحات وارده فوت مي‌كند، گفت: مرد 26 ساله كه پس از اين حادثه متواري شده بود پس از يك ساعت با تلاش ماموران يگان امداد دستگير و تحويل پليس آگاهي شد.

معاون اجتماعي پليس فارس، در پایان خاطر نشان كرد: شهروندان مي‌توانند در صورت داشتن هرگونه اختلاف، با مراجعه به مراكز مشاوره مجاز مشكل خود را بر طرف كنند تا شاهد حوادث ناگواري نباشيم.

كالاي قاچاق 9 ميلياردي در خرمبيد  كشف شد

فرمانده انتظامي خرمبيد از توقيف يك دستگاه تريلر و كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 9 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد. 

حميد جوكار، گفت: ماموران انتظامي خرمبيد هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور شيراز-اصفهان، به يك دستگاه تريلر مظنون و آن را متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 4 هزار و 628 عدد انواع لوازم جانبي موبايل، 480 ثوب پوشاك و 10 دستگاه لب تاب خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف كنند.

فرمانده انتظامي خرمبيد با بيان اينكه در اين راستا يك نفر قاچاقچي دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 9 ميليارد ريال برآورد شده است.

جوكار خاطر نشان كرد: براي مقابله با پديده قاچاق، شهروندان و مسئولان بايد با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضاي موجود را براي قاچاقچيان و سودجويان نا امن كنند.

کشف 15 کيلو تریاک در ممسني

فرمانده انتظامي ممسني از کشف 15 کیلو تریاک در بازرسي از یک سواری پژو 405 خبر داد و گفت: مأموران انتظامي این شهرستان هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به یک سواری پژو 405 مشکوک و دستور ايست را دادند.
 
محمد نیکبخت، افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و راننده را نيز دستگير كنند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 15 كيلو ترياك كشف شد، تصريح كرد: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

کشف 12 ميليارد كالاي  احتکار در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف انواع كالاي احتکار شده به ارزش 12 میلیارد ریال در اين شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامي این شهرستان در راستاي طرح مبارزه با احتكار، از دپو حجم زیادی كالاهاي اساسي مورد نياز شهروندان واقع در یک انبار در خيابان ولي‌عصر مطلع شدند.

افشین حیدری افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 16 هزار و 537 ليتر روغن موتور خودرو، 360 عدد فيلتر هوا و 108 عدد بطري ضد يخ احتکار را کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این محموله كشف شده برابر نظر کارشناسان، 12 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در اين خصوص مالك تحويل مراجع قضائي و انبار مورد نظر نیز پلمب شد.

دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی با 16 فقره سرقت 

 فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری 2 نفر سارق تجهیزات مخابراتی با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

مهدی جوکار، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، موفق به شناسایی و دستگيري 2 نفر سارق تجهیزات مخابراتی شدند. 

جوکار با اشاره به اينكه در بازجویی به عمل آمده از متهمان، 16 فقره سرقت تجهیزات مخابراتی کشف شد، به شهروندان توصیه كرد: مغازه ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن و در صورت امکان از نگهبان استفاده کنند. 

کشف دستگاه گنج یاب از سوداگران میراث فرهنگی 

فرمانده انتظامي کازرون از کشف يک دستگاه گنج ياب قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد و گفت: در پي اطلاع واصله توسط شهروندان به مأموران پاسگاه انتظامي تنگ چوگان مبني بر اينكه افرادي در كوه‌هاي اطراف روستاي حاجی آباد اقدام به حفاري غير مجاز مي‌كنند كه بلافاصله موضوع در دستور كار قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان، خاطر نشان كرد: مأموران پاسگاه پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از آن مكان، يك دستگاه گنج ياب خارجي قاچاق را كشف كنند.

وی با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: كارشناسان ارزش دستگاه مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

زراعتیان افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهي است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تماس با شماره تلفن110 به پلیس این شهرستان اطلاع دهند.

انجام اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان، اصلی ترین گام در مبارزه با سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اعلام خبر کشف 10 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، از شهروندان خواست اصول ایمنی را هنگام پارک وسایط نقلیه خود رعایت کنند.

محمدهاشم قسام در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی فسا با همکاری سایر یگان‌های انتظامی، طرح برخورد با سارقان وسایط نقلیه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا، با راه اندازی گشت‌های انتظامی و سرکشی کارشناسان پلیس آگاهی به پارکینگ‌های وسایط نقلیه توقیفی، 4 خودرو و 6 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

قسام با اشاره به دستگیری 7 نفر سارق در اين خصوص، خاطر نشان کرد: در بررسی صحنه‌های وقوع سرقت مشخص شد که وسايط نقليه سرقت شده فاقد تجهیزات ایمنی بوده و سارقان در کمترین زمان و کوتاه ترین فرصت، موفق به سرقت آن شده اند؛ اما نصب لوازم ایمنی و بازدارنده موجب می شود حتی حرفه‌ای ترین سارقان هم از سرقت وسایط نقلیه چشم پوشی کنند. 

دستگیری قاتل کمتر از 6  ساعت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری قاتل 27 ساله در کمتر از 6 ساعت در این شهرستان خبر داد.

فرشید زینلی، در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره درگيري شديد و انتقال مجروح به بيمارستان، بلافاصله ماموران انتظامي شهرستان مرودشت براي بررسي موضوع در محل حاضر شدند.

وي بيان کرد: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد مردي 39 ساله به وسيله سلاح سرد مجروح شده است و با وجود تلاش پزشکان، در اثر شدت خونريزي و جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

زینلی تصريح کرد: در این راستا ماموران انتظامي با انجام کار اطلاعاتي، پلیسی و همچنین اجرای به موقع طرح مهار، قاتل فراری را در کمتر از 6 ساعت به همراه آلات و ادوات جرم دستگير کردند. 

وی دامه داد: اين مرد 27 ساله قاتل كه داراي مشكل اعصاب و روان نيز مي‌باشد در بازجویی اولیه به قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلاف شخصی اعلام کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت با اشاره به اينکه متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي با قاطعيت با برهم زنندگان نظم و امنيت برخورد مي‌کند و از عموم شهروندان درخواست مي‌شود هرگونه موارد مشکوک را به سامانه فوریت‌های پلیسي 110 اطلاع دهند.

ماجراجویی‌ پسر جوان دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگيري پسری جوان در شهرستان جهرم خبر داد كه با ایجاد صفحه جعلی، از اقوام شاكي تقاضاي شارژ مي‌كرد.

حشمت سلیمانی، در تشریح این خبر گفت: در پي مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا جهرم و ارائه مرجوعه قضایی، مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه اینستاگرام و درج تصاویر وی در آن، از آشنایان و دوستانش درخواست شارژ كرده است که رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌ فتا آن شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: كارشناسان پليس فتا شهرستان جهرم با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

سليماني ادامه داد: متهم در بازجويي اوليه و مواجهه شدن با مدارک و مستندات پليس، لب به اعتراف گشود و  هدف خود را ماجراجویی و کنجکاوی عنوان كرد. 

رئیس پلیس فتا استان فارس، تصريح كرد: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) یا با شماره 07121827805 با ما در میان بگذارند.

نجات کوهنورد مصدوم از ارتفاعات دراک

آتش نشانان کوهنوردی را که بر اثر عارضه قلبی در ارتفاعات کوه دراک مصدوم شده بود، نجات دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت 11:43 روز یکشنبه 9آذر در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر گرفتار شدن یک شهروند در ارتفاعات کوهستان دراک ( پناهگاه غدیریه)، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 22 مستقر در کوهستان دراک را به محل اعلام شده اعزام کرد.

با رسیدن تیم کوهنورد به محل حادثه مشاهده شد که در ارتفاعات کوه دراک، یک مرد جوان به دلیل عارضه قلبی دچار مصدومیت شده و قادر به ادامه مسیر نبود.

آتش نشانان پس از تجهیز خود به البسه و تجهیزات ویژه نجات، مرد مصدوم را با پیاده روی در مسیرهای صعب العبور به حاشیه امن جاده انتقال و بعد از تحویل وی به عوامل اورژانس حاضر در محل با هماهنگی ستاد فرماندهی به ماموریت خود پایان دادند.

مصدومیت کارگر جوان بر اثر برق گرفتگی 

به گزارش سرویس دریافت خبر شیرازه، کارگر جوانی به هنگام حمل غیر ایمن میلگرد در ساختمان نیمه کاره دچار برق گرفتگی شده و راهی بیمارستان شد.

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، همکاران این کارگر بلافاصله پس از وقوع این حادثه با سامانه تلفنی۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی نیز ساعت 11:27 زنگ ایستگاه 10 را بصدا درآورد و نیروهای آتش نشانی بهمراه تیم نجات  را به بلوار اتحاد اعزام کرد.

براساس گزارش این حادثه: پس از رسیدن به محل مشاهده شد کارگر جوان در زمان جابه جایی میلگرد در ساختمان نیمه کاره با اتصال میلگرد ها  به سیم برق دچار حادثه شده و مصدوم شده بود. 

با توجه به اتصال میلگرد ها به داربست موجود در  ساختمان، جریان برق به داربست نیز منتقل شده بود.

نیروهای آتش نشانی پس از درخواست عوامل برق برای قطع جریان برق، با رعایت نکات ایمنی محل را کاملا ایمن کرده و فرد مصدوم به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شد.

آتش نشانان پس از ایمن کردن محل و ارائه نکات ایمنی به کارگران، به عملیات خود پایان دادند.

به گفته کارشناسان سازمان آتش نشانی: در هنگام کار خصوصا در تاریکی شب از ایمن بودن محل و ارتفاع لوله های فلزی در حریم برق اطمینان حاصل کرده تا از بروز این گونه حوادث خطرناک جلوگیری شود.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان