کد خبر: ۱۴۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
رئیس شورای‌عالی بسیج حقوقدانان فارس:

رسالت بسیج حقوقدانان در روشنگری افکار عمومی دشوار است/ این فعالیت منحصر به طرح دعاوی در محاکم نیست

رئیس شورای‌عالی بسیج حقوقدانان فارس گفت: فعالیت بسیج حقوقدانان فقط منحصر به طرح دعاوی در محاکم نخواهد بود بلکه در شرایطی که حقوق بشر به حربه‌ای کهنه و نخ‌نما توسط قدرت‌های استکبار برای نیل به مقاصد سیاسی خود تبدیل شده است، رسالت بسیج حقوقدانان در روشنگری افکار عمومی بس سنگین و دشوار است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان اظهار کرد: فعالیت بسیج حقوقدانان فقط منحصر به طرح دعاوی در محاکم نخواهد بود بلکه در شرایطی که حقوق بشر به حربه‌ای کهنه و نخ‌نما توسط قدرت‌های استکبار برای نیل به مقاصد سیاسی خود تبدیل شده است، رسالت بسیج حقوقدانان در روشنگری افکار عمومی بس سنگین و دشوار است.

رسالت بسیج حقوقدانان در روشنگری افکار عمومی دشوار است/ این فعالیت منحصر به طرح دعاوی در محاکم نیست

متن کامل بیانیه رئیس کل دادگستری و رئیس شورای‌عالی بسیج حقوقدانان فارس به شرح زیر است: 

بسمه تعالی

آذر ماه سال جاری شاهد دو مناسبت از جنس مردم و ارزش‌ها بودیم، هفته بسیج و روز بسیج حقوقدانان.

پنجم آذر هر سال یادآور ایثار و حماسه جاودان بسیج و سالروز فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی است.

براستی بسیجی را از کجا می‌شناسیم؟ در صحنه‌های دفاع مقدس، در گرماگرم نبرد شرف وخون، در ارتفاعات و قلل پر از برف و یخبندان کردستان، یکه و تنها در مقابل سپاهی عظیم زیر بارش برف و گلوله آنجا که بسیجی بود و سنگر خاموش، گرمای جنوب بیداد می کرد و آنجا که زبان از فرط تشنگی در کام خشک می شد، بسیجی بود و خرمشهر، تنها و بی سلاح با کوله باری از زخم‌های بسیار.

بسیجی را چه کسی می‌شناسد در میان گرد و غباری برخاسته از هجوم تانک ها و اصابت پیاپی خمپاره‌ها...

بسیجی هیچ‌وقت به رهبرش نه نگفت، زمانی‌که الزام بود سینه دریا را در زمستان شکافت و سوار بر امواج خروشان دریا به فتح فاو نائل آمد تا زمانی که چون مجنون در جزیره به دیدار معبود شتافت و با وجود آن همه آب آنقدر تشنه ماند تا کلیه اش را هدیه کرد.

بسیجی هیچ وقت امام را تنها نگذاشت حتی در نوشیدن جام زهرآلود هم با امام بود و در طول سال‌های دفاع مقدس، بسیجی بود و امام و غربتش.

امروز هم بسیجی در همه عرصه‌ها گوش به فرمان ولایت امر آماده فداکاری است.

در اهمیت بسیج و بسیجی همین بس که امام عارفان فرمود: من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند در آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

در دنیا افتخارم این است که بسیجیم و از خداوند میخواهم با بسیجیانم محشور شوم.

12 آذرماه روز بسیج حقوقدانان فرصتی است بس مغتنم که از خیل عظیم حقوقدانان بسیجی در سطح کشور تجلیل و تکریم شود.

حقیقتا بسیج حقوقدانان متشکل از عناصری دلسوز، کارآمد و ولایت‌مدار که همواره تلاش می کنند روحیه جهادی را سرلوحه فعالیت های حقوقی خود قرار دهند.

از این حیث روزانه در سطح استان و شهرستان‌های مختلف، ده‌ها پرونده حقوقی در زمینه‌های مختلف با تلاش این عزیزان و با مشاوره و معاضدت لازم مورد بررسی قرار می گیرد که اولویت کار این عزیزان حل و فصل قضایا از مبادی مسالمت‌آمیز با هدف کاهش ورودی پرونده‌ها در محاکم قضایی است.

امروز بحمدالله بسیج حقوقدانان با بصیرت کامل و ولایت پذیری آماده فداکاری در همه عرصه‌ها است.

بدیهی است فعالیت بسیج حقوقدانان فقط منحصر به طرح دعاوی در محاکم و ... نخواهد بود بلکه در شرایطی که حقوق بشر به حربه‌ای کهنه و نخ نما توسط قدرت‌های استکبار برای نیل به مقاصد سیاسی خود تبدیل شده است، رسالت بسیج حقوقدانان در روشنگری افکار عمومی بس سنگین و دشوار است.

ایران اسلامی اگر چه با ظهور اسلام هویتی تازه یافت و فرهنگ غنی اسلام تمدن ایران اسلامی را رقم زد، اما قبل از ظهور اسلام تمدن ایرانی صاحب اولین قانون مدون حقوق بشر در دنیاست.

اسلام عزیز در 21 قرن پیش نه فقط در بحث حقوق انسان‌ها، بلکه حقوق حیوانات را نیز محترم شمرده است.

امروز اگر کشورهای غربی که قدمت آنها به 122 سال نمی‌رسد، ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند به این دلیل است که حقوقدانان اسلامی به رسالت خود عمل نکردهاند و کار به جایی رسیده که جنایتکاران علیه بشریت که خود کارنامه سیاه و ننگینی دارند، ایران اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

دولت‌های مستکبری چون آمریکا با آن سابقه سیاه ضد حقوق بشری که زندان های قرون وسطایی گوانتوناما و ابوغریب را در کارنامه سیاه خود دارند و هنوز تبعیض نژادی عمال در کشورشان حاکم است حق ندارند از حقوق بشر دم بزنند.

امروز جای جای جهان اسلام شاهد مصیبت‌های جان فرسایی است که حاصل جنایت‌های ضد بشری و دخالت قدرت‌های استکباری است.

امروز مع الاسف حقوق بشر به حربه‌ای برای چپاول و غارت و دخالت در مقدرات کشورها مبدل شده است.

ترور سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق که به دعوت رسمی آن کشور بوده و همچنین ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده توسط رژیم صهیونیشتی و ایادی منطقه و خودفروشان داخلی نمونه‌ای از حقوق بشر امریکایی و غربی است.

در عین حال دعوت می‌شود از عموم حقوقدانان محترم بویژه حقوقدانان بسیجی که این جنایت‌ها و عادی سازی روابط حکام کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم جعلی و منحوس صیهونیستی و خیانت به آرمان فلسطین را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

در پایان یاد و خاطره امام شهیدان، شهدای بسیج خصوصا حقوقدانان شهید استان فارس و همچنین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید دمحسن فخری‌زاده، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت و وطن و شهدای سلامت را گرامی می‌داریم و توفیق روزافزون حقوقدانان بسیجی را از درگاه احدیّت مسئلت داریم.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان