کد خبر: ۱۴۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کشف ۲تُن مواد مخدر در فارس تا دستگيری عاملان سرقت از باغ‌های جهرم

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف 2 تن مواد مخدر در فارس

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 2 تن انواع مواد مخدر طی 48 ساعت گذشته در این استان خبر داد. 

سردار یوسف ملک زاده، اظهار کرد: همواره یکی از اولویت های فرماندهی انتظامی استان فارس مبارزه بی امان با مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز مبارزه با مواد مخدر در دستور کار ویژه این فرماندهی قرار دارد، افزود: با تلاش مأموران انتظامی استان فارس طی 48 ساعت گذشته، 2 تن انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این رابطه 5 دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و 9 قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله های مواد مخدر را از استان های شرقی کشور به استان فارس و همچنین از این طریق به استان های غربی انتقال دهند که با سرعت عمل و هوشیاری پلیس فارس شناسایی و دستگیر شدند.

ملک زاده گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 41 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش 13 درصدی روبه رو بوده است.

وی هشدار داد: پلیس فارس با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و مأموران انتظامی استان در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.       

کشف داروی غیرمجاز در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از كشف 136 بطري انواع شربت دام غيرمجاز در این شهرستان خبر داد. 

اسماعیل زراعتیان، گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی دو داروخانه دامپزشكي دارای داروهای غیر مجاز و قاچاق شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی از داروخانه های مورد نظر بازدید كردند كه در نتیجه آن 136 بطري انواع شربت دام غیر مجاز و قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری 2 متهم در این راستا و معرفی آنها به مرجع قانونی، خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش این داروهای غیرمجاز، 550 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در پایان از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشكوك در زمينه توزيع داروي غيرمجاز و قاچاق را از طريق تلفن 110 به پليس گزارش كنند.

دستگیری سارقان مسلح متواری در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری 4 سارق مسلح متواری خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو پارس اقدام به سرقت و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در محورهای مواصلاتی این شهرستان می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

داوود امجدی، ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ، در نهایت خودرو مورد نظر پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، متوقف و در این خصوص 4 متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در بازرسی از خودرو متهمان، یک قبضه اسلحه شکاری به همراه فشنگ های مربوطه، یک دستگاه دوربین، 6 دستگاه تلفن همراه و یک بسته برچسب جهت تغییر در ارقام پلاک خودرو کشف شد، افزود: متهمان به جرم ارتکابی سرقت و جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

 امجدی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد کیفری می باشند، تأکید کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان با جدیت تمام مقابله و برخورد با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم را در دستور کار دارد.

دستگيري 27 متهم تحت تعقيب در شيراز

ماموران انتظامي شهرستان شیراز طي 24 ساعت گذشته، 27 متهم تحت تعقيب را دستگير كردند. 
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجراي دستورات قضائي و با هدف دستگيري مخلان نظم و امنيت و متهمان تحت تعقيب، شناسايي اين افراد در دستور كار ماموران انتظامی این فرماندهي قرار گرفت.

فرج شجاعي، اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فني و پليسي طی 24 ساعت گذشته، 27 متهم را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه آن ها را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز تصريح كرد: در سوابق اين افراد جرايمي همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهين و تمرد نسبت به ماموران، جعل و كلاهبرداري و ايجاد ضرب و جرح ديده مي شود.

پلمب 28 واحد صنفي متخلف در مهر

فرمانده انتظامي شهرستان مهر از اجراي طرح نظارت بر اصناف و پلمب 28 واحد صنفي متخلف طی ماه گذشته خبر داد. 

عظیم الله کرمی، گفت: در راستاي اجراي مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پيشگيري از شيوع اين بيماري در بين شهروندان، طرح بازديد و نظارت بر واحدهاي صنفي متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا مي‌باشد.

وي افزود: ماموران دايره نظارت بر اماکن عمومي اين فرماندهي با همکاري اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحدهاي صنفی اين شهرستان بازديد و بر رعايت صحيح شيوه نامه هاي بهداشتي نظارت مي‌کنند.

 کرمی تصريح کرد: ماموران انتظامي ضمن بازديد از 225 واحد صنفي، 28 واحد متخلف را به علت عدم رعايت قوانين و مقررات و عدم رعايت موارد بهداشتي با دستور مقام قضائي پلمب كردند.

كشف كالاي قاچاق 6 میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار از كشف يك محموله قاچاق به ارزش 6 میلیارد ريال خبر داد. 

لطف الله محمدي، گفت: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور بندر عسلويه - اصفهان به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از این اتوبوس، یك دستگاه ال سی دی، يك دستگاه ماشين لباس شویی، 4 دستگاه لپ تاپ، 8 دستگاه مایکروور، 8 دستگاه گيربكس خودرو، 100 عدد هدفن، 60 دستگاه اسپيكر، 22 عدد ميكروفون، 397 عدد انواع لوازم جوانبي تلفن همراه، 3 دستگاه موتور خودرو و 3 دستگاه پمپ هيدروليك خودرو سنگين قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف شد.

محمدي با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را  6 میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه یک متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، به مرجع قضايي تحویل داده شد.

کشف زمین خواری 3 هکتاری در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از آزاد سازی بیش از 3 هکتار از منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان ارسنجان مبنی بر تصرف 3 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در یکی از مناطق توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

محمد علی فرهادی، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، با حضور نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان در اقدامی عملیاتی اراضی تصرف شده به میزان 3 هکتار آزادسازی شد.

وی ارزش زمین های آزاد شده را برابر با نظر کارشناسان بالغ بر 15 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متهم این پرونده پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد .

جمع آوری 70 معتاد متجاهر در ممسنی

فرمانده انتظامي ممسنی گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی 2 هفته گذشته در سطح این شهرستان،70 معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 

محمد نیکبخت، با اعلام اين خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پيشگيري از سرقت و کاهش جرايم طی 2 هفته گذشته در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامي با هماهنگی مراجع قضائی با ورود به محل‌ پاتوق افراد معتاد، موفق شدند 70 نفر از معتادان متجاهر را جمع آوري و به مراکز ترک اعتياد و دادسرا تحویل دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تأکید کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت تمام در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

قاتل متواری پس از 5 ماه دستگیر شد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کازرون یک قاتل فراری پس از 5 ماه شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در تشریح این خبر گفت: در پی قتل فردی 43 ساله با اسلحه گرم در تیرماه سال جاری در این شهرستان و متواری شدن قاتل، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تحقیقات گسترده و شبانه روزی، در نهایت پس از 5 ماه متهم شناسایی و به همراه همدستش در یک عملیات ضربتی توسط مأموران دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این قاتل، یک قبضه اسلحه گرم که در قتل از آن استفادهکرده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازون در پایان خاطر نشان کرد : نيروي انتظامي با قاطعيت با برهم زنندگان نظم وامنيت عمومی برخورد مي کند.

کشف 10 فقره سرقت خودرو در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند 3 نفره سارقان خودرو نیسان و کشف 10 فقره سرقت از آنان خبر داد. 

کاووس حبیبی، اظهار داشت: درپی ارسال چند فقره پرونده سرقت خودرو نیسان در سطح شهر شیراز به پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مأموران 3 سارق سابقه دار حرفه اي را شناسایی و آن ها را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

 رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به 10 فقره سرقت خودرو نیسان در سطح شهر شیراز اعتراف کردند، تصریح کرد: در این خصوص تعدادی از شاکیان شناسایی و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

حبیبی به شهروندان هشدار داد: به هنگام پارک خودرو از پارکینگ های عمومی استفاده کرده و خودرو را در نقاط خلوت و تاریک پارک نکنند.

دستگيري عاملان سرقت از باغ‌های جهرم

جانشين فرماندهی انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري عاملان سرقت از باغ های این شهرستان و اعتراف آن ها به 17فقره سرقت خبر داد. 

علي اصغر محمدپور، اظهار کرد: در پي وقوع چند فقره سرقت از باغ های سطح شهرستان و شكايت مالباختگان، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وي افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني، 2 سارق را شناسایی و با هماهنگي قضايي در یک عملیات غافلگیرانه آن ها را دستگير کردند.

 محمدپور بیان داشت: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي پليس، به 17 فقره سرقت از باغ ها در سطح شهرستان جهرم اعتراف کردند.

جانشين فرماندهی انتظامي شهرستان جهرم با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، گفت: شهروندان می توانند با مشاهده تردد افراد مشکوک در سطح باغ ها و ویلاها، موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان