کد خبر: ۱۴۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری عامل اسیدپاشی در شیراز تا دستگیری کلاهبرداران بورسی در فسا

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف 494 كيلو تریاک در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس، از کشف 494 کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون تانكردار توسط پليس امنيت اقتصادي استان خبر داد و گفت: مأموران پليس  با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، از تردد یک کامیون تانکردار حامل مواد مخدر در محورهای مواصلاتی منتهي به شيراز مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: با تلاش مأموران انتظامی و ایست و بازرسی‌های محسوس و نامحسوس، در نهایت خودرو مورد نظر شناسایی و متوقف شد.

وی با بيان اينكه در بازرسی از این كاميون، 494 کیلو تریاک كه به صورت حرفه‌اي در قسمت‌هاي مختلف خودرو جاسازي شده بود کشف شد، گفت: در این راستا يك نفر قاچاقچی حرفه‌اي دستگیر و روانه زندان شد.

حبیبی با اشاره به کشفیات مواد مخدر، افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون، 38 تن  و 552 كيلو انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش 7 درصدی رو به رو بوده است.

اين مقام ارشد انتظامي، تصريح كرد: در این راستا 920 دستگاه وسايط نقليه توقیف و  8 هزار متهم شامل قاچاقچي، حمل كننده، توزيع كننده، خرده فروش، معتاد، اسكورت دستگیر شده‌اند.

وي با بيان اينكه در سال جاری در سطح استان فارس، 65 باند مواد مخدر منهدم شده است، خاطر نشان كرد: كشف 346 هزار و  714 عدد قرص‌ و همچنين 71 قبضه انواع سلاح غيرمجاز از ديگر نتايج عمكرد پليس است.

دستگیری عامل اسیدپاشی در شیراز

فرمانده انتظامي شیراز از شناسایی و دستگیری عامل اسید پاشی بر روی یک دستگاه خودرو مگان در اين شهرستان خبر داد. 

فرج شجاعی، اظهار کرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر يك فقره اسيد پاشي بر روی خودرو یکی از شهروندان در خیابان ابریشمی، بلافاصله شناسایی و دستگیری عامل به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 34جام جم شيراز پس از انجام تحقیقات اولیه و همچنین استفاده از ابزارهای نوین پلیسی، توانستند متهم  را کمتر از 8 ساعت شناسایی و دستگیر کنند.

شجاعی با بيان اينكه پسر 28 ساله در بازجويي اوليه انگیزه خود را مشكلات شخصي با شاكي عنوان كرد، از شهروندان خواست هشدارها و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه ایجاد مزاحمت و ناهنجاری از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

9 ميليارد كالاي احتکار در جهرم كشف شد

فرمانده انتظامی جهرم از کشف انواع كالاي احتکار به ارزش 9 میلیارد ریال در اين شهرستان خبر داد و گفت:
 ماموران انتظامي شهرستان جهرم با همكاري بسيج اصناف و اطلاعات سپاه، در راستاي طرح مبارزه با احتكار از دپو حجم زیادی كالاهاي اساسي مورد نياز شهروندان واقع در یک انبار در بلوار حق‌شناس مطلع شدند.

افشين حیدری، افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 31 هزار و 700 ليتر روغن موتور خودرو، 276 عدد فيلتر هوا و 830 كيلوگرم گريس احتکار را کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این محموله كشف شده برابر نظر کارشناسان، 9 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در اين خصوص مالك تحويل مراجع قضائي و انبار مورد نظر نیز پلمب شد.

دستگیری کلاهبرداران بورسی در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: 2 نفر متهم که با وعده سود دهی در بازار بورس، 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

 محمدهاشم قسام در تشریح این خبر، اظهار کرد: با ارجاع یک فقره پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری از شاکی با وعده سوددهی در بازار بورس، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزد: کارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصی، موفق شدند در اين خصوص 2 نفر متهم را شناسایی و آنان را دستگیر كنند.

قسام با بيان اينكه متهمين در بازجويي اوليه به 500 ميليون ريال كلاهبرداري اقرار كردند، گفت: کلاهبرداران با تکمیل پرونده روانه داسرا شدند.

دستگيري باند سارقان با 300 كيلو كابل برق مسروقه  

جانشين فرماندهي انتظامي جهرم گفت: باند سارقان با 10 فقره سرقت و 300 كيلو كابل برق مسروقه دستگير شدند.

علي‌اصغر محمدپور،افزود: ماموران كلانتري 11جمهوري جهرم حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، به شخصي كه با لباس كار آبي رنگ مربوط به اداره برق در مجاورت يك ترانس در حال پرسه زني بود مشكوك و پس از بررسي‌هاي لازم و انجام تحقيقات مشخص شد وي قصد سرقت كابل فشار قوي را دارد.

وي اضافه کرد: مامورين انتظامي سريعا متهم را دستگير و براي سير مراحل قانوني به پليس آگاهي منتقل كردند.

محمدپور با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به سرقت كابل برق به همراه 7 نفر از همدستانش اقرار كرد، عنوان کرد: ماموران پس از هماهنگي قضائي مخفيگاه ديگر سارقان را شناسايي و آنان را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند.

جانشين فرماندهي انتظامي جهرم با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه سارقان، 300 كيلوگرم كابل برق مسروقه كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 600 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

وی، خاطر نشان كرد: سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفي و از آن طريق روانه زندان شدند.

رفع توقیف 55 دستگاه موتورسیکلت رسوبی  در کازرون

فرمانده انتظامی كازرون از ترخیص 55 دستگاه موتورسیکلت رسوبی در اين شهرستان خبر داد و گفت:
طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی، طرح بسیار فوق العاده‌ای است که در راستای جلب رضایت عمومی و برگشت اموال مردم به آنها توسط پلیس راهور در حال اجرا است. 

اسماعیل زراعتیان، افزود: از ابتدای اين طرح، 55 دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و تحويل مالكان شده است. 

وی تصریح کرد: فرصت 2 ماهه اجرای طرح تسهیل، فرصت بسیار مناسبی برای ترخیص موتور سیکلت‌های توقیفی است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، خاطر نشان کرد: مالکین و متصرفین قانونی موتورسیکلت‌های رسوبی می‌توانند برای ترخیص وسايل نقليه خود و استفاده از مزایای اين طرح، به مراکز پلیس +10مراجعه كنند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

پلمب 55 واحد صنفي متخلف درفسا

فرمانده انتظامي فسا از پلمب 55 واحد صنفي متخلف طی 10 روز گذشته به دليل عدم رعايت مقررات و اجراي مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح نظارت و كنترل اصناف و با توجه به محدودیت‌هاي اعلامي از ستاد ملي مقابله با كرونا، پلیس امنیت عمومی شهرستان طي 10 روز گذشته از 410 واحد صنفي بازديد كردند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی با همکاری معاونت بهداشت و درمان از روز شنبه یکم آذر ماه تا کنون، به 175 واحد صنفی تذکر، از 140 واحد تعهد اخذ و 55 واحد متخلف نیز پلمپ کرده اند.

فرمانده انتظامي فسا ادامه داد: طی 48 ساعت گذشته، 10 واحد صنفی بازی‌های رایانه‌ای و قهوه‌خانه نیز با دستور مرجع قضائی پلمب و 2 نفر در این رابطه دستگیر و به دادسرا تحویل شدند.

قسام در ادامه با تشکر از همکاری مردم با خادمان خود در نیروی انتظامی، گفت: زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و فعالین مجازی در اطلاع رسانی به مردم و همچنین ترغیب شهروندان به همراهی و همکاری در جهت اجرای هر چه بهتر این طرح، شایسته تجلیل و تقدیر است.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان