کد خبر: ۱۴۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
همسر شهید احمدی‌روشن در گفتگو با «شیرازه»:

چندین سال باید بگذرد تا همانند شهید فخری‌زاده‌ها تربیت شوند/ کسانی که بعد از این جنایات دَم از مذاکره می‌زنند، یقینا خائن هستند

فاطمه بلوری‌کاشانی همسر شهید دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: چند بار باید ما جواهران این سرزمین را از دست بدهیم تا درس عبرتی برای مذاکره‌کنندگان شود؟ شهدایی که هیچ جایگزینی نخواهند داشت؛ درست است که می‌گوییم صدها فخری‌زاده از خون این شهید رشد خواهند کرد، اما چندین سال باید بگذرد تا همانند شهید فخری‌زاده‌ها تربیت شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، فاطمه بلوری‌کاشانی همسر شهید مصطفی احمدی‌روشن دانشمند هسته‌ای کشورمان در گفتگوی تفصیلی با این رسانه در خصوص ترور پروفسور فخری‌زاده بیان داشت: با شنیدن خبر شهادت فخری‌زاده تمام خاطرات سالی که شهید احمدی‌روشن به شهادت رسید، برایم تکرار شد. این شهید عزیز ما خیلی غریب بودند و هنوز هم هستند. 

مشروح این گفتگوی اختصاصی با همسر شهید دانشمند هسته‌ای کشورمان در ادامه می‌آید:

شیرازه: شهید فخری‌زاده را چقدر می‌شناختید؟

فاطمه بلوری‌کاشانی در پاسخ به این سوال بیان داشت: اسم شهید فخری‌زاده را شنیده بودم و می‌دانستم که به قدری هستند که دشمنان ما حتما پیگیر ایشان خواهند بود، ولی متاسفانه توفیق آشنایی بیشتر با ایشان را نداشتم اما تعاریف ایشان را زیاد شنیده بودم. 

شیرازه: نظر شما نسبت به مذاکره مجدد با سران کشورهای غرب چیست؟

این همسر شهید هسته‌ای اظهار کرد: بعد از فتنه سال 1388 اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ما افشا شد و به دست دشمنان افتاد. مذاکراتی که صورت گرفت درب صنعت هسته‌ای کشور ما را برای حضور بازرسان باز کرد.

 چند بار باید ما جواهران این سرزمین را از دست بدهیم تا درس عبرتی برای مذاکره‌کنندگان شود؟

به گفته وی، خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که جاسوسان خودمان را در قالب بازرس به ایران فرستادیم. آیا با این اتفاقات می‌توان از مذاکره سخن گفت؟ چند بار باید ما جواهران این سرزمین را از دست بدهیم تا درس عبرتی برای مذاکره‌کنندگان شود؟ شهدایی که هیچ جایگزینی نخواهند داشت. درست است که می‌گوییم صدها فخری‌زاده از خون این شهید رشد خواهند کرد، اما چندین سال باید بگذرد تا همانند شهید فخری‌زاده‌ها تربیت شوندۀ مذاکره فقط ابزاری برای رای آوردن بود و وسیله‌ای برای فریب دادن اذهان عمومی مردم تبدیل شد. بارها و بارها خسارت آن ها را شاهد بوده‌ایم.

همسر احمدی روشن

شیرازه: ترورهای مکرر دانشمندان هسته ای کشورمان توسط دشمنان کوردل باعث شده است ملت ایران را از مسیر پیشرفت باز دارد؟ یا موجب بالندگی و رشد شده است؟

همسر دومین شهید نسل سومی عرصه‌ علم و فناوری و مقاومت تصریح کرد: اثرات خون شهید است که علی‌محمدی‌ها، شهریاری‌ها، احمدی‌روشن‌ها و رضایی‌نژادی‌ها را تربیت می‌کند و جوانان ما با عشق و علاقه‌ای بیشتر در این راه قدم بر‌می‌دارند؛ پس از شهادت شهید احمدی‌روشن 313 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف درخواست تغییر رشته به انرژی هسته‌ای داده بودند و گروه گروه به سازمان انرژی اتمی برای ثبت‌نام و حضور در این سازمان مراجعه می‌کردند. یقینا خون شهید بالنده است و باعث بیدار شدن یک ملت می‌شود، اما مشکل متاسفانه میدان ندادن به جوان‌ها است که بخواهند راه شهدای هسته‌ای را ادامه دهند. 

شیرازه: ترور شخصیت‌های علمی نشانه ضعف دشمن و استیصال آن در مقابل ملت شریف ایران نیست؟

بلوری‌کاشانی گفت: ترور هزینه خیلی سنگینی را برای کشوری که در معرض این اتهام در مجامع بین‌المللی قرار می‌گیرد، خواهد داشت. یقین بدانید دشمنان هدف‌هایشان را خوب می‌شناسند و شاهرگ آن مجموعه را هدف قرار می‌دهند، چه در صنعت هسته‌ای و چه در جایگاه‌های دیگر فرقی نمی‌کند. از بین بردن فیزیکی افراد برای دشمنان فایده بیشتری نسبت به توطئه‌های دیگر دارد. ترور شهید فخری‌زاده نشان داد که ما در مسیر رشد خوبی داریم و در حال پیشروی هستیم. مطمئن باشید اگر چنین نبود پنج شهید هسته‌ای در این راه فدا نمی‌شدند.  

شیرازه: آیا ترور شهید پروفسور فخری‌زاده، تبعات سنگین اعتماد به غرب و ارائه اطلاعات دانشمندان کشور به مجامع بین‌المللی نیست؟

همسر شهید احمدی‌روشن تصریح کرد: کسانی که بعد از این همه اتفاقات برای کشور و دانشمندان عزیزمان دَم از مذاکره می‌زنند، یقینا خائن هستند. رهبر معظم انقلاب نیز تعامل با دنیا را منع نکرده‌اند اما در مورد سران استکبار فرموده‌اند که این راه اشتباه خواهد بود و برجام خسارت محض است.

این ترور اخیر به دلیل آن است که در موارد مشابه گذشته پاسخ جانانه‌ای به عاملان این جنایت‌ها نداشته‌ایم

این ترور اخیر به دلیل آن است که در موارد مشابه گذشته پاسخ جانانه‌ای به عاملان این جنایت‌ها نداشته‌ایم. پاسخ دولت و دیگر ارکان حکومت جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان کوبنده، سریع و بدون تاخیر باشد. یقینا اگر چنین نشود، جسارت دشمنان این نظام و ملت بیشتر خواهد بود و باعث حذف افراد نخبه بیشتری خواهد شد. 

انتهای پیام/ ح/ م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان