کد خبر: ۱۴۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۹
فرماندار خرامه در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد؛

خشک‌شدن رودخانه کُر عامل ناپایداری اقتصاد خانوار خرامه شده است/ کارخانه سیمان؛ همچنان در بلاتکلیفی

فرماندار شهرستان خرامه گفت: خشکسالی و به تبع آن خشک شدن رودخانه کُر موجب ناپایدار شدن کشاورزی و اقتصاد خانوار در شهرستان شده است.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، محمدرضا ابراهیمی طی گفتگویی تفصیلی با این رسانه به وضعیت قرمز این شهرستان به لحاظ شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: شهرستان خرامه در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد که پس از تصمیم و اعلام ستاد کرونا کشور، روز گذشته جلسه ستاد کرونا شهرستان نیز تشکیل و ضوابط و دستورالعمل مناطق قرمز اعمال شد.

وی به آمار مبتلایان نیز اشاره کرد و افزود: آمار مبتلایان به کوئید 19در این شهرستان، از ابتدای همه گیری تا کنون ۸۶۴ نفر و میزان فوتی‌ها ۲۹ نفر است.

فرماندار خرامه در ادامه با بیان اینکه بیمارستان خرامه برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی بخشی که شامل ۲۰ تخت است را تجهیز کرده و با حضور سه متخصص داخلی بصورت روزانه به بیماران خدمات درمانی ارایه می‌دهد، اظهار کرد: بیمارانی هم که نیاز به خدمات ICU داشته باشند با هماهنگی با بیمارستان‌های ریفرال(معین) شیراز به این مراکز اعزام می‌شوند.

ابراهیمی عمده مشکل شهرستان را در شرایط فعلی نبود سی تی اسکن برای بیماران بدحال عنوان کرد و افزود: به خاطر کمبود سی تی اسکن مجبور به اعزام بیماران به شیراز هستیم، همچنین کمبود اکسیژن که در حال حاضر با همکاری خیرین ۱۲ کپسول ۴۰ لیتری خریداری شده که مشکلات را کاهش داده است.

وی ادامه داد: ساخت برانکارد مخصوص بیمار کرونایی که کاملا بصورت ابتکاری و توسط همکاران تاسیسات بیمارستان خرامه ساخته شد از اقداماتی بود که مورد توجه ستاد استانی نیز قرار گرفته است.

فرماندار خرامه با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های بعمل آمده بیش از 90 درصد مردم بافرهنگ خرامه دستورالعمل‌ها را رعایت و از ماسک استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در این دو هفته اخیر محدودیت‌ها، تمام دستگاه‌ها به ویژه شبکه بهداشت، صنعت و معدن، اتاق اصناف و دستگاه‌ها همکاری کردند و از 550 صنف بالغ بر ۶۰۰۰ مورد بازدید و بازرسی بعمل آمد که ۲۲۰ مورد منجر به پلمپ و تعداد ۱۳۰ مورد به تعزیرات معرفی شدند، همچنین در اجرای طرح منع تردد با همکاری نیروی انتظامی پلیس راه، بسیج و سپاه ناحیه خرامه اجرای طرح با موفقیت اجرا شد.

ابراهیمی اضافه کرد: از اقدامات دیگر در راستای مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا، اجرای طرح شهید سردار سلیمانی است که در غالب 24 گروه هفت نفره متشکل از پزشک، پرستار، بهورز و بسیجیان کار کنترل و درمان مردم شهرستان بویژه روستاییان انجام خواهد گرفت.

خشک‌شدن رودخانه کر موجب ناپایدار شدن کشاورزی و اقتصاد خانوار در شهرستان شده است

به گفته رئیس شورای اداری شهرستان خرامه؛خشکسالی و به تبع آن خشک شدن رودخانه کر موجب ناپایدار شدن کشاورزی و اقتصاد خانوار در شهرستان شده است.

وی بیان داشت: خشک شدن دریاچه‌های بختگان و طشک که باعث تغییر اکوسیستم منطقه شده (در دوسال اخیر با رهاسازی آب زیست محیطی از سد درودزن به دریاچه بختگان این دریاچه به صورت کوتاه مدت جان دوباره گرفته است) و همچنین کاهش کمی و کیفی آب چاه‌های کشاورزی و قنوات اصلی‌ترین مطالبه مردم شهرستان خرامه است.

ابراهیمی عدم انتقال آب شرب و صنعت، با توجه به گذشت بیش از سه سال از آغاز طرح و اجرای مخازن ذخیره و سه کیلومتر از خط به دلیل عدم تامین منابع مالی و عدم انتخاب پیمانکار، بلاتکلیفی و عدم انتقال و تکمیل کار خانه سیمان شهرستان باگذشت برهه زمانی ۱۷ سال، عدم ارتقا و تعریض محور خرامه مرودشت، با توجه به حجم ترافیک بالا و عدم وجود کمربندی شهر خرامه را از دیگر مشکلات مردم این شهرستان برشمرد.

رتبه یک تولید قارچ خوراکی در استان فارس و جنوب کشور از طریق کارگاه‌های خانگی

فرماندار خرامه در ادامه این گفتگو با شیرازه، ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در شهرستان را این‌گونه برشمرد و اظهار داشت: اراضی کشاورزی فوق‌العاده مستعد و غنی جهت امر تولید غذا (محصولات کشاورزی) با حداقل آب ممکن، رتبه یک تولید قارچ خوراکی در استان فارس و جنوب کشور از طریق کارگاه‌های خانگی، ظرفیت شهرک صنعتی خرامه که تمام زیرساخت‌های آن اجرا شده و باتوجه به فاصله یک ساعته به مرکز استان و محورهای مواصلاتی ایجاد شده می ‌تواند سرریزشهرک صنعتی شیراز و کارخانجات صنعتی به این شهرستان هدایت شوند، همچنین احداث کارخانه فولاد (گندله سازی) با پیشرفت 15 درصدی، احداث پست 400 خرامه جهت تامین برق واحدهای صنعتی، منابع طبیعی و جنگل‌های غنی از پتانسیل‌های این شهرستان هستند.

حمایت از مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت و سهل‌الوصول از مطالبات مردم خرامه از مسوولان

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که اصلی ترین مطالبه مردم از مسئولان استان و شهرستان چیست؟ افزود: تامین آب بخش شرب و صنعت و کشاورزی از طریق انتقال آب با لوله از محل سد درودزن، حمایت از مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت و سهل‌الوصول مثل راه‌اندازی زنجیره تولید قارچ و گلخانه‌های کوچک مقیاس و پرورش دام، دوبانده شدن جاده خرامه_ شیراز با توجه به حجم ترافیک بالا و سوانح جاده‌ای متعدد، اجرای مصوبه دولت مبنی بر احداث کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم پس از گذشت دو سال که هیچ پیشرفتی نداشته است و رهاسازی مداوم و پایدار آب از سد درودزن جهت کشاورزی حوزه رودخانه کر از جمله مطالبات مردمی این شهرستان است.

فرماندار شهرستان خرامه در پایان به تعامل خوب و سازنده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با مجموعه مدیریت شهرستان اشاره کرد و گفت: نماینده منتخب مردم مشکلات شهرستان را به صورت مستمر از طریق ادارات کل استان و وزارتخانه پیگیری کرده و ماهیانه از حوزه انتخابیه بازدید دارند و در این مدت چندین جلسه با مدیران، صنعت گران، خیرین و مردم شهر و روستا با حضور آقای رحیمی تشکیل و مشکلات بررسی شده است.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان