کد خبر: ۱۴۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در ممسنی تا پلمب انبار احتکار میلیاردی روغن در شيراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

مردي 54 ساله با بيش از 3 هزار ميليارد ريال سود جويي روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامي استان، گفت: مردي 54 ساله سودجو كه در شهر صدرا 32 هكتار از اراضي كشاورزي به مبلغ 3 هزار و 200 ميليارد ريال را تغيير كاربري غيرمجاز داده بود به مرجع قضائي معرفي شد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي به هويت معلوم زمين‌هاي كشاورزي متعلق به خود را در شهر صدرا تفكيك و به صورت قطعه بندي شده و با تغيير كاربري غيرمجاز، آنها را به فروش مي‌رساند.

وي افزود: موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت و ماموران انتظامي ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

حبیبی، اظهار کرد: ماموران موفق شدند در اين خصوص مالك 32 هكتار از اراضي كشاورزي كه به صورت غير قانوني اقدام به تغيير كاربري و فروش زمين‌ها در قالب باغ شهري كرده بود را شناسايي و به مقر انتظامي انتقال دهند.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه متهم علاوه بر تغییر کاربری زمین‌های مربوطه، ۵ هکتار از اراضي ملي را نیز به زمین‌هاي خود الحاق و تصرف كرده بود، گفت: برابر نظر كارشناسان ارزش زمين هاي مذكور(در مجموع 32 هكتار)، 3 هزار و 200 ميليارد ريال برآورد شده است.  

 اين مقام ارشد انتظامي از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غير مجاز و تغيير كاربري در اراضي را به مركز فوريت‌‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.

بي‌ام ‌و 25 ميلياردي قاچاق در ني‌ريز توقيف شد

جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف يك دستگاه سواري بي‌ام‌و قاچاق به ارزش 25 ميليارد ريال در شهرستان ني‌ريز خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، بيان كرد: ماموران انتظامي ايست و بازرسي قطرويه ني‌ريز هنگام گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك سواري بي‌ام‌و مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: ماموران در استعلام اوليه از اصالت خودرو متوجه شدند كه پلاك نصب شده بر روي آن متعلق به يك سواري بي‌ام‌و ديگر است.

جانشين فرمانده انتظامي استان، عنوان کرد: راننده در بازجويي اوليه اقرار كرد كه خودرو را از شهرستان بندرعباس در قبال 50 ميليون ريال وجه نقد تحويل گرفتم و قصد انتقال آن را به شيراز داشتم.

ملك‌زاده با بيان اينكه كارشناسان ارزش خودرو قاچاق را 25 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، خاطر نشان كرد: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.  

کشف آلات موسيقي 15 ميلياردي قاچاق 

فرمانده انتظامي كازرون از کشف 9 هزار و 837 عدد انواع آلات موسيقي قاچاق به ارزش 15 میلیارد ريال خبر داد و گفت: ماموران انتظامي این شهرستان با اقدامات فني و تخصصي از دپو آلات موسيقي قاچاق در منزلی خالي از سكنه در يكي از محلات اين شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 

اسماعیل زراعتیان، بيان كرد: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از آن مكان، 82 دستگاه ساز ویولون، 8 دستگاه فلوت، 30 عدد چانه گیر ویولون، 146 عدد ساز دهنی، 140 عدد دسته پریکاشن، 130 عدد دستگاه تنظیم گیتار، کشف و ضبط کردند

وی افزود: 200 عدد بالشتک گیتار، 100 عدد دخل، 3 عدد ساز شیپوری، 200 عدد آرش ویولون، 16 عدد سه پایه نمایش استاد، 10 عدد تنبک، يك هزار و 60 عدد صابون تنظیف (کلفن)، 5 هزار و 800 رشته سیم گیتار، يك هزار و 800 عدد پیچ تنظیم گیتار(سیم گیر)، 100 عدد شانه گیر گیتار و 12 عدد  طبل دو قلو خارجي و قاچاق موارد دیگری بود که توسط ماموران کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر كارشناسان، 15 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش جهت دستگیری متهم با جديت ادامه دارد.

پلمب انبار احتکار يك میلیاردي  روغن در شيراز

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از کشف 9 هزار و 642 بطري روغن خوراکی احتکار به ارزش يك ميليارد ريال در بازرسي از يك انبار در شيراز خبر داد.

ابراهيم يگانه، اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي با اقدامات فني و تخصصي از احتكار مقدار زيادي روغن خوراكي در يك انبار در شيراز مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 9 هزار و 642 بطري يك ليتري روغن خوراکی احتکار را كشف كنند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ریال برآورد كرده‌اند.

کشف 20 فقره انواع سرقت در ارسنجان

فرمانده انتظامي ارسنجان از دستگيري  6 سارق حرفه‌اي و کشف 20 فقره انواع سرقت در اين شهرستان خبر داد و گفت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پیشگیری از جرم، دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پليس آگاهی شهرستان ارسنجان قرار گرفت.

محمد علی فرهادی، بيان کرد: ماموران پليس با هماهنگی مقام قضائی و انجام اقدامات فني و اطلاعاتی، طي 3 روز گذشته موفق شدند 6 سارق حرفه‌اي را شناسايي و در عملیاتی هدفمند آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

وی تصريح کرد: متهمان در بازجویی‌های تخصصی پليس، به 20 فقره انواع سرقت از قبيل محتويات و قطعات خودرو، اماکن خصوصي، ادوات کشاورزی و موتورسیکلت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غير قانوني توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اعلام کنند.

كشف بيش از 20 كيلو حشيش در آباده

فرمانده انتظامي آباده از كشف 20 كيلو و 500 گرم حشيش در بازرسي از سواري پرايد خبر داد و گفت: ماموران كلانتري "؟سورمق آباده حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي، به يك خودرو پرايد كه از شيراز به سمت اصفهان در حال حركت بود مشكوك و دستور ايست دادند.

سيدابوالفضل مسعودي، با بيان اينكه ماموران پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند آن را متوقف كنند، گفت: در بازرسي از اين خودرو، 20 كيلو  و 500 گرم حشيش كه به طرز ماهرانه‌اي در سپر و گلگير جاسازي شده بود كشف شد.

وی با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوريت هاي پليسي110 تماس و موضوع را اطلاع دهند.

ترخیص 35 دستگاه موتورسیکلت رسوبي در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از ترخیص 35 دستگاه موتور سیکلت از ابتدای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح تسهیل و ترخیص۳یی موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها، از 18 آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در اقلید به مرحله اجرا درآمد.

مراد صارمی با بیان اينكه در این مرحله مالکین برای ترخیص وسیله نقلیه خود نیاز به بیمه‌نامه شخص ثالث و گواهینامه ندارند، اظهار داشت: تا كنون 35 دستگاه موتورسیکلت ترخيص و تحویل مالکان شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح ترخیص همچنان ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آنها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی، توقیف شده است مي‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند.

اتوبوس حامل کالای قاچاق در ممسنی توقيف شد 

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی از كشف يك محموله قاچاق 500 میلیون ريالي در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس خبر داد.

محمد نیکبخت، عنوان کرد: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي این شهرستان در ايست و بازرسي مقطعی در محور کوه چنار-ممسني، به يك دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف كردند.

وي خاطر نشان كرد: در بازرسي از اين خودرو، يك عدد گیربکس اتومات سواري بنز و 10 قطعه لوازم برقی پزشکی كه به صورت ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ نیکبخت با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصريح كرد: يك نفر در اين رابطه دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان