کد خبر: ۱۴۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
نماینده شیراز و زرقان:

افزایش وام خرید مسکن به نفع خریداران نیست/ پول‌پاشی در بازار مسکن نتیجه‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارد

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، حجم نقدینگی را در بازار بالا می برد، گفت: این مسئله تنها موجب افزایش چشمگیر قیمت مسکن می شود.
به گزارش سرویس رصد اقتصادی شیرازه، علیرضا پاک فطرت با اشاره به مخالفت وزارت راه و شهرسازی با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در کشور، گفت: به نظر من افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در شرایط کنونی درست و کارشناسی نیست، زیرا در وضعیت فعلی، این اقدام نتیجه ای جزء افزایش قیمت مسکن و بروز تلاطم در بازار نخواهد داشت.

خانه ملت نوشت: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن حجم نقدینگی را در بازار بالا می برد، افزود: افزایش حجم نقدینگی موجب می شود که افراد با نگاه سرمایه ای نسبت به خرید مسکن اقدام کرده و عملا مسکن به خریداران واقعی نرسد، همین عامل موجب تشدید گرانی ها نیز می شود.

وی ادامه داد: افزایش وام خرید مسکن نه تنها به نفع خریداران نیست، بلکه این مسئله چنان خریداران را به زمین می زند که عملا آن ها دیگر توان کافی برای تأمین مسکن را نخواهند داشت.

باید فکری برای افزایش قدرت مالی مردم جهت خرید مسکن کرد

پاک‌فطرت گفت: در شرایط کنونی قدرت خرید مردم برای تأمین مسکن بسیار پایین است، حال در این شرایط باید فکری برای افزایش قدرت مالی مردم کرد، به نظر من بهترین راه کار افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن است، البته همزمان با این اقدام، دولت باید نسبت به ارائه زمین به سازندگان و انبوه سازان و عرضه مصالح با نرخ تولید اقدام کند. با این روش قطعا شاهد کاهش قیمت مسکن در کشور خواهیم بود.

پول‌پاشی در بازار مسکن نتیجه‌ای جز افزایش قیمت‌ها نخواهد داشت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: پول پاشی در بازار مسکن نتیجه ای جزء افزایش قیمت ها نخواهد داشت، مثلا این مسئله 10 درصد در افزایش قدرت مالی خریداران اثرگذار است اما از طرفی 30 درصد قیمت را بالا می برد.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان