کد خبر: ۱۴۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
همرزمان شهید استوار در گفتگو با «شیرازه»:

سردار شهید استوار کاملا ولایتی و ضدفتنه بود/ روحیه دفاعی و ایثارگری و فرماندهی امنیتی این فرمانده سرافراز ستودنی بود

سردار غیب‌پرور، سردار اسدی و سردار مهدیار سه تن از یادگاران دفاع مقدس و همرزمان سرداران شهید استوار طی گفتگوهایی با «شیرازه» به بیان ویژگی‌های شاخص شخصیتی و نفش بی‌نظیر این فرمانده سرافراز در ۴۰سال مجاهدات خالصانه از دفاع مقدس تا دفاع از حرم پرداختند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سردار غیب‌پرور، سردار اسدی و سردار مهدیار سه تن از یادگاران دفاع مقدس و همرزمان سرداران شهید استوار طی گفتگوهایی با این رسانه به بیان ویژگی‌های شاخص شخصیتی و نفش بی‌نظیر این فرمانده سرافراز در ۴۰سال مجاهدات خالصانه از دفاع مقدس تا دفاع از حرم پرداختند.

سردار شهید استوار کاملا ولایتی و ضد فتنه بود/ روحیه دفاعی و ایثارگری و فرماندهی امنیتی این فرمانده سرافراز ستودنی بود
سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به مراوده بیش از ۴۰ سال با سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی اظهار داشت: ۴۰سال عددکمی نیست، این شهید سرافراز چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن یک شخصیت خودساخته بود، در دوران دفاع مقدس از شمال غرب کشور یعنی از سردشت تا جنوب غرب کشور یعنی فاو و شلمچه محال است عملیاتی در سرزمینی باشد و شهید استوار در آن حضور نداشته باشد، اگر قرار است سرزمین‌های دوران دفاع مقدس شهادت دهند حتماً نقش حاج عبدالرسول استوار بیان خواهد شد.

اسدی

وی به درتکاپو بودن این شهید در هشت سال دفاع مقدس اشاره داشت و افزود: عملیات خیبر، عملیات کربلای ۴ که در آن مجروح شدند، مرحله دوم عملیات کربلای ۵، عملیات فتح خرمشهر فتح المبین، عملیات محرم و عملیات‌های غرب کشور مانند عملیات موعود که ایشان در عملیات فتح دو فرماندهی می کردند، نشان از تکاپوی این شهید داشت که در سمت‌های فرماندهی، مسئول عملیات، مسئول اطلاعات، رئیس ستاد لشکر فعالیت داشتند.

همرزم شهید استوار به فعالیت‌های بعد از دوران دفاع مقدس این فرمانده شهید اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار مسئول اطلاعات نیروی زمینی سپاه، مسئول آموزش و فرمانده دانشکده علوم و فنون بود که با نگاهی به مسوولیت‌ها می‌بینیم همواره در تلاش بود و وقتی نیاز شد فرماندهی قرارگاه مدینه منوره را بر عهده‌ گرفت و بعد از آن فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در غرب و هنگامی که بحث مدافعین حرم پیش ‌امد این شهید بزرگوار مدت‌های مدیدی در سوریه به مبارزه پرداخت.

سردار غیب‌پرور به نقش سردار شهید استوارمحمودآبادی اشاره کرد و افزود: سردار شهید استوارمحمودآبادی نقش تعیین کننده‌ای در آزادسازی منطقه النقیه الزهرا داشت و بعد از آنجا در عراق که برای حفظ نظام و انقلاب آرام و قرار نداشت و شهید استوارمحمودآبادی یک انسان کاملا ولایتی بود و شخصی  ضد فتنه بود که در فتنه ۸۸ شیراز با دیدن آن ظلم‌ها حال دگرگون و ناراحت کننده‌ای داشت که من شهادت می‌دهم ایشان نسبت به حضرت آقا خود را یک سرباز کوچک می‌دانست و نسبت به اهل بیت(ع) یک علاقه خاصی به امام مجتبی علیه‌السلام داشت که هم در شهادت و هم در ولادت امام حسن مجتبی(ع) همواره مجلس روضه و شادی برگزار می‌کرد و علاقه وافری به حضرت زهرا سلام الله علیها داشت.

فرمانده قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) از دست دادن این شهید بزرگوار را یک ثلمه‌ای برای جبهه انقلاب دانست و اظهار کرد: خدا کند امثال شهید استوار محموذآبادی که شهید می‌شوند نسل جوان ما راه خود را بهتر پیدا کنند.


اسدی

سردار شهید استوار جهت پاسداشت این انقلاب همواره با دشمنان به مبارزه می پرداخت

سردار سرتيپ پاسدار محمدجعفر اسدي معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) نیز با عنوان اینکه ما آنچه داریم از اسلام و قرآن است، اظهار داشت: در این عصر هرچه داریم مدیون حضرت امام خمینی رحمة الله علیه، رهبر معظم انقلاب و شهید بزرگوار استوار محمودآبادی هستیم.

وی با اشاره به این که مقلد از سرباز بالاتر است گفت: شهید استوار محمودآبادی از همان ابتدای تشکیل انقلاب مقلد حضرت امام(ره) بودند.

همرزم شهید استوار ضمن اشاره به تربیت نسل انقلاب توسط سومین شهید محراب اظهار داشت: خداوند رحمت کند شهید محراب را که همواره در تربیت نسل انقلاب می‌کوشید که این جوان هنگامی که موهای صورتش تازه شکفته شده بود از شهرستان کوار به شیراز جهت تکمیل دوره تحصیلات خود عزیمت کرد.

 معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)به سرباز بودن  شهید استوار در دوران انقلاب و بعد از آن در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید استوار محمودآبادی همواره در جنگ تحمیلی در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشت و جهت پاسداشت این انقلاب در جبهه‌های غرب کشور از جمله سوریه، عراق به مبارزه می‌پرداخت که آخرین روزهای حیات خود را در جوار حرم اهل بیت علیهم السلام بود.

سردار اسدی افزود: در یک جمله می‌توان گفت سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی علاقمند به اهل بیت و مقلد امام و مقام معظم رهبری بود که این افتخاری است که حضرت امام(ره) سربازانی را تربیت کردند که بی‌نظیرند و ما در دنیا همانند این شهدا نداریم که بی ادعا این همه خدمت برای جامعه بشریت داشته باشند.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در پاسخ به شیرازه مبنی بر نقش سردار استوار محمودآبادی در جبهه مقاومت بیان داشت: سردار استوار محمودآبادی یکی از فرماندهان جبهه مقاومت بود که با حضور در سوریه توانست منشأ خیر باشد و برنامه سنگینی برای آزادی عراق داشت که بخشی از آن انجام شد ببخشید دیگر موکول شد تا دیگر سربازان اهل بیت انجام دهند.

اسدی


روحیه دفاعی، قدرت جسارت و روحیه ایثارگری شهید استوار زبان‌زد بود

سردار جابر مهدیار نیز دیگر همرزم شهید استوار طی گفتگو با شیرازه اظهار داشت: سردار شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی قبل از انقلاب در جنگ نقش اساسی و محوری ایفا کردند و قدم‌های بسیار خوبی در مبارزه با رژیم شاهنشاهی داشتند.

سرپرست دفتر نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: یکی از سمت‌های اولیه ایشان در سپاه، آموزش نیروهای انسانی و اعزام به جبهه بود که به مرور زمان به دلیل تخصص ایشان در خصوص اعتقادی و مفاهیم دینی و نهادینه شدن موضوعات دین، یکی از افراد موثر و اثرگذار و ثابت قدم در موضوع بحث میدانی و ورود به مباحث حضرت امام(ره) و موضوعات مقام معظم رهبری برای اجرا در حرکت‌های سنجیده در موضوع دفاع مقدس و جبهه مقاومت و همچنین حوزه سازندگی در کشور و خارج از کشور توانست قدم‌های بزرگ و بلندی بردارد.

وی تصریح کرد: طبیعتا چنین شخصیتی وقتی در کنار سردار شهید سلیمانی قرار گرفت، یکی از مجریان بالقوه و افراد موثر برای اجرای تدابیر سرلشکر شهید سلیمانی بود.

سردار مهدیار گفت: این فرمانده شهید با یاران خوبی از جمله سردار شهید حاج عبدالله اسکندری شهید مدافع حرم و سایر شهدای عزیز که در عرصه مقاومت و دفاع از کشورهای اسلامی در جبهه‌های مقاومت همراه بود.

این همرزم سردار شهید استوار به خصوصیات بارز این شهید اشاره کرد و گفت: روحیه دفاعی، قدرت جسارت و روحیه ایثارگری ایشان از جمله مسئله مهمی است که زبان‌زد همه بود، همچنین برخورد مناسب و عاطفی با زیرمجموعه از جمله خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود که همیشه در موضوع دفاع کار کردند، به خصوص در مرزهای غرب کشور و اختصاصا در قرارگاه غربی کشور  بسیار موثر بودند و با مدیریت خوب توانستند امنیت منطقه را در برابر گروه‌های معاند حفظ کنند.

وی در پایان شهادت این رزمنده مجهاد را فقدان سنگینی دانست که مشیت الهی خداوند به آن عنایت کرد و لباس شهادت را به تن کرد و در جوار حضرت امن محشور باشد.

به گزارش شیرازه، مراسم تشییع پیکر مطهر سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی امروز با حضور فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری در شهر شیراز برگزار شد. 

انتهای پیام/ ح/ ر/ م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان