کد خبر: ۱۴۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹
در ۲۱۸مین شست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در فارس مطرح شد؛

نظارت ویژه بر اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ۲۱۸مین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، بر نظارت ویژه بر اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان فارس تاکید کرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در  ۲۱۸مین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ بر نظارت ویژه بر اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان  فارس تاکید کرد.

عبدالرسول همتی با توجه به اهمیت طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در پیشگیری و کنترل بیماری کووید۱۹، بر نظارت ویژه تیم های اجرایی دانشگاه و دستگاه‌های مرتبط بر این طرح تاکید کرد.

وی هدف از نظارت ویژه بر طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» را اجرای مطلوب این طرح خواند و ابراز امیدواری کرد تا با اجرای صحیح طرح شهید سلیمانی در استان، شاهد آثار ارزشمند این طرح ملی باشیم. 

همتی ادامه داد: لازم است برای مشاهده آثار موثر طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، ارزیابی و بررسی آماری دقیق از اجرای این طرح انجام شود.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با تاکید بر بررسی پژوهش های کاربردی کروناویروس در استان گفت: پژوهش ها باید بر پایه علمی باشد و تحقیقات کاربردی کروناویروس نیز پس از بررسی و ساماندهی، توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز اطلاع رسانی می شود.

وی با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان های استان، بیان کرد: با توجه افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان های استان، تیم های بهداشتی درمانی برای بررسی دلیل افزایش و ارزیابی اقدامات پیشگیرانه به این شهرستان ها اعزام می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، تعداد تخت های عادی و ویژه بیمارستانی را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، طرح های پژوهشی، همکاری های بین بخشی، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی، دستگاه اکسیژن ساز، ظرفیت تخت های عادی و ویژه بیمارستانی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، انجام تست های تشخیصی کرونا، فعالیت بیمارستان پشتیبان، وضعیت شهرستان های استان در زمینه شیوع کروناویروس، ارائه شد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان