کد خبر: ۱۴۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

اصلاح ماده۶ طرح اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها به پیشنهاد نماینده شیراز و زرقان

با مخالفت نماینده شیراز و زرقان، ماده۶ طرح اقدام راهبردی جهت رفع تحریم‌ها اصلاح و مدت دو ماه آن به یک ماه کاهش یافت.

به گزارش سرویس دریافت خبر سیاسی شیرازه، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مخالفت با دادن مهلت 2ماهه برای طرح اقدام راهبردی جهت لغو تحریم ها و با تسلیت شهادت فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان، گفت: مدت های زیادی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر روی این طرح وقت گذاشته شد و از همه زوایا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این طرح، طرح بسیار خوبی است و می تواند تامین کننده همه نیازها باشد اما باید تلاش کنیم آخرین پایگاه‌های نفوذ دشمن را ببندیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر ضرورت تجدیدنظر در ماده 6 طرح مذکور، افزود: این ماده نیازمند نگاه واقع بینانه و مبتنی بر رویکرد انقلابی مجلس بود زیرا معتقدیم دشمنی که به هیچ وجه حتی نباید یک روز به آن مهلت دهیم، از مدت پیش بینی شده 2 ماهه حداکثر سوءاستفاده را خواهد برد.

عزیزی ادامه داد: هفت سال به دشمن فرصت دادیم چه دستاوردهایی در این زمینه برای ما به همراه داشته، متاسفانه تشدید تحریم های فلج کننده و بیشترین فشارهای اقتصادی در همین ایام به مردم وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شاهد عدم صداقت آژانس در گزارش‌ها و نظارت ها هستیم و تخلیه سرویس های جاسوسی یکی از اهداف دشمن است و باید راه نفوذ را بست و نباید حتی یک روز به دشمن فرصت داد.

نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد: با چنین اوصافی نیاز بود ماده 6 طرح اصلاح شود چراکه باید بر مبنای رویکرد واقع بینانه حرکت می کردیم.

پس از سخنان ابراهیم عزیزی اصلاح ماده 6طرح اقدام راهبردی جهت رفع تحریم ها در دستور کار مجلس قرار گرفت و با موافقت نمایندگان، مدت 2ماهه در نظر گرفته شده در طرح اصلاح و به یک ماه تقلیل یافت.

لازم به ذکر است در نشست علنی روز یکشنبه 9 آذرماه، مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با 232 رأی موافق از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن، موافقت کرد.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان