کد خبر: ۱۴۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مجموع بهبودیافتگان کرونا در فارس به بیش از ۱۴۱هزار نفر رسیده است/ ابتلای بیش از ۷۶ هزار نفر در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۷۶ هزار و ۶۱۹ نفر در شیراز به کروناویروس مبتلا شدند.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۱۰ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۵۱ هزار و ۹۹۷ مورد مثبت شناسایی شده است.

وی با اعلام تعداد بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: از مجموع ۱۵۱ هزار و ۹۹۷ مورد شناسایی شده، ۷۶ هزار و ۶۱۹ مورد مربوط به شیراز، چهار هزار و ۱۷۷ مورد کازرون، مرودشت سه هزار و ۸۱۳ مورد، فیروزآباد دو هزار و ۵۸۴ مورد، ممسنی دو هزار و ۵۱۹ مورد، آباده دو هزار و ۴۴۷ مورد، داراب دو هزار و ۴۰۸ مورد، کوار دو هزار و ۳۹۱ مورد، سپیدان هزار و ۷۹۴ مورد، استهبان هزار و ۵۲۰ مورد، نی ریز هزار و ۳۵۳ مورد، زرین دشت هزار و ۳۴۳ مورد، هزار و ۳۴۲ مورد مربوط به اقلید است.

همتی ادامه داد: قیروکارزین هزار و ۳۱۴ مورد، کوه چنار هزار و ۲۹۱ مورد، خرم بید هزار و ۱۸۷ مورد، زرقان هزار و ۱۲۵ مورد، لامرد هزار و ۴۶ مورد، رستم هزار و ۴۵ مورد، پاسارگاد ۹۷۵ موردفراشبند ۹۰۵ مورد، خرامه ۸۹۶ مورد، ارسنجان ۸۱۶ مورد، سروستان ۶۵۸ مورد، مهر ۶۲۹ مورد، بوانات ۵۳۷ مورد، بیضا ۴۷۹ مورد، بختگان ۴۶۱ مورد، سرچهان ۳۶۲ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متاسفانه ۳۲ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند افزود: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۶۴۹ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان نیز به ۱۴۱ هزار و ۶۷۵ نفر رسیده است.

همتی با تشکر از مردم استان فارس به پاس همکاری با مجموعه سلامت در مقابله با کروناویروس، ابراز امیدواری کرد: با استمرار این همکاری شاهد بهتر شدن وضعیت کروناویروس در استان باشیم.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان