کد خبر: ۱۴۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
واکنش شخصیت‌ها و مقامات استان فارس در پی شهادت سردار استوار؛

رشادت‌های سردار شهید استوار همواره دشمن متخاصم را به ستوه می‌آورد/ این فرمانده سرافراز نام خویش را در مسیر حقانیت انقلاب اسلامی معنا کرد

در پی شهادت سردار رشید اسلام، سردار استوار جمعی از مقامات، نهادها و تشکل‌های مختلف استان فارس شهادت این فرمانده سرفراز و دلاور را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، سردار رشید اسلام، یادگار هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوت رزمندگان جان برکف استان فارس پس از ۴۰سال پاسداری و تحمل سال‌ها درد عوارض شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل شد.


رشادت‌های سردار شهید استوار همواره دشمن متخاصم را به ستوه می‌آورد/ این فرمانده سرافراز نام خویش را در مسیر حقانیت انقلاب اسلامی معنا کرد

در پی شهادت سردار رشید اسلام، سردار استوار جمعی از مقامات و تشکل‌های مختلف سیاسی و مذهبی شهادت این فرمانده سرفراز و دلاور را تسلیت گفتند.


متن کامل پیام‌هایی که به شیرازه ارسال شده است، در ذیل می‌آید:

پیام مشترک تسلیت نماینده ولی فقیه، فرمانده سپاه فجر و استاندار فارس

استماع خبر شهادت سردار رشید اسلام مرحوم مغفور حاج عبدالرسول استوار اعلی الله مقامه الشریف موجب تأسف و تألم خاطر شد.

رشادت‌های وصف ناپذیر این فرمانده سرافراز و دلاور مرد هشت سال دفاع مقدس در فرماندهی قرارگاه های مدینه منوره و حمزه سیدالشهدا(ع) و در سایر مسئولیت های مهم و حساس ایشان، همواره دشمن متخاصم را به ستوه می آورد.

همچنین رادمردی این شهید والامقام در کنار سردار محبوب دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قدس الله نفسه الزکیه در جبهه‌های نبرد کشور سوریه علیه کفر و الحاد ، زبان زد خاص و عام است.

شهادت این مجاهد نستوه و مخلصِ فی سبیل الله را به مردم شریف کوار شیراز، خانواده مکرم شان، همرزمان و جمیع علاقمندان ایشان تسلیت عرض کرده، علو درجات و حشر با اولیاء الله و شهداء را برای ایشان از درگاه ایزد منان خواستاریم و برای جمیع بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، سردار یدالله بوعلی، عنایت‌الله رحیمی

پیام رئیس جامعه روحانیت شیراز

مِنَ المُؤمِننَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

خبر عروج ملکوتی و عاشقانه جانباز شهید سردار جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم حاج عبدالرسول استوار که پس از تحمل سال ها رنج و سختی ایام جانبازی مشتاق دیدار با همرزمان شهیدش مخصوصا سید الشهداء مقاومت حاج قاسم سلیمانی بود موجب تأسف و تأثر فراوان گردید


کشور سرافراز و ملت غیور ایران اسلامی و بویژه استان فارس همه عزت، سربلندی ، آرامش و آسایش امروز خود را مدیون دلاوری ها، فداکاری ها و ایثارگری های بزرگ مردانی می داند که در پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اطاعت محض از ولی فقیه مد ظله العالی و در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روایت گر واقعی ایثار شده اند

بدون تردید حماسه فداکاریها و از خود گذشتگی های این جانبازان سرافراز در ذهن و بر زبان مردم قدر شناس این سرزمین همواره باقی خواهد ماند و سینه به سینه و نسل به نسل به عنوان چراغ راه آیندگان خواهد بود

جامعه روحانیت شیراز ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه به محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی و مردم قدرشناس استان فارس مخصوصا شهر مقدس شیرازو همرزمان شهید عزیز و خانواده معزز ایشان از درگاه خداوند متعال برای آن شهید والا مقام علو درجات و حشر با اولیاء الهی را مسئلت می نماید./ والسلام

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب- رئیس جامعه روحانیت شیراز

پیام تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)


مِنَ المُؤمِننَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

خبر عروج و شهادت سردار دلاور اسلام و یار و یاور رزمندگان دفاع مقدس و همچنین مدافعین حرم حاج عبدالرسول استوار محمود آبادی واصل و موجب تأثر و تأسف شدید گردید ، سردار عزیزی که با استقامت و فداکاریهای خود در صحنه های مختلف علیرغم مجروحیت شیمیایی الگویی ارزشمند برای رزمندگان عزیز اسلام بود و درس ایثار و ایستادگی همراه با تعبد و اطاعت محض از ولی فقیه زمان را به مشتاقان دفاع از اسلام به بهترین وجه آموخت

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر ولی الله الاعظم حضرت حجت ابن الحسن العسکری (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی و عموم مردم ولایتمدار فارس خاصه همرزمان فداکارش و خانواده مکرم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از محضر باریتعالی حشر با اولیاء الهی جهت آن عزیز به حق پیوسته و صبر و اجر جهت بازماندگان محترم درخواست دارم./والسلام

العبد سید محی‌الدین طاهری- تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)

رشادت‌های سردار شهید استوار همواره دشمن متخاصم را به ستوه می‌آورد/ این فرمانده سرافراز نام خویش را در مسیر حقانیت انقلاب اسلامی معنا کرد

پیام سپاه فجر استان فارس

بسمه تعالی

 این شهید سرفراز نمونه‌ای از پرورش‌یافتگان در مکتب اسلام ناب بود که از آغاز مجاهدت تا پایان حیات جسمانی خویش با ثبات قدم، وصول به اهداف متعالی را دنبال می‌کرد.

سردار سرلشکر پاسدار شهید عبدالرسول استوار، نام خویش را در مسیر حقانیت انقلاب اسلامی معنا کرد. او نمونه‌ای از پرورش‌یافتگان در مکتب اسلام ناب بود که از آغاز مجاهدت تا پایان حیات جسمانی خویش با ثبات قدم، وصول به اهداف متعالی را دنبال می‌کرد.

سردار شهید استوار، تعالیم اسلام انقلابی و آموزه‌های اندیشه مطلق ولایت فقیه را دستمایه حرکت خود می‌دانست و همواره با اعتقاد راسخ،اراده استوار و رفتار الهی، با خصم زبون در درون و بیرون مبارزه می‌کرد و در این صراط نیز از بذل جان ابایی نداشت چون او فدای جان را برای اسلام یک (حداقل) در برابر (حداکثر) می‌دانست تا اینکه امروز جان عزیز او به سوی جانان پر کشید و به یاران شهیدش پیوست. او با سعادت زیست و با سعادت رفت.

سپاه فجر استان فارس همنوا با ملت بزرگ ایران و مردم شریف و شهید پرور فارس فقدان آن سردار عزیز را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و بیت شریف ایشان تسلیت عرض کرده و وصول او به آرزویش در جوار شهیدان را تبریک می‌گوید.

رضوان خدا بر او باد.


پیام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس

بسم رب الشهدا والصدیقین

عروج ملکوتی مجاهد خستگی ناپذیر در سالهای دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب س سردار حاج رسول استوار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و همه همرزمانش و مردم شریف ایران بویژه استان فارس تسلیت می گوییم.

روح بلندش با ارواح طیبه شهدا و امام حسین ع محشور و راهش پر رهرو باد


پیام شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نخبه ومنهم من ینتظر وما بدلو تبدیلا 

شهادت سردار فداکار جبهه های دفاع مقدس و امنیت کشور ومدافع حرم و جبهه مقاومت و جانباز سرافراز خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلام واز افتخارات خطه قهرمان فارس و شهرستان شهید پرور شهرستان کوار سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالرسول استوار محمود ابادی رابه رهبر معظم انقلاب اسلامی رزمندگان ایثارگران دوستان وهمرزمان آن شهید بویژه خانواده معزز و کلیه منسوبین گرامی و مردم ولایت مدار کوارتبریک وتسلیت عرض می نماییم

بی شک مردم عزیزمان ومسلمان دنیا حماسه و ایثار و فداکاری و خدمات خالصانه اورا فراموش نخواهندکرد.


پیام علی‌رضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس

بسم رب الشهداء و الصديقين

شهادت، هنر مردان خداست و مجاهدین فی‌سبیل‌الله شایسته‌ترین افراد برای کسب این مدال پرافتخار و همجواری با سالار شهیدان در بهشت رضوان الهی‌ هستند.

"حاج عبدالرسول استوار محمودآبادی" یادگار ارزشمند دوران دفاع مقدس، سرباز ولایت و یار دیرین سپهبد سلیمانی هم از جمع ما رفت و به یاران شهیدش پیوست.

استان پهناور فارس و شهر مقدس شیراز از این دلیرمردان و شیران بی‌باک کم نداشته و ندارد. یکی از این رادمردان سردار استوار بود که رشادت‌ها و جوانمردیهایش در میادین گوناگون جبهه و جنگ، دفاع از وطن و حرمین شریف و ولایت‌مداری‌اش زبانزد همه بود.

اینجانب که با همراهی تعداد زیادی از پاسداران و همرزمانش توفیق ده‌ها سال رفاقت با ایشان داشتیم، وی را رزمنده‌ایدلاور، سربازی وفادار و سرداری مخلص و بی‌ادعا می‌دانستیم.


رشادت‌های سردار شهید استوار همواره دشمن متخاصم را به ستوه می‌آورد/ این فرمانده سرافراز نام خویش را در مسیر حقانیت انقلاب اسلامی معنا کرد

شهادت این شهید عزیز را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (روحی و ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده محترم ایشان و عموم هموطنان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برایش همنشینی با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را آرزو نموده و برای خانواده معزز و بازماندگان ایشان، صبر و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

پیام رئیس مجمع نمایندگان فارس

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
لا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

 یکی دیگر از یادگاران مخلص و بی ادعای دفاع مقدس، پس از عمری مجاهده و تلاش خستگی ناپذیر در راه اعتلای وطن، به سوی معبود خویش شتافت.

هم رزم شهید سردار حاج رسول استوار در روزهای سخت دفاع مقدس و پاسداری از میهن اسلامی الحق و الانصاف مردانه خوش درخشید و در نهایت پس از سالها دست و پنجه نرم کردن با عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی و تحمل روزها بستری در بیمارستان، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به هم رزمان شهیدش پیوست.

شهید استوار مصداق کامل یک بسیجی مؤمن، خداجو، انقلابی و بی ادعا بود که هر کجا نظام اسلامی به او نیاز داشت، در سنگر خدمت به مردم و کشور با تمام توان و از سر صدق و صفا و اخلاص حاضر بود و خدمات ارزنده ای از خود در عرصه های گوناگون، به یادگار گذاشت.

سردار حاج رسول استوار در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز جزو سابقون و سرسلسله داران بود و در مبارزه با دشمنان خبیث ملت ایران، از جان و هستی خویش مایه گذاشت و یک عمر عارفانه سوخت و سختی ها را تحمل کرد، تا گزندی به نظام اسلامی وارد نشود.

امید که یک عمر خدمت خالصانه و مجاهدت خاموش این شهید سرافراز مرضی درگاه احدیت قرار گرفته و روح بلند و بزرگوارش با صلحا و اولیای الهی محشور گردد.

اینجانب شهادت این سردار بزرگ، با شرف و با غیرت را به مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، عموم ملت ایران به ویژه مردم مومن و خداجوی استان فارس و خانواده این شهید والامقام، تبریک و تسلیت عرض کرده؛ برایش رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه الهی مسالت دارم.

ابراهیم عزیزی رئیس مجمع نمایندگان فارس 


انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان