کد خبر: ۱۴۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

۱۰۰۳ مادر باردار در استان فارس به کروناویروس مبتلا شده‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، یک هزار و سه مادر باردار به این بیماری مبتلا شده‌اند.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، یک هزار و سه مادر باردار به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد، ۱۲ مادر باردار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، همچنین سه مادر باردار نیز علیرغم تلاش های شبانه روزی تیم های درمانی، جان خود را از دست دادند.

وی خطاب به مادران باردار افزود: برای حفظ سلامتی خود و فرزندشان، رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از هرگونه دورهمی ها و مراسمات دوری کنند.

آمار درگذشتگان کرونا ویروس در فارس به 2561 نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: متاسفانه ۳۶ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

همتی گفت: از ۲ هزار و ۵۶۱ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون  یک هزار و ۲۵۲ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۰۲ مورد مرودشت؛ ۸۱ مورد کازرون؛۶۷ مورد آباده؛ ۵۴ مورد داراب؛ ۳۹ مورد ممسنی؛ ۳۷ مورد اقلید؛ ۳۴ مورد کوار؛ ۳۲ مورد لامرد؛ ۳۱ مورد سپیدان؛ ۳۰ مورد نی ریز؛ زرقان و خرامه هر کدام ۲۹ مورد؛ استهبان و خرم بید هر کدام ۲۸ مورد؛ ۲۴ مورد قیروکارزین؛ ۱۹ مورد فیروزآباد؛ ۱۷ مورد رستم؛ زرین دشت، پاسارگاد، ارسنجان و سروستان هر کدام ۱۶ مورد؛ ۱۳ مورد بوانات؛ مهر و بیضا هر کدام ۹ مورد؛ ۶ مورد کوه چنار؛ ۵ مورد فراشبند؛ سرچهان و بختگان هر کدام یک مورد عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۰۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۴۹ هزار و ۸۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۳۷ هزار و ۶۴۵ نفر اعلام کرد.

همتی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۲۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند، همچنین ۳۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور، می توان از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان