کد خبر: ۱۴۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۹
معاون عمرانی استانداری فارس:

رهاسازی حقابه بختگان و رسیدن آب امید کشاورزان را احیا کرده است

معاون عمرانی استانداری فارس با عنوان اینکه خشک‌شدن دریاچه بختگان طی سالیان گذشته مشکلات زیادی را در حوزه معیشت و سلامت برای شهروندان باعث شده بود، گفت: رهاسازی مجدد حقابه بختکان موجب خرسندی و امید کشاورزان و شهروندان به احیای این دریاچه شده است.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، محمود رضایی اظهار کرد: ۴۰ میلیون متر مکعب از این آب وارد تالاب ها و ١٥ میلیون متر مکعب نیز برای جبران کسری سفره های آب زیر زمینی و شارژ رودخانه پیش بینی شده است.
    
وی با اشاره به اینکه امسال دومین سالی است که ۴۰ میلیون مترمکعب حقآبه به بختگان اختصاص داده شده است، افزود: این آب در مسیر ۱۷۰ کیلومتری در بستر کر  به بختگان رسیده است.

به گفته معاون عمرانی استانداری فارس، رهاسازی این بخش از حق آبه بختگان به منظور اجرای قانون حفاظت و احیاء تالاب ها و آیین نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب‌ها بوده است.

وی همچنین حضور زیبای پرندگان مهاجر به خصوص گونه شاخص فلامینگو که هر ساله میهمان این تالاب در سال های پر آب بوده اند را از نتایج رها تامین حقابه تالاب بختگان اعلام کرد.

معاون عمرانی استانداری فارس با عنوان اینکه خشک شدن دریاچه بختگان طی سالیان گذشته مشکلات زیادی را در حوزه معیشت و سلامت برای شهروندان باعث شده بود، اظهار کرد: رهاسازی مجدد حقابه بختکان موجب خرسندی و امید کشاورزان و شهروندان به احیای این دریاچه شده است.

رضایی حداقل نیاز آبی سالانه تالاب بختگان را ۳۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:  به دنبال صدور درخواستی برای تامین  ۱۲۰ میلیون متر مکعب  آب از سد درودزن، سال گذشته  چهل و دو میلیون متر مکعب و امسال  ۵۵ میلیون متر مکعب  آب از این محل برای تامین  حقآبه بختگان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان