کد خبر: ۱۴۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
در میزگرد مجازی «شیرازه» مطرح شد:

بیانیه می‌تواند در جریان‌سازی مفید باشد اما هدف نیست/ وظیفه دانشجویان در گام دوم انقلاب زنده نگه‌داشتن «ما می‌توانیم» در عمل است

دبیر قرارگاه شهید احمدی‌روشن بسیج دانشجویی فارس، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و مسئول خواهران مدیریت گفتمان‌سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس در میزگرد مجازی «شیرازه» به بررسی رسالت و چالش‌های جنبش دانشجویی پرداختند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان فارس به مناسبت روز دانشجو در میزگرد مجازی با این رسانه، به بررسی بعضی از مشکلات و معضلات مبتلا به تشکل‌های دانشجویی پرداختند.

علی گرامی دوست دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس در ابتدا این میزگرد اظهار داشت: جنبش دانشجويي با بصيرت به خوبي تشخيص مي‌دهد و با تكليف محوري به وظايف خود حتي با پرداخت هزينه‌هاي مادي و جاني جامه عمل مي‌پوشاند، چه آنكه اين پرداخت هزينه و تكليف محوري با بصيرت را در برهه‌هاي مختلف از جمله 16 آذر سال32، شكل گيري انقلاب دوران دفاع مقدس و پس از آن شاهد بوديم.

وی افزود: دانشجویی باید در تشکل فعالیت داشته باشد که به دنبال پست و مقام نباشد در غیر این‌صورت این عامل یک آفت خواهد شد. دانشجو باید منتقد باشد نه مطیع.

به گفته گرامی‌دوست، دانشجو نباید طبق جهت باد جهت پرچمش نیز تغییر کند، اگر دانشجو فهم سیاسی داشته باشد قطعا جهت پرچمش با هر بادی تغییر نخواهد کرد.

رسالت فعلی جنبش دانشجویی آگاهی و بیداری مردم و دانشجویان است

دبیر قرارگاه شهید احمدی‌روشن در خصوص رسالت‌های جنبش دانشجویی اظهار داشت: یکی دیگر از رسالت های فعلی جنبش دانشجویی آگاهی، بیداری و همراه کردن مردم و دانشجویان است‌. معتقدم دانشجو باید فکر داشته باشد و هر چیزی را که می شنود در مورد آن فکر کند، جنبش دانشجویی باید دانشجویان را بیدار کند و احساس مسئولیت در بین آن‌ها ایجاد کنند. متاسفانه در حال حاضر تشکل‌ها همین ‌بیداری را هم ندارند و از افراد و نهاد خاصی طرز فکر اتخاذ کرده و روحیه‌ی انتقادگری و متفکر بودن دانشجویی را از دست می دهند.

وی با عنوان اینکه اگر قرار باشد کسی در روند حرکت جامعه، تغییری ایجاد کند، قطعا آن فرد، دانشجو است، گفت: جنبش دانشجویی باید بدون وابستگی به هر گونه جریان و حزبی، روشن و شفاف مسائل مملکت را تحلیل کند و خود مولد افکار باشد و وابسته به جناح‌های سیاسی عمل نکند. سیاسی بودن به این معناست که دانشجو در خصوص تصمیمات سیاسی کشور آگاهی داشته و نسبت به آن رویکرد نقدگرایانه داشته باشد.

بیانیه می تواند در جریان سازی مفید باشد اما هدف نیست/ در مقابله با استکبار جهانی، نیازمند همت چند جانبه است/ وظیفه دانشجویان در گام دوم انقلاب زنده نگه داشتن

گرامی‌دوست تصریح کرد: ما میراث دار شهدای دانشجو هستیم و نسبت به خون ریخته شده‌ی شهدای دانشجو مسئولیت داریم اگر سیاست زدایی از دانشگاه برای ما اهمیتی نداشته باشد، قطعا نسبت به این میراث خیانت کرده‌ایم. لذا در این مقطع حساس و تاریخی کشور که بی شک سرنوشت ساز خواهد بود و آیندگان و سایر ملت های دنیا در رابطه با آن به قضاوت خواهند نشست، نقش و رسالت جنبش دانشجویی راه را برای پیشرفت و تعالی کشور هموار می سازد.

برای نمود گام دوم انقلاب، نیازمند همت اجتماعی هستیم

وی با اشاره بر وظایف دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: ما زمانی که از گام دوم انقلاب سخن می‌گوییم یعنی اینکه باید منافع کشور را در نظر بگیریم. عدالت و مبارزه با فساد نیز توصیه‌هایی برای ایجاد تمدن نوین است، این دو مقوله همت اجتماعی را می‌طلبد، به طوریکه مردم باید مطالبه گر مبارزه با فساد باشند.

دبیر قرارگاه احمدی روشن یکی از ویژگی های دانشجو را مطالبه گر مخصوصا در حوزه اقتصادی دانست و اظهار داشت: مبارزه با فساد باید در فهم دانشجو گنجاده شود و در قبال فساد باید اعتراض کند. اکنون معنویت و اخلاق در جامعه رخت بسته است، از بین رفتن معنویت و اخلاق را می‌توان به طور وضوح در وعده‌های انتخاباتی مشاهده کرد، زمانی که فردی به وعده‌های خود عمل نمی‌کند باید نسبت به آن منتقد بود. بی اخلاقی در جامعه به قدری افزایش یافته که اکنون سرمایه‌ی اجتماعی و اعتماد مردم به سیستم از بین رفته است، در گذشته مردم نان شب خود را به جبهه‌ها ارسال می کردند ولی اکنون چه؟

گرامی دوست تاکید کرد: جنبش دانشجویی باید روح بیانیه گام دوم انقلاب را بفهمد و مسیر خود را نسبت به آن مشخص کند، آرمان خواهی و آرمان گرایی و احساس مسئولیت اجتماعی از وظایف دیگر اصلی جنبش دانشجویی است. بیش از ۴۰ بار کلمه‌ی جوان در بیانیه گام دوم انقلاب تکرارشده است، بحث سبک زندگی، علم و پژوهش، عدالت و مبارزه با فساد و گفتمان سازی از جمله مواردی است که تشکل‌های دانشجویی می‌توانند بخش مهمی از آن را پیگیر باشند.

وی با عنوان اینکه وقت آن رسیده است که دانشجویان با بهره گیری از نیروی عظیم دانشجویان مومن و متعهد در دانشگاه‌های سراسر کشور اقداماتی در خور توجه انجام دهند، گفت: تجربه نشان داده است فرد فرد این دانشجویان در اقصا نقاط کشور، در آگاه‌سازی افکارعمومی قدرت حیرت آوری دارند که حضورشان در کانون اجتماعات مردمی همچون مساجد دانشگاه و محلات... تحول آفرین است. جنبش دانشجویی باید بدون وابستگی به هر گونه جریان و حزبی، روشن و شفاف مسائل مملکت را تحلیل کند و خود مولد افکار باشد و وابسته به جناح‌های سیاسی عمل نکند.

به گفته گرامی دوست، جنبش دانشجویی باید تمام توان خود را برای رسیدن به دولت جوان و حزب اللهی به کار بگیرد، آرمان‌های امروزی و رسالت اصلی جنبش دانشجویی باید رسیدن به دولت جوان و حزب اللهی باشد. دانشجویی باید خروجی دانشگاه باشد که رشد کافی را در تمامی ابعاد داشته باشد.قطعا اجرای هر سیاست و برنامه نیازمند نیروی انسانی برآمده از گفتمان انقلابی گری است، جنبش دانشجویی محمل مناسب برای پرورش نیرو است.

وی در پاسخ به سوال شیرازه مبنی بر رکود جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر گفت: من قبول ندارم که جریان دانشجویی نسبت به دوره‌های قبل ضعیف‌تر شده است این یک گمشده تاریخی است که در جریان دانشجویی وجود دارد به گونه‌ای که هر کسی وارد این جریان می‌شود می‌گوید جریان دانشجویی در دوره‌های قبل فعال‌تر بوده‌ البته معتقدم که باید فعالان دانشجویی را در شرایطی که بوده‌اند بررسی کنیم.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن افزود: متاسفانه برخی از دانشجویان به وضع موجود عادت کرده و اعتقادی به تغییر ندارند و در نتیجه‌ی آن نیز کار برای تشکل‌های دانشجویی سخت می‌شود. به نظر می رسد جنبش دانشجویی از رسالت اصلی خود فاصله گرفته است، زمانی که محاظفه کاری به جای انقلابی گری و سهم خواهی به جای آرمان خواهی، شور سیاسی به جای تحلیل سیاسی جایگرین می‌شود قطعا این امر، تشکل دانشجویی را با چالش مواجه می کند.

گرامی دوست شرایط کنونی جنبش دانشجویی پس از فراز و فرودهای فراوان در شرایط حساسی دانست و گفت: در شرایط فعلی برخی جریانات غربگرا به دنبال دور کردن جنبش دانشجویی از اهداف و آرمان‌های استراتژیک خود یعنی تحقق عدالت و مطالبه‌گری و استکبارستیزی هستند و می‌خواهند از آن به عنوان ابزار و اهرم فشاری در مقابل حرکت های روشنگرانه استفاده کنند. برخی جریانات وابسته که روشنگری و بیداری دانشجو موجب به خطر انداختن موجودیت آنها می‌شود، می‌کوشند تا درک و هوشیاری دانشجویان را تحت‌الشعاع شعارها و رفتارهای هیجانی و عاطفی قرار دهند و نقش و جایگاه دانشجو و دانشگاه و جنبش‌های دانشجویی را تنزل بخشند.

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی، از قبل از پیروزی تا امروز نشان داده که همواره دانشجویان، خط شکن کارهای سخت و دشوار بوده است و در بزنگاه‌ها، فارغ از وابستگی‌های سیاسی و جناحی که برخی سیاسیون به آن مبتلا هستند، به حرف و شعار بسنده نکرده و با جان و دل به میدان عمل می‌آیید

وی با طرح این سوال که آیا می‌شد چشم فتنه ۸۸ را تنها با بیانیه و برگزاری همایش و سمینار درآورد؟ ابراز کرد: تنها راه ریشه کن کردن جاسوسان سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۵۸، تسخیر سفارت بود و لاغیر؛ تنها راه پایان غائله ۱۸ تیر، حضور مردم در ۲۳ تیر بود و لاغیر؛ و تنها راه خاموش کردن فتنه ۸۸، حماسه ۹ دی بود و لاغیر.حال، چشمان همه مردم به اقدامات انقلابی دانشجویان در پیچ های اثرگذار انقلاب است. اگر کار به وقتش انجام نگیرد، دیگر مفید فایده نخواهد بود. امروز جنبش دانشجویی، اگر پا به پای نگرانی‌های مکرر و مشدد رهبر انقلاب، فریاد نکشد و هزینه آن فریاد و اقدام را ندهد، شاید فردا دیر باشد.

به گفته دبیر قرارگاه احمدی روشن، از مسئله ی اخراج کارگران کارخانه سیمان استهبان گرفته تا واگذاری کارخانه قند فسا تا مسئله ی آب شرب بیرم تا آلودگی هوای زرقان تا مسئله ی مردم دشت کربال تا ساخت و ساز های غیرمجاز صدرا و کوه خواری و...همه ی موارد از مطالبه گری‌های بسیج دانشجویی است ک به صورت مسئله محور صورت گرفت. مجوعه بسیج دانشجویی استان فارس در یک سال گذشته همواره خود را در کنار مردم دیده است و صدای مردم بوده است.

به اعتقاد گرامی دوست، جنبش دانشجویی پرچم برافراشته در مبارزه با ظلم و استکبارستیزی است و نقطه عطف فعالیت دانشجویان در ۱۶ آذرماه سال ۳۲ 13بود که در آن زمان سنگ بنایی گذاشته شد و تا امروز نیز ادامه دارد که این سنگ بنا روحیه استکبار ستیزی بود و خاصیت اصلی جنبش دانشجویی مسئله استکبار ستیزی است که حرکت استکبارستیزی در ایران از سال ۱۳۳۲ آغاز شد و اوج آن را در تسخیر لانه جاسوسی به تجلی رسید.

وی تصریح کرد: جامعه دانشگاهی و دانشجو همواره قشر نخبه وآگاه جامعه به شمار می روند و در عرصه های مختلف به عنوان وجوان آگاه و قشر مطالبه گر و روشنگر هدایت جامعه را برعهده دارند.در تمام این سال‌ها ۱۶ آذر وجهه استکبارستیزی خود را نزد دانشجویان حفظ کرده است و در سالیان گذشته که استکبار فشار بیشتری به کشور وارد کرده است، چهره ضد استکباری دانشجویان نمود بیشتری داشته است.

وی در خصوص برگزاری برنامه های روز دانشجو در دانشگاه های گفت: معتقدم نباید ۱۶ آذر صرفا به جشن‌های ماست خوری و تجلیل از فعالان و پخش موسیقی تبدیل شود. ما در تاریخ انقلاب حوادث زیادی داشتیم ولی چرا حادثه‌ی 16 آذر با شهادت سه نفر از دانشجویان ماندگار شده است، اهمیت این موضوع را نشان می دهد.قطعا شهادت سه دانشجویی که بیدار بودند و نسبت به مسائل جامعه دغدغه داشتند،

گرامی دوست خاطرنشان کرد: می‌تواند برای نسل‌های بعدی بازتاب داشته باشد، امروزه نباید این دانشجویان را فراموش کنیم که زمانی توانستند استعداد بالقوه را به بالفعل تبدیل کرده و استکبارستیزی را در عمل نشان دهند. امروزه ما باید راه دانشجویان16 آذر را ادامه دهیم و در مقابل اتفاقات کشور بی تفاوت نباشیم، امروزه ما مسئولیت سخت و سنگین‌تری از دانشجویان ۶۰ سال پیش برعهده داریم.

استکبار ستیزی رویکرد اصیل جنبش دانشجویی است/ وظیفه دانشجویان در گام دوم انقلاب زنده نگه داشتن " ما می توانیم" در عمل است

عاطفه محمدی مسئول خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس در ادامه این میزگرد با اشاره بر فلسفه وجودی نام گذاری روز دانشجو گفت: روز ۱۶ آذرماه سال۱۳۳۲ تعدادی از دانشجویان در اعتراض به ورود نیکسون، معاون رئیس جمهور امریکا پس از وقوع کودتای ۲۸ مرداد به شهادت می رسند. روز ۱۶ آذرماه به نام روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب، استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ ثبت شده است. این روز یکی از رسالت های جنبش دانشجویی انقلابی دربرابر این ظلم ستیزی ها و استبکارها، تلاش برای فهمیدن است یعنی تفکر و همچنین افزایش بصیرت و آگاهی و بویژه دشمن شناسی در عصر معاصر است.

وی افزود: وقتی صحیفه امام(ره) را که مطالعه می کنیم می بینیم که ایشان انتطارات خودشان را از دانشجویان مطرح کردند. یکی از این انتظارات این هست که در رخداد ها و مراحل حساس و تعیین کننده ای همچون انتخابات، همراه با دیگر بازوان فکری جامعه، با ارائه ملاک ها و معیارها مردم را برای مشارکت و حضور موثر در سرنوشت خویش مدد رسانند.

محمدی در خصوص صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و نقش ویژه جوانان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که برای تبیین مسیر ملت ایران در راستای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، به جایگاه دانشجو و تشکل های دانشجویی و انقلابی توجه ویژه ای دارد. یکی از عبارات کلیدی در این بیانیه که حتی میتوان ادعا کرد روح و موتور محرکه این بیانیه است. عبارات ما میتوانیم است‌. عبارتی که متاسفانه به دلیل کم توجهی برخی از دولتمردان به آن و برخورد کلیشه ای با آنها ظلم به ملت ایران است. حذف این حقیقت از ادبیات گفتاری و رفتار جامعه و باور داشتن به آینده روشن برای ایران.

مسئول خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: متاسفانه این روز ها شاهد القای مفاهیمی به ذهن جمعی ملت ایران هستیم که در تقابل با مفهموم ما می توانیم است. بنابراین دانشجویان به عنوان جوان ترین نیروی آگاه، فعال موظف هستند این مفهوم را چه در عمل و چه در کلام زنده نگه دارند.

به گفته عاطفه محمدی، رکود جنبش دانشجویی علل مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از مهمترین علت ها، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه دانشجویان و بی تفاوت کردن آنان در برابر مشکلات و مسائل جامعه می باشد.

وی با عنوان اینکه فعالیت ها در بیانیه دادن خلاصه نمی شود، اظهار داشت: شهید بهشتی در تعریفی از دانشجو ها فرمودند: «دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند، نماز امت قضا می شود». از این رو وظیفه موذن بودن برای دانشجو درنظر گرفته شده و دانشجو بیدار کننده و هشدار دهنده است‌. یعنی دانشجو بازوی اجرایی نیستند بلکه بازوی پیگیر کننده و مطالبه گری کشور و نظام اسلامی هستند. البته این مطالبه گری باید همراه با راه حل و ارائه نظرات و پیشنهاد خوب باشد.

محمدی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره استکبار بیان کرد: امام خامنه ای (حفظه الله) میفرمایند «...استكبار یعني چه؟ استكبار یك تعبیر قرآني است؛ در قرآن كلمه‌ي استكبار به كار رفته است؛ آدم مستكبر، دولت مستكبر، گروه مستكبر، یعني آن كساني و آن دولتي كه قصد دخالت در امور انسان ها و ملّت هاي دیگر را دارد، در همه‌ي كارهاي آنها مداخله می كند براي حفظ منافع خود؛ خود را آزاد می داند، حقّ تحمیل بر ملّت ها را براي خود قائل است، حقّ دخالت در امور كشورها را براي خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ‌كس نیست؛ این معناي مستكبر است.

مسئول خواهران مدیریت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس در ادامه تصریح کرد: نقطه‌ي مقابل این جبهه‌ي ظالم و ستمگر، گروهي هستند كه با استكبار مبارزه می كنند؛ مبارزه‌ي با استكبار یعني چه؟ یعني در درجه‌ي اوّل زیر بار این زورگویي نرفتن؛ معناي استكبارستیزي یك چیز پیچ‌وخم‌دارِ پیچیده‌اي نیست؛ استكبارستیزي یعني یك ملّتي زیر بار مداخله‌جویي و تحمیل قدرت استكبارگر یا انسان مستكبر یا دولت مستكبر نرود؛ این معناي استكبارستیزي است.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: می توان گفت که استکبار ستیزی رویکرد اصیل جنبش دانشجویی است که الحمدلله فعالیت های تشکل های دانشجویی در این زمینه بسیار پررنگ است.

بیانیه می تواند در جریان سازی مفید باشد اما هدف نیست/ در مقابله با استکبار جهانی، نیازمند همت چند جانبه است/ وظیفه دانشجویان در گام دوم انقلاب زنده نگه داشتن

بیانیه می تواند در جریان سازی مفید باشد اما هدف نیست/ در مقابله با استکبار جهانی، نیازمند همت چند جانبه است

مهدی سالاری پناه دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به پیام شفاهی رهبر انقلاب در سی امین سالگرد اتحادیه اسلامی دانشجویان گفت: توصیه اکید ایشان در این پیام، پافشاری بر مبانی بود. به پشتوانه مبانی انقلاب و انقلابی گری، جریان سازی با حفظ شانیت، ارتقا سطح دانشجویی و فعالیت آن در جنبش های دانشجویی باید شکل بگیرد. رسالت های تشکل های دانشجویی ذیل مبانی انقلاب باید تئوریزه بشود و نهایتا در عرصه عمل و هدف گذاری گنجانده شود.

وی افزود: مبانی در گام اول انقلاب به اندازه کافی گفته شده و مشخص است. طبق توصیه رهبری پافشاری بر مبانی تا رسیدن به عرصه عمل و فرهنگ سازی شدن این موضوع، وظیفه تشکل ها در گام دوم انقلاب است. طبق نیاز سنجی های فعالیتی در برخورد با مسائل مختلف مثل کرونا، انتخابات ها، اتفاقات دانشگاهی در سطح شهرو.. باید ذیل مبانی انقلاب با این دید و در چهارچوب شکل بگیرد و به سرانجام برسد.

دوری از اهداف، ورود غیر ضروری به جریان ها علت رکود تشکل های دانشجویی است

سالاری پناه با عنوان اینکه تشکل ها از وظیفه خودشان خارج شده اند و خیلی از مواقع شاهد این هستیم که یک تشکل محدود به برگزاری یک برنامه های تالاری با موضوعات خیلی پربار شده است! گفت: اما این موضوعات به این برنامه ها نمی گنجند و خیلی خوب میتوان فرهنگ سازی کرد و فعالیت های بهتری حتی در خارج از دانشگاه انجام داد.

به گفته دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، ورود تشکل های دانشجویی به مواضعی که نیاز نبوده و احساس وظیفه نادرست از دلایل رکود تشکل ها و دوری از اهداف است.

وی تصریح کرد: بخشی از رکود را می توان مدل برخورد مسئولین ذی ربط است که یک سیاست گذاری رکود و تحریم از شائبه دولت به تشکل ها و مخصوصا تشکل های انقلابی اعمال می شود.

دانشجویان منشا تحرکات در جامعه هستند

به اعتقاد سالاری پناه، وظیفه جنبش های دانشجویی صرفا صدور بیانیه نیست و دانشجو ها به عنوان منشأ تحرکات یک جامعه هستند. همانطور که دشمنان در اکثر فتنه ها دانشجو ها را به عنوان یکی از ابزار های خود می داند، در نقطه مقابل دانشجو ها باید محل تحرکات اساسی برای انقلاب و مردم باشند. مطالبات عمومی مردم، فرهنگ سازی و... نمونه هایی از آن است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با عنوان اینکه بیانیه می تواند در جریان سازی مفید باشد اما هدف نیست گفت: متاسفانه بعضاً هدف قرارگرفته شده و در کوچکترین اتفاقات و تحرکاتی، تشکل ها خودشان را ملزم به واکنش بیانیه ای می بینند. خیلی گسترده تر می شود در مسائل تخصصی تر مطالبه کرد و کار را به نتیجه مطلوب رساند.

رسالت دانشجو فراتر از پوستر چسباندن انتخاباتی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی براینکه با توجه به مطالب گفته شده در تشکل جامعه اسلامی چه فعالیتی انجام داده اید؟ بیان کرد: مصداق کار جریانی تشکل جامعه اسلامی دانشگاه شیراز و نمود آن را میتوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال گذشته مشاهده نمود. آقایانی مخصوصا در فارس بر این اعتقاد بودند که دانشجو نیروی عملی می تواند باشد و کار هایی نظیر پوستر چسبانی، پخش تراکت و... را انجام دهد، ما کاملا ساختار شکنانه با دعوت از کاندیدا ها و برگزاری جلسات متعدد طولانی ورود کردیم.

وی ادامه داد: این جلسات منجر به لیستی شد که جامعه اسلامی دانشجویان در سطح شیراز ارائه کرد. جایگاه و رسالت دانشجو تنزل یافته بود، در صورتی که دانشجو می تواند از کاندیدا ها مطالبه گری کند، صحبت نماید و تعهدی نیز از طرف آن ها در قبال صحبت هایشان داشته باشد تا با آن در طول سال های نمایندگی به مطالبه وعده ها بپردازد.

در مقابله با استکبار جهانی، نیازمند همت چند جانبه است

سالاری پناه با عنوان اینکه در موارد خیلی متعددی شاهد بازی سازی دشمنان در استکبار ستیزی هستیم به صورتی که از طرف عناصر داخل کشور اجرا می شود ابراز داشت: بازی هایی که تشکل ها درگیر آن خواهند شد و باعث اشتباه راهبردی و عقیده ای برای ابراز می شود.

به گفته دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز همانطور که استکبار جهانی تمام اهداف و راهبرد خودش را برای پیشبرد دشمنی خودش می گذارد، تشکل های دانشجویی بایستی تمام افق دید، عمق نگاری، مطالعه و تلاش خودشان را برای مقابله و سد راه استکبار بگذارند.

وی تصریح کرد: دشمنان به سادگی عمل نخواهند کرد که ما با یک بیانیه ای بخواهیم مقابله کنیم بلکه نیازمند همت چند جانبه است. در نهایتا با فعالیت چند جانبه به تجزیه و تحلیل مدل رفتاری و تصمیمات لحظه ای و بازه ای استکبار می رسیم. میتوان با تحلیل جواب داد و به نتیجه رسید. بعضاً تشکل ها درگیر یک بُعد مبارزه با استکبار می شوند. مقابله با استکبار، ساختاری است که بایستی تشکل های دانشجویی در حد خودشان ورود بکنند تا در جای جای مناسب سیاسی کشور اظهار نظر تا داشته باشند.

سالاری پناه در پایان اظهار داشت: آرزو میکنم کسانی که در راستای دغدغه و حس مسئولیت در تشکل های دانشجویی ورود میکنند، با دید بلند مطالعه شده و پر بار وارد شوند. که بتوانند جریان ساز این انقلاب باشند، اتفاقات سریع در راستای اعتلای و پیش برد اهداف اصلی انقلاب در حال روی دادن است که اندازی تعلل می تواند اشخاص را از این تحرکات باز دارد. تحرکات معطل افراد نخواهد شد بلکه باید افراد خوشان را به تحرکات وفق دهند. تشکل های دانشجویی نیز مجزا و جدایی از این افراد نیستند و خودشان را باید با دید بلند وارد بشوند.

انتهای پیام/ح/ م

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان